Två miljoner Deus Ex skeppade

Robot
Två miljoner Deus Ex skeppade

Deus Ex: Human Revolution är glädje för såväl stora som små, utgivare som spelare.

#deus-ex-human-revolution-1, #square-enix, #eidos-interactive


Medlem
Två miljoner Deus Ex skeppade

Nej men vad trevligt. Köper det till PC sen nästa månad när man får mer pengar.

Ju mer jag spelar det ju sämre är det :/ men jag vill inte permasmyga heller


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Riktigt härligt spel som är värt varenda krona!

Medlem

Jag älskar spelet, det är en grym stämning de har lyckats skapat.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Aldrig kört nått tidigare ur denna serie men kan säga att spelet va riktigt stelt och tråkigt :/

Medlem

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Skeppade eller sålda ?

det är en skillnad det


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Riktigt bra spel i mitt tycke, lagade bristerna i första spelet (främst gameplay-relaterat) och levererar överlag det som utlovats. Mycket trevlig upplevelse i Eyefinity dessutom.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Spelet är lite väl linjärt och inte så fritt och öppet som jag hoppats.
Men stämningen är utsökt, musiken ger mig rysningar, röstskådespelarna till större delen helt lysande och oavsett vad så njuter jag av varenda sekund jag spelar!

Detta är definitivt ett av de bästa spelen jag spelat i år och jag hoppas verkligen att vi får se fler deus ex av samma kaliber! Gör det mer sandbox och friare så blir det ett mästerverk!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Riktigt bra spel, dock tog det bara strax över 20 timmar att spela klart...

Medlem
Skrivet av robineng:

Riktigt bra spel, dock tog det bara strax över 20 timmar att spela klart...

Bara och bara, tycker det är ganska okej för ett modernt spel Skönt med 20 timmar istället för 4-5 timmar som man tyvärr kan finna i flera av dagens spel.


signatur

Videomupp

Jag tycker det är helt OK, inte som DX1 så klart, men det går aldrig att slå, men en värde uppföljare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad kul för dem! Har PC-versionen, gillar spelet skarpt och tycker det är väl värt sina försäljningsframgångar!
Om man måste säga något negativt så stör jag mig lite på de lite hackiga karaktärsanimationerna under dialogerna. Och AI:n känns aningen märklig ibland. Annars känns allt tipp-topp! Mycket underhållande också!

Vad tycker ni om inventariesystmet? Jag gillar inte allt onödigt klickande...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skitbra spel om man jämför med dagens standard(där 99% är generiska FPS och storylöst trams, tex COD, BF, Killzone). och en värdig uppföljare till Deus Ex 1.

(och nej,krig mot terrorister/aliens/elakingar i 5timmar räknas inte som story.)


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Riktigt bra spel, dock tog det bara strax över 20 timmar att spela klart...

Har man jobb/skola, sambo/flickvän, kompisar och ett liv utanför spelen så är 20 timmar alldeles tillräckligt enligt mig.


signatur

You must construct additional pylons.

Skrivet av amphix:
Skrivet av robineng:

Riktigt bra spel, dock tog det bara strax över 20 timmar att spela klart...

Har man jobb/skola, sambo/flickvän, kompisar och ett liv utanför spelen så är 20 timmar alldeles tillräckligt enligt mig.

+1 Precis...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta spels framgång kommer främst av dess atmosfär, skådespeleri, story och varierande gameplay.

Minuset är att det hur mycket det än vill verka vara upp till dig som spelare, ändå känns väldigt inboxat och linjärt.

Men att binda samman det med Deus Ex och låta dig ändå utforska och göra så mycket du kan i de annars stela miljöerna funkar.

Då jag för en himla många år sen körde original Deus Ex, med dess stora variation av uppgraderingar och olika approaches på problem, så är detta som ett Deus Ex light.

Dock så infinner sig som sagt känslan väldigt bra, och jag hoppas och tror att det säljer asmycket så en efterföljare kommer som rättar till denna versions tillkortakommanden.

En större och framförallt mer varierad miljö.
Betydligt mer augments/skills som är valbara och att man verkligen har nytta av alla. Endel av de som fanns i Deus Ex: HR, var ärligt talat mycket yta men lite verkstad.
Men ändå fortsatt fokus på story och inte dumma ner det. Låt spelarna bli mer hardcore i den aspekten att tro att svårare spel inte betyder säljförlust.
Fler referenser till "framtida" händelser.....

I korta drag.....Detta var en bra start för den gamla Deus Ex franchisen, och jag hoppas att de kollar in mer åt Deus Ex, System Shock 2 för idéer. Och mer av ex. Fallout 3/New Vegas lite mer sandlådegående/upptäckande.

Det ska bli himla intressant med uppföljare

ps. Multi behövs verkligen inte....skönt med en bra singelupplevelse


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Hahaha!
Nej, det blir svårt att överträffa mannen som kan bygga en atombomb av ett toy-tuggummi, lite spott och ett gem.


signatur

/MJ

Medlem
Medlem

Bra, då lär det bli en fortsättning. Fram med fler djupare FPS/RPG hybrider.

Hoppas 4:an kommer till nästa konsolgeneration så att utvecklarna får mer frihet att skapa större banor som i 1a spelet.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Bra, då lär det bli en fortsättning. Fram med fler djupare FPS/RPG hybrider.

Hoppas 4:an kommer till nästa konsolgeneration så att utvecklarna får mer frihet att skapa större banor som i 1a spelet.

Visst men ettan hade release för 11 år sen dvs man började jobba på den typ 98 eller så.
Alltså borde det inte vara några problem att göra lika stora / större banor än i DX 1.

Med dagens prestanda.

För du kan väl inte på allvar mena att den tekniska utvecklingen gått bakåt sen dess:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Vart 39 underbara timmar under första genomspelningen och då missade jag en del med, så den kommande omspelningen blir nog kanske ännu längre och mindre stealth.

Testpilot

Kör min genomspelning nr2 där jag testar andra lösningar än de jag gjorde i första genomspelningen , denna gång med dödligt våld och hacking.

Jag hade en mycket trevlig genomspelning av Picus Communications byggnaden med min nya kompis - Kanontornet Bosse! , Bosse var en trevlig kompis som tog hand om allt motstånd , ända fram till bossfight 2 där Bosse tyvärr blev lämnad utanför det roliga och sen fick han inte plats i flygplanet tillbaka till Detroit

Vila i frid Bosse!

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Kaleid:

Bra, då lär det bli en fortsättning. Fram med fler djupare FPS/RPG hybrider.

Hoppas 4:an kommer till nästa konsolgeneration så att utvecklarna får mer frihet att skapa större banor som i 1a spelet.

Visst men ettan hade release för 11 år sen dvs man började jobba på den typ 98 eller så.
Alltså borde det inte vara några problem att göra lika stora / större banor än i DX 1.

Med dagens prestanda.

För du kan väl inte på allvar mena att den tekniska utvecklingen gått bakåt sen dess:P

Grafik betyder mer idag än då. Där används massa RAM-minne bort.

Inaktiv

Riktigt bra spel detta. Förväntade mig samma fiasko som 2:an. Det är svårt att klå orginalet men Human Revolution står stadigt på egna ben och är en värdig uppföljare till ett av tidernas bästa spel.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

1
Skriv svar