Paypal sköter dina prylinköp i Diablo III

Medlem

Va? Köpa ingame-grejer för riktiga pengar? Vad hände med allt om "ojämna fördelar" och "obalanserad spelupplevelse"? Måste ha glömts bort någonstans...

Medlem

barf. jag gillar inte iden med riktiga pengar men pay to win my as vad vinner du? bah grow up....kommer spela d3 precis som jag spelar andra spel boom smack crack! this aint wow or pvp oriented you pay to have more fun mayby.....om du betalar för en full utrustning då missar du ju nöjet att grinda om du inte gillar att grinda biggus news diablo aint for you

förtydligande grinda och splatta/exploda mobs är vad diablo går ut på

för övrigt gillar jag icke paypal som ontopic kommentar.

Medlem

Paypal funkar ju iaf
Sen är det roligt att Blizzard satsar mer på att tjäna pengar på försäljning av föremål och att hela spelets syfte är just att man ska tvingas använda deras Cash shop. Lägg till att de dödat allt vad "svårighetsgrad" och "cusomisation" heter för att locka fler casuals, löjligt,
Precis som WoW, fast mindre. Fult, tråkigt, enformigt och pay 2 play. Att farma själv är ju bara att glömma då blizzard med säkerhet garanerat att alla dugliga loot ska vara ouppnåliga för alla som inte har ett lag professionella farmare, allt för att man ska tvingas handla prylar.

Värre än vanlig DLC, Dick locked content och ingame-shop för föremål!
Påminner mig om Dead Space, fast ytterligare ett steg i fel riktning. Men å andra sidan bevisar ju detta bara vad som säljer på Pc idag och inte.

Medlem

Hahahaha, köpa sig utrustning och vapen för riktiga pengar = Forever alone... Snacka om att utnyttja småbarn, för ni kan väl inte på fullaste allvar mena vuxna personer köper dataspelsvapen och utrusntning för pengar?!

Medlem

Stämmer in i kören här också: Jag har inte haft några probs med Paypal under årens lopp..Peppar peppar.

Medlem

*Thumbs up* Paypal är finfint

Medlem

Jag vill Diablo III släpps i år men jag känner på mig att det inte kommer förns 2012.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Paypal är helt åt helvetet när man hamnar i skiten.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

inte för att jag kommer nog någonsin att ta ut pengar etc, men jag använder paypal ibland funkar bra

Medlem

Stanna till och tänk efter en sekund, folk. Allt gnäll om att "nu kan man köpa sig till bästa gearen" och "pay to win" etc... Diablo 2, Baal run på hell. Du stövlar in i ett game där babben vevar dubbla doombringers, aman har en WF, sorcen har full tal rashas och palan springer runt med Enigma. Störde det dig nånsin tillräckligt mycket hur de fått tag på dessa föremål nog för att fråga dem? Nånsin? Själv gjorde det aldrig det iaf för det påverkade inte min spelupplevelse negativt. Jag farmade till mig alla mina grejer alternativt tradade dem med folk för grejer jag samlat ihop. Jag la inte ett öre på det och jag var rätt nöjd med min spelupplevelse men jag var väl medveten om att folk ändå spenderade pengar på en perfect gaze och 1.08 Arcaines och allt vad det var. Rörde mig inte i ryggen.

Okej, så det kommer finnas ett cash AH i D3. Folk kommer köpa prylar, spendera pengar. Hur påverkar det dig egentligen? Inte speciellt mycket. Känns som det enda det handlar om är epeen och "principsak" och det klingar ju rätt ihåligt tycker jag eller missar jag nånting?

