Datum spikat för Battlefield 3-beta

Medlem

Fan va najs med BF3 till PC. Var länge sedan jag såg fram emot ett spel till PC överhuvudtaget. Good old times

Medlem

Jag och många andra är glada att det funnits en alpha samt att det nu kommer en beta, men när det släpps en beta ska man inte vara kräsen med vilken bana det är osv. utan istället vara glad att man fått vara med och rapportera buggar och dylikt.

Mvh Robin

Inaktiv

Fan vad kul! blir då dags för lite pew pew i BF3!

Medlem

Tror nog recomended klarar mer än medium :). Rätt mycket som inte fanns med i Alphan dock, men 1920x1080 där klarade jag mig riktigt bra, aldrig under 50-55 fps, 2500k & 6950, låg för det mesta runt 70-90

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Vem f*n köper Medal of Honor för att kunna lira Battlefield 3 48 timmar tidigare i testversion? Idioti.

Folket som blev lurade.. man blev lovade att få tillgång till BF3 betan när man köpte spelet... handlade inte om 48 timmar då.. men nu är den tydligen öppen :/ tycker som om dom som äger Medal Of honor..

Medlem
Skrivet av FUtech:

Ja här är det bäst att inte stressa!

wooaah...2x 580Gtx och ett eget kärnkraftverk, vem har det!?

Jag :s

Skrivet av zuper_duper:

har nån testat alfan med nvidia 580?

Japp


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Som många redan konstaterat så är det milt uttryckt lame att erbjuda exakt samma sak en gång till. Dock kan jag förstå DICE då om de ger för mycket av spelet så kanske folk inte vill köpa det - om de släppet Conquest 64 players på Betan så har man redan spelat höjdpunkten innan man ens köpt spelet, samt att folk kan se om det är något för dem eller inte eftersom de redan har spelat(eller läst om/sett) alphan.

Men dessutom, många får alltså tillgång till betan två dagar efter de som förbokat Limited Edition och/eller köpt MoH, och eftersom det bara är 30 dagar i September betyder det att den Öppna Öppna Betan(alltså för dem som inte pröjsat för att komma före i kön) börjar först den 1:a Oktober. Ganska sjaskigt, DICE.

Ish
Medlem

Antignen så säger det mig att jag skall undvika den kartan som gift, eller att det inte kommer finnas en enda bugg på den när spelet skeppas.. - Här buggtesta vårt spel, men bara 5% av det! Kunde ni inte ha gjort det sista in-house då lika väl? Jag väntar hur som helst till release. BF spel har en förmåga att göra mig besviken inledningsvis ändå.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ser jag fram emot!

Medlem
Skrivet av WulffX03:

System Requirements:

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS
OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)
MEMORY: 2 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)
GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS
OS: WINDOWS 7 64-BIT
PROCESSOR: QUAD-CORE CPU
MEMORY: 4 GB
HARD DRIVE: 20 GB
GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)
SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE
KEYBOARD AND MOUSE
DVD ROM DRIVE

Recommended var ju sjuk...

tur man fick hem nya datan igår och fick ihopa den med. klarar detta galant då gav jag ända bara 7600:- o fick feta grejor. jag har klart inte köpt det värsta för det är aldrig prisvärt. bara jag klarar bf3 o mw3 så e jag nöjd

Medlem

Förbokat/Moh spelar 27 övriga 29 så är det

Medlem

@zh1nt0 so can you tell us if the recommended system requirements are enough to run the game on ultra?

@bkohn1 recommended is usually medium

@zh1nt0 so would one GTX580 run it on ultra? Or do I need two of them?

@bkohn1 2

-------------------------------------------------------------------------------------------------

http://twitter.com/#!/zh1nt0


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Som många redan konstaterat så är det milt uttryckt lame att erbjuda exakt samma sak en gång till. Dock kan jag förstå DICE då om de ger för mycket av spelet så kanske folk inte vill köpa det - om de släppet Conquest 64 players på Betan så har man redan spelat höjdpunkten innan man ens köpt spelet, samt att folk kan se om det är något för dem eller inte eftersom de redan har spelat(eller läst om/sett) alphan.

Men dessutom, många får alltså tillgång till betan två dagar efter de som förbokat Limited Edition och/eller köpt MoH, och eftersom det bara är 30 dagar i September betyder det att den Öppna Öppna Betan(alltså för dem som inte pröjsat för att komma före i kön) börjar först den 1:a Oktober. Ganska sjaskigt, DICE.

Jag tror knappast att alla fick och spelade alphan. Jag förstår inte heller hur det är lame och erbjuda beta till alla.
Sedan så är betan den 29:e. 27:e för dom som har förbokat hos origin eller köp MoH LE. Läs artikeln igen eller läs http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta

Medlem

haha har klarar detta fin på min laptop

Medlem
Skrivet av hälliz:

Med risk för att låta dryg, så tycker jag inte recommended specs är allt för saftigt, då jag hade förväntat mig bra mycket högre. En sådan burk bör man väl ändå sitta på i dagsläget?

Rolig du är...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

@ Marwin88

Kan det verkligen stämma att det krävs 2 st 580 gtx för att maxa liret!?

Sitter själv på "en" sådan, och inväntar 2500k 8gig i ram, Trodde verkligen att jag skulle få köra på ultra i fint flyt,
men det återstår ju att se

Kräver det ändå mer så borde det se jä..... fint ut! ;D

Medlem

Fina recommended systems specs, inget monster som krävs denna gång.
Inte för jag bryr mig mkt om grafik, älska RO2:HOS dock flyter det på allt för dåligt hoppas det inte blir så med BF3.

