Två nya teknikdemos från skräckspelet Amy
hmm. kommer spelet till pc eller?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110824/fz-bjuder-pa-obeha...
Där skrev ni att de skulle vara till PC också. men de står endast ps3 och xbox på spel beskrivningen
själv kommer man ihåg när tech-demos kom ut för heavy rain. hur perfekt allting var och allting såg så naturligt ut. i slutändan kom det en produkt som var lite så där halvdan.
jag tycker fan i mig vissa spel som INTE försöker sälja detta koncept kan göra ansiktsuttryck bättre. Half-life 2 är ett bra exempel. sen tycker jag att JAK-serien lyckas väldigt bra med det också. finns fler man jag orkar inte nämna
Det här med teknikdemo är lite vanskligt. Det visar vad de potentiellt kan göra, men, det är inte alltid vad som finns med i spelet. Kommer ihåg hur häftigt jag tyckte Bethestas AI skulle vara i Oblivion, men, de skruvade ned ambitionerna till själva spelet.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Jag fattar inte det här.
De säger att "huvudpersonen Amy inte kan prata och förlitar sig på kroppsspråk", fast varför kan inte de andra prata då?
Menar de i själva verket att hon är döv, eller har jag missat något?
"players "escort the strange 8-year old autistic title character as they try to get her out of a city overrun with wild creatures and enemies""
Du spelar som Lana, den vuxna personen. Så jag antar att det egentligen är Amys ansiktsutryck som är dom viktiga. Och kroppsspråk.
Mirrors are more fun than television
Kommer ansiktsuttrycken bli som i första Max Payne? Man kan tro så.
http://www.gamerdna.com/uimage/4041GlMc/full/max-payne-gal-43...
Du menar "jag har precis käkat en citron" ansiktsuttrycket?