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Stanna till och tänk efter en sekund, folk. Allt gnäll om att "nu kan man köpa sig till bästa gearen" och "pay to win" etc... Diablo 2, Baal run på hell. Du stövlar in i ett game där babben vevar dubbla doombringers, aman har en WF, sorcen har full tal rashas och palan springer runt med Enigma. Störde det dig nånsin tillräckligt mycket hur de fått tag på dessa föremål nog för att fråga dem? Nånsin? Själv gjorde det aldrig det iaf för det påverkade inte min spelupplevelse negativt. Jag farmade till mig alla mina grejer alternativt tradade dem med folk för grejer jag samlat ihop. Jag la inte ett öre på det och jag var rätt nöjd med min spelupplevelse men jag var väl medveten om att folk ändå spenderade pengar på en perfect gaze och 1.08 Arcaines och allt vad det var. Rörde mig inte i ryggen.

Okej, så det kommer finnas ett cash AH i D3. Folk kommer köpa prylar, spendera pengar. Hur påverkar det dig egentligen? Inte speciellt mycket. Känns som det enda det handlar om är epeen och "principsak" och det klingar ju rätt ihåligt tycker jag eller missar jag nånting?

Right on the money! Kunde inte sagt det själv. Enda som verkligen störde en i d2 var ju spammers, som med detta kommer försvinna om dom nu inte är helt bakom flötet


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

Medlem

jag är fortfarande lite purken på paypal för det med wikileaks. Men, men, får se hur det blir

Medlem

Suggigt att det blev pay pal.

Medlem
Skrivet av krad:

Hahahaha, köpa sig utrustning och vapen för riktiga pengar = Forever alone... Snacka om att utnyttja småbarn, för ni kan väl inte på fullaste allvar mena vuxna personer köper dataspelsvapen och utrusntning för pengar?!

Det är nog vanligare att det är äldre som köper. Jag är 35 och har heltidsjobb; jag har inte tid att sitta och farma guld/items i flera timmar. Finns där något som jag vill ha och som skulle kosta mer pengar än vad jag skulle tjäna på den tiden det tar att farma ihop föremålet (om jag istället skulle jobba den tiden), så är det ju bättre för mig att köpa det.

Medlem

Förstår inte att folk är emot auktionshuset. Om jag hittar något epic vapen så skulle jag inte tacka nej till att kunna få pengar in på mitt konto för det

Sen om andra människor köper grejer för att kunna få bästa utrustningen, vad spelar det för roll?
Jag vet inte hur det funkar i PvP, men man går ju inte in i PvP och möter någon som köpt "det bästa", när man själv har usel utrustning?
Och spelar man inte ens PvP så kommer man aldrig stöta på denna "pay2win" karaktär.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Schluug:
Skrivet av Blizzardsugerroev:

Vad skönt, då blir det inget köp av diablo 3. Efter att ha haft en av dom bästa spel serierna genom tiderna. Diablo 1 och 2 har nu blizzard skitit i det blå skåpet. Köpa vapen för pengar? I diablo så dödar man gubbar för vapen/pengar och hoppas på drop eller så gamblar man. Dom har förstört hela skiten med b2w. Men iaf skönta tt blizzard visar sitt nya jag. This is not what diablo is about. Men blizzard är så giriga att dom är beredda att förstöra diablo serien.....

Ursäkta, men jag trodde man spelar spel för att ha roligt? Och vad spelar det då för roll hur resten av spelarna, som du inte ens behöver se om du så önskar har för gear och hur de får tag på den? Se det snarare som en möjlighet för dig att tjäna ett par kronor om du hittar riktigt ovanligt loot.

Hoppas du står kvar vid din åsikt, sånna som dig slipper jag gladeligen i Diablo 3.

Lägg av med skitsnacket "jag trodde man spelar för att ha roligt".

Klart man spelar för att ha kul. Men en stor del av att ha kul innefattar att hålla sig till vissa spelregler där en av rpg/gear drivna spelens regler har alltid (ja, du läste rätt ALLTID) varit att lägga ner mycket TID och/eller klara svåra hinder för att få bättre gear.

Tar du bort aspekten tid genom att låta spelare köpa sig för att komma längre i spelet så försvinner stor del av communitykänslan och spelet kunde lika gärna varit helt offline där du spelar själv och klarar du inte en bana är det bara att knappa in visakortens nummer så blir vips bossarna lättare eller du får bättre gear.

