Två nya teknikdemos från skräckspelet Amy

Robot
Två nya teknikdemos från skräckspelet Amy

De mest trovärdiga ansiktsuttrycken hittills? Spana in de realtidsrenderade filmerna och döm själv!

#amy


Medlem
Två nya teknikdemos från skräckspelet Amy

Bra, då kanske man äntligen kan se näshåren på de karaktärer man pratar med.


Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kommer ansiktsuttrycken bli som i första Max Payne? Man kan tro så.

Medlem

någon annan än jag som tycker prof. raymond påminner ganska mycket om eugene levy?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Kommer ansiktsuttrycken bli som i första Max Payne? Man kan tro så.


Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Trodde man skulle få se olika ansiktsuttryck a la L.A Noir men de hade visst bara ett var


If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Skräckspel kan vara underhållande.

pc eller gtfo dock.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Skräckspel kan vara underhållande.

pc eller gtfo dock.

+1

Medlem

hmm. kommer spelet till pc eller?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110824/fz-bjuder-pa-obeha...
Där skrev ni att de skulle vara till PC också. men de står endast ps3 och xbox på spel beskrivningen

Medlem

Kolla från 0:55 och vidare i första videon, är det bara en synvilla eller krymper faktiskt ögon, näsa, mun etc i förhållande till resten av huvudet?

Medlem

Gud vad dåligt! De kan röra på kroppen men rör ju inte en min i ansiktet, det är bara kameran som fotar i olika vinklar, haha.


Memento Mori

Medlem

Teknikdemos till PS3 spel är ju sjukt ickeimponerande. Kantigt fult och DX9. Gammalt!

Medlem

själv kommer man ihåg när tech-demos kom ut för heavy rain. hur perfekt allting var och allting såg så naturligt ut. i slutändan kom det en produkt som var lite så där halvdan.
jag tycker fan i mig vissa spel som INTE försöker sälja detta koncept kan göra ansiktsuttryck bättre. Half-life 2 är ett bra exempel. sen tycker jag att JAK-serien lyckas väldigt bra med det också. finns fler man jag orkar inte nämna

Medlem

Det här med teknikdemo är lite vanskligt. Det visar vad de potentiellt kan göra, men, det är inte alltid vad som finns med i spelet. Kommer ihåg hur häftigt jag tyckte Bethestas AI skulle vara i Oblivion, men, de skruvade ned ambitionerna till själva spelet.


Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag fattar inte det här.
De säger att "huvudpersonen Amy inte kan prata och förlitar sig på kroppsspråk", fast varför kan inte de andra prata då?
Menar de i själva verket att hon är döv, eller har jag missat något?


"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag fattar inte det här.
De säger att "huvudpersonen Amy inte kan prata och förlitar sig på kroppsspråk", fast varför kan inte de andra prata då?
Menar de i själva verket att hon är döv, eller har jag missat något?

"players "escort the strange 8-year old autistic title character as they try to get her out of a city overrun with wild creatures and enemies""
Du spelar som Lana, den vuxna personen. Så jag antar att det egentligen är Amys ansiktsutryck som är dom viktiga. Och kroppsspråk.


Mirrors are more fun than television

Medlem

Aha. Ja det låter ju genast lite mer logiskt
Tackar för svaret.


"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av DAoG:

Kommer ansiktsuttrycken bli som i första Max Payne? Man kan tro så.

http://www.gamerdna.com/uimage/4041GlMc/full/max-payne-gal-43...

Du menar "jag har precis käkat en citron" ansiktsuttrycket?

1
Skriv svar