Medlem
Skrivet av galth:

@ Marwin88

Kan det verkligen stämma att det krävs 2 st 580 gtx för att maxa liret!?

Sitter själv på "en" sådan, och inväntar 2500k 8gig i ram, Trodde verkligen att jag skulle få köra på ultra i fint flyt,
men det återstår ju att se

Kräver det ändå mer så borde det se jä..... fint ut! ;D

De får du fråga Daniel Matros aka zh1nt0.

http://twitter.com/#!/zh1nt0 sök lite där så kommer du hitta de


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Nån som vet hur mitt grafikkort är?? Det är ett NVIDIA Geforce GT530 up to 4864 MB kan Jag få ut nästan 5 GB av mitt grafikkort då eller hur blir det?

Medlem

Att spela på Ultra är nog inte alls nödvändigt för att det ska se otroligt bra ut, det är väl texturerna som ökar i upplösning och annat som man ändå inte tänker på när man spelar. För att se skillnad måste man säkert stå still och studera texturer och annat på när håll.

Alphan krävde inte mycket alls, körde på max och satt då på en gammal pissdator.

Får hoppas att min I7 4 GHz med GTX580 ska klara av skiten

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av StenSture:

Vafan e detta!? Jag köpte MoH mest för att kunna beta-testa BF3. Och nu visar det sig att det var helt jävla onödigt köp. Känner mig ärligt talat lurad! Litar aldrig mer på vad EA/Dice lovar.

Är du så dum så att du köper ett spel bara för att spela ett annat spel 48 timmar tidigare. Ja, då får du skylla dig själv.

Är du så dum så du inte kan ta reda på fakta? När man köpte T1 eller förbokade Medel of honor skiten för att få betan så visse man inte när betan startade? Jag köpte Medel of honor T1 för jag ville spela det men måste säga att en beta invite till BF3 spelade också en roll in i mitt köp. Men då visste man inget om betan till BF3. Jag trode bestämt att man skulle få testa några veckor innan dom andra. Rätt orättvist av EA / DICE att bara ge 48 timmar + att Origin förbokningar också ger det.

Medlem

Alla som var med i alphan borde ju känna sig lyckliga att ni redan fått spela före oss alla, inte klaga på att ni får spela samma bana igen.


signatur

Game long and prosper

Medlem

På framsidan av Medal Of Honor står det:

Battlfield 3 Beta Invitaion Included. Finstilt: Limited time offer. See back for details*

*Beta offer is contingent on beta availabilty within 12 months of Medal of Honor release. Beta will be available for a limted time only, and offer expires upon close of beta events. Participation in beta requires acceptance of beta agreement. Must be 18+. Visit www.ea.com/beta for details including availability.

Det står ingenstans att det är eklusivt för de som köper Medal Of Honor.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Javas:

Alla som var med i alphan borde ju känna sig lyckliga att ni redan fått spela före oss alla, inte klaga på att ni får spela samma bana igen.

Jag spelade Alfan och tycker att det är bra att man testar samma bana igen. Hur ska man annars veta vad för skillnad det är jämfört med det tidigare testet? ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kommer jag få spela spelet 2 dagar före dom andra? Förbokade battlefield 3 genom origin, men har inte fått något mail än som säger detta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

vem vill spela detta efter katastrofen med Origin-klienten och spyware? bf kan hälsa byebye tack vare EA, rest in peace.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Javas:

Alla som var med i alphan borde ju känna sig lyckliga att ni redan fått spela före oss alla, inte klaga på att ni får spela samma bana igen.

Jag spelade Alfan och tycker att det är bra att man testar samma bana igen. Hur ska man annars veta vad för skillnad det är jämfört med det tidigare testet? ^^

Håller med!
Klart man vill testa alla aspekter i spelet... men för att kunna jämföra och känna av hur de har ändrat och fixat saker bör man ha samma förutsättningar som man hade från början. Hur ska man annars kunna ge ordentlig feedback på vad som var bättre eller sämre? Vad som behövs fixat lite till, i vilken riktning ska man ta det... etc.

Sen att folk klagar på att det bara är 48 timmars closed beta och inte 2 veckor som folk "önskade" för att känna sig lite speciella... Spelar det någon roll? vad är det som är kul, med att spela med en mindre spelar bas. Open beta är ju betydligt mycke roligare då det är flera spelare och alla kan vara med. Man kan redan då scouta ut ett lag för uppkommande turneringar, träna, osv. Beror ju givetvis på hur seriöst man ska ta spelet. Eftersom BF3 kommer bli mer eller mindre det nya E-sport spelet för FPS (MLG har redan börjat ta emot lag registreringar sedan en månad tillbaka).

Att det bara är 2 veckors beta tid har jag inget problem med. Då har dom också 15 dagar på sig att fixa, ta emot feedback etc för att den riktiga spel upplevelsen ska bli så bra som möjligt.

Inaktiv

Haha fyfan så surt för dom som köpte medal of honor och förhansbokade på origin endast för bf3 betan och nu så kmr alla få lira xD

Medlem

Efter jag spelade alfan så vill jag inte spela bc2 längre. Kändes så gött när man kunde äga upp ett helt lag med tanken, tack vare uppgraderingarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Därja , klara precis minium kraven =/ men sen så har ju burken 4 år på nacken elle nått kanske e daxx att köpa ett nytt vrålåk då .

Skriv svar