Blir så jävla trött på såna som du som låtsas att de inte fattar att tidsaspekten samt att jämföra sig med andra har varit en stor grej i dessa typer av spel och mycket av det nu är borta.

Ska du åtminstone försvara det kan du göra det genom att säga "jag vill också ha bra gear, klara svåra bossar men har varken tid eller ork för att göra det och detta alternativ, genom att köpa sig genväg, passar därför spelare som mig utmärkt".

"jag trodde att man skulle ha roligt"... *suck*. Lägg bara av.

Måste instämma, om jag lägger ner asmkt tid på att hitta gear och sen kommer det en noob som köpt sina för pengar så känns det hela meningslöst. Som att idrotta på elitnivå och att motståndarna dopar sig.

Medlem

Hemlig konivå? Har du inte hållit dig uppdaterad? Det kommer bli en hemligt Pony-nivå! Informationen har blivit "data mined", och det pekar på att det blir en parodi på My Little Pony: Friendship is Magic! Till och med Blizzard tittar på ponies :3

Inaktiv

Min MÄSTER plan är att botta sönder och göra priserna för grejer till noll. Sedan tjäna en massa kosing. Sedan när blizzi inser att deras game har blivit överfyllt av bottar kan dom börja gråta.

Nej men

D3 är ett grindingspel endast, därför kommer bottar become a big thing.

Jag hoppas att de kommer ha servrar där auktionssystemet med att betala med pengar inte finns! Eller hur ser upplägget ut egentligen med servrar etc? Diablo 2 hade ju rätt säreget sätt

Medlem

Folk solde items via ebay osv för att tjäna pengar IRL det betyder att detta system inte kommer ge ett skit eftersom du inte kommer att tjäna några pengar på detta som många här verkar tro, pengarna du sätter in och personer får stannar inom Blizzard, och du kan enbart köpa saker från Blizzard store\AH med dem pengarna.

Jag har aldrig sålt något inom spel IRL har iofs aldrig lirat D2 seriöst heller, men kan tänka mig att dem personer som säljer bort rare endgame prylar kommer att göra det via Ebay eller liknande och inte AH ingame.

Spelar jag D3 så kommer jag bara lira med kompisarna så det kommer inte beröra mig så mkt.. Men hatar och kommer alltid hata microtransactions i spel och tycker det är ett dåligt beslut av dem.

Medlem

SKulle inte köpa något ingame för riktiga pengar, mest av principskäl. Däremot har jag verkligen ingenting emot att dom inför det. Skiljer sig inte så överdrivet mycket mot vad som redan finns i WoW pga svartmarknaden med gold för pengar. De som vill få ett övertag gearmässigt sett har alltid kunnat få det genom att grinda eller köpa guld.

Har man problem med vad andra gör ingame, och tycker att det är otroligt orättvist att någon ska kunna köpa en sak för riktiga pengar som just "du" inte har så kan vi ju börja grina över det faktum att alla inte har lika mycket fritid att spela spel på. Med jobb, barn och räkningar kan jag inte lägga samma tid på mitt spelande som en arbetslös tonåring som bor hemma med föräldrarna och ja...det är ju orättvist, för då har han ju bättre gear än mig. Ska försöka hålla tillbaka tårarna här.

Medlem

Jag hade varit lika emot det som vissa här om de inte hade alternativ och att det dessutom är ett spel som Diablo, vilket använder sig av items som kan tradas hur som helst och därför skulle marknaden finnas ändå. Detta händer ju redan och går egentligen inte att stoppa i andra spel (de som försvarar sig ligger alltid 1 steg efter i detta sammanhang) så för mig känns det bra att de lägger till alternativet om man vill använda det; man kan ju enbart sälja för e-currency/gold om man vill också.

Jag skulle dock ha varit mer förbannad om man inte kunde lägga ut en del föremål gratis, eftersom det betyder att man inte behöver spendera en krona som man inte tjänade in genom att sälja om man inte vill, men ändå vill vara med på RL-AH.

