Warhammer 40,000: Space Marine
Relic rör sig ut på okänd mark i och med sin action-debut, men samtidigt lyckas de leverera fantastiska bataljer mellan space marines och orker. Om och om… och om igen.
#warhammer-40000-space-marine, #relic-entertainment
Just enformigheten var något jag var lite rädd för efter att ha testat demot, blir dock ändå ett köp, pga vänner och warhammer fanatism men även för att Relic är en utvecklare jag verkligen respekterar.
Co-op varianten låter även lovande. Dow2 Last Stand i tredje person? Ja tack.
Tyckte inte att demot gav ett enformigt intryck.
Striderna var våldsamma, underhållande och ganska utmanande. Kanske skaffar det i framtiden.
PS. Ryck ur respiratorn ur den Gyllene Tronen! 10 000 år av totalitär diktatur är 10 000 år för mycket.
Ner med tyrannen! Rösta Khorne!
PC gamer 'til I die.
Jag var också lite nyfiken på det här. Kanske skaffar när priset har reducerats.
Hur kan man hinna tycka en demo är enformig när den bara varar i en 20min? o.O
Jag var också lite nyfiken på det här. Kanske skaffar när priset har reducerats.
Hur kan man hinna tycka en demo är enformig när den bara varar i en 20min? o.O
Haha, spot on!
Tyckte inte att demot gav ett enformigt intryck.
Striderna var våldsamma, underhållande och ganska utmanande. Kanske skaffar det i framtiden.
PS. Ryck ur respiratorn ur den Gyllene Tronen! 10 000 år av totalitär diktatur är 10 000 år för mycket.
Ner med tyrannen! Rösta Khorne!
Jag är bara rädd för att det är ett sådant där spel som är exakt likadant som demot, fast i 16 timmar :).
Jag had aldrig höga förväntningar på detta: vi visste ju att detta är vad space marines gör nämligen att hacka orker en masse. Men visst kunde de väl ändå gjort det bättre?
ett "shoot'em'up" spel så är det svårt att trycka in variation i det...
Time Crisis lyckades rätt så bra med det om du frågar mig: handlar om att variera eldstridernas "layout" och massa strukturerat detaljarbete gällande timing och intensivitet. Man behöver inte bara släppa loss en massa ork'er i varje strid och kalla det en dag...
Inte nog med att spelet känns väldigt låst och stelt så måste jag säga att grafiken inte är det bästa heller, karaktärsmodellerna ser helt ok ut men inte allt för låga texturerna och visserligen är det ingen fara med ljus & skuggor heller men världsgeometrin är absolut inte ok, speciellt då man oftast är låst till trånga miljöer.
ett "shoot'em'up" spel så är det svårt att trycka in variation i det...
Time Crisis lyckades rätt så bra med det om du frågar mig: handlar om att variera eldstridernas "layout" och massa strukturerat detaljarbete gällande timing och intensivitet. Man behöver inte bara släppa loss en massa ork'er i varje strid och kalla det en dag...
Sant, men det är fortfarande ganska svårt att ha ett bra shoot'em'up spel med mycket variation när de fokuserade på att man bara ska få slakta Orks
Hur som helst kommer jag troligtvis finna lite nöje i spelet men tvekar på hur mycket ^^
Jag var också lite nyfiken på det här. Kanske skaffar när priset har reducerats.
marhed skrev:
Hur kan man hinna tycka en demo är enformig när den bara varar i en 20min? o.O
http://www.youtube.com/watch?v=xZLVq81KUK8 .
ontopic: dagen efter jag testade Space Marine demot gick jag ner till gamestop och avbokade GoW3 och förahndsbokade det här.
Jag tyckte demot var riktigt kul. Att recensenten klagar på miljöerna visar bara på att han inte känner till IP:t särskilt bra. Jag tyckte miljöerna var väldigt korrekta enligt hur de beskrivs i source böckerna.
De kan ju vara trogna och tråkiga för det Det är troget, men är det samma sak så blir det ju inte roligare för det. DoW2 löste det ju bra med flera planeter av olika slag så det går allt att göra det varierande OCH troget
Videomupp