Inaktiv

Skönt med RMT så man slipper bli en no-lifer för att få spela med lite göttiga vapen!

Medlem

Om jag har förstått det rätt så kommer det kosta en slant att lägga upp items för riktiga pengar på ah, om det är sant så är de det enda jag stör mig på... så om ingen köper ditt item så har du förlorat en en tia lr nått sånt.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Blizzardsugerroev:

Vad skönt, då blir det inget köp av diablo 3. Efter att ha haft en av dom bästa spel serierna genom tiderna. Diablo 1 och 2 har nu blizzard skitit i det blå skåpet. Köpa vapen för pengar? I diablo så dödar man gubbar för vapen/pengar och hoppas på drop eller så gamblar man. Dom har förstört hela skiten med b2w. Men iaf skönta tt blizzard visar sitt nya jag. This is not what diablo is about. Men blizzard är så giriga att dom är beredda att förstöra diablo serien.....

Precis som jag anser. Dessa microtransaktioner i spel sabbar mer än vad de tillför. Mycket troligt att det blir pay2win nu också. Och att påstå att en sådan handel fanns i ettan och tvåan? Bs. Visst trade'ade man, men inte på ett sådant vis..

Det enda som saknas nu är ju att de gör spelet 'free2play' nu också, så är det totalt förstört.

Du köper ju dock bara items av andra spelare som de hittat. Får haka på vad vissa andra sagt här. Marknaden på ebay eller dedikerade hemsidor för items i diablo2 var gigantisk, vågar inte ens gissa hur mycket marknaden omsatte.. Jag brydde mig inte då, jag kommer inte bry mig speciellt mycket nu. Aldrig köpt några items kommer aldrig göra, men kanske man kan sälja ett och annat^^

Medlem

Jag fick inte varken betan eller kom till cowking när jag stod i badrummet... sad =/

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Blizzardsugerroev:

Vad skönt, då blir det inget köp av diablo 3. Efter att ha haft en av dom bästa spel serierna genom tiderna. Diablo 1 och 2 har nu blizzard skitit i det blå skåpet. Köpa vapen för pengar? I diablo så dödar man gubbar för vapen/pengar och hoppas på drop eller så gamblar man. Dom har förstört hela skiten med b2w. Men iaf skönta tt blizzard visar sitt nya jag. This is not what diablo is about. Men blizzard är så giriga att dom är beredda att förstöra diablo serien.....

Precis som jag anser. Dessa microtransaktioner i spel sabbar mer än vad de tillför. Mycket troligt att det blir pay2win nu också. Och att påstå att en sådan handel fanns i ettan och tvåan? Bs. Visst trade'ade man, men inte på ett sådant vis..

Det enda som saknas nu är ju att de gör spelet 'free2play' nu också, så är det totalt förstört.

Du köper ju dock bara items av andra spelare som de hittat. Får haka på vad vissa andra sagt här. Marknaden på ebay eller dedikerade hemsidor för items i diablo2 var gigantisk, vågar inte ens gissa hur mycket marknaden omsatte.. Jag brydde mig inte då, jag kommer inte bry mig speciellt mycket nu. Aldrig köpt några items kommer aldrig göra, men kanske man kan sälja ett och annat^^

Visst fanns det en marknad, dock intresserade den inte mig heller.

Mycket tveksamt om det kommer gå nu. Isf ska Activision ha lite av pengarna.

Medlem

Blev bannad 2004 av PayPal i misstanke av kreditkortsbrott, dom lyssnade inte på brev, sket i telefonsamtal, email och fax som förklarade att jag inte gjort något annat än att använda bankens e-kort att göra mastercards med i över flera års tid.

Så grattis till er som har eller kan skaffa PayPal då..


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Cry me a fucking river - kör på en Hardcore-server och köp saker för in-gamevaluta eller inte alls.

Wikileaks kan gå och gömma sig (alt. dö), att Paypal hanterade dem "dåligt" får mig att ta fram min tomma "cup of care".

Mängden idioti i en kommentardrös som denna skådas sällan;

1) Att jämföra det här med DLC/mikrotransaktioner = fail. Detta är transaktioner i formatet spelare<->spelare, vilket är en helt annan sak. Och att spelen "inte är färdiga" när de släpps = hur tänkte du där? Ska du som spelare avgöra i efterhand att spelet inte är färdigt? Då är man ordentligt ute och cyklar. I vissa fall finns det vissa förbaskat grundläggande DLC-paket som man tycker kunde vara billigare/inkluderas med produkten, men ofta är det faktiskt extra innehåll som inte kunde/hann utvecklas till produktens release.

2) Att förneka att spel är till för att underhålla = va? Jämför det inte med idrott, för det är bara fel. (Visst, väljer du frivilligt att delta i ett mästerskap i valfritt datorspel, så blir det närmare. Men datorspel i sig är på intet sätt relaterat till idrott.) Spel är underhållningsprodukter, simple as that. Att du väljer att attributera allt till det är bara i ditt eget huvud, du skulle likagärna kunna säga att kasta stenar är ditt hela liv, och en sport, och sedan gå och skälla ut folk som använder slangbellor för att de minsann fuskar. Det är Blizzard som sätter upp termerna för *sitt* spel, och om du inte känner att de är lockande - so be it. Bara i ditt eget huvud, återigen. Att det är "fel" av dem att göra såhär är det bara du som intalar dig. (papaz1 - gå och göm dig. Så länge man följer spelets (av utvecklaren, återigen, satta regler, kan man göra precis hur man vill. Om någon inte vill lägga lika mycket tid/resurser som du kan du på intet sätt säga att det är fel/trycka ner denne spelaren för det.)

3) Förstöra Diablo? "This is not what diablo is about"? Det är det ändå Blizzard som avgör, det är deras varumärke och det är de som utvecklar spelet. Om du inte tycker om det - försök få licensrättigheter till att göra en egen variant, alternativt utveckla ett eget alternativ. Att få någon form av rage på detta är tämligen infantilt, gör det bättre själv i stället då.

4) There is no cow level.

För min del spelar det ingen roll, hittar man någon förbannat kul item så kanske det kunde vara intressant - annars blir det till att grinda, farma och in-gamehandla (med in-gamevaluta). Precis enligt spelets regler, och som jag vill ha det inom dem. Det är ett spel, folks, spela och njut, på precis det sätt (som är tillåtet) som passar just dig! Eller låt bli, valet är ert.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag skulle adrig betala riktiga pengar för "loot" i ett spel. Det är absurt! Jag gjorde det vare sig i Diablo eller Diablo2. Det räcker att betala för spelet.
Men vi har ju DLC nuförtiden, en bitter bismak av konsolernas framfart, men det kan vara OK ibland.

Att paypal blir integrerat i Diablo3 är inte förvånande dock. En inkomst till för Activision-Blizzard.

Vad Blizzard säger - "göra det säkrare och enklare för spelare att köpa och sälja items" = 100% bullshit.

Hur många höll på med det för det första? Sen, det handlar ju enbart om att dom skall tjäna en slant på det i stället. Trots att det är tvärt emot vad deras policy varit innan.

Men Blizzard vet att dom kommer att sälja massor av exemplar, dom kan göra i princip vad dom vill...Kan dom tjäna mer pengar på detta trotts dom förlorade kunderna - det finns säkert en uträkning om det.

...Glömm inte att Bobby Kotick står där med piskan

Att tjäna pengar är viktigare än att ha en bra produkt...

edit: ( jag hoppas fortfarande Diablo 3 blir bra dock, men att involvera riktig valuta i spelet bådar inte gott )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Jag gjorde en liten filmsnutt av Gold Auction House som det är just nu i betan så ni kan se hur det fungerar:
[http://www.youtube.com/watch?v=ab3Akryrnhc]

123
Skriv svar