Robot
Renegade Ops

Svenska Avalanche Studios första digitala titel är resa tillbaka till det förflutna, på mer än ett sätt.

#renegade-ops, #swiv, #desert-strike, #avalanche-studios


Medlem
Renegade Ops

Verkar riktigt nice! Bra recension!

Nåt som ni väldigt ofta glömmer är att skriva i vilket format spelet är testat i och i vilka format spelet kommer. Jag har googlat lite och sett att detta kommer på PC/360/PS3. Ni brukar till och från ha en fin liten ruta där det är en bild på spelets framsida, releasedatum och vilka plattformar som det kommer till som brukar vara jättebra. Kan ni inte ta med den som standard i alla recensioner och nyheter?

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Milky_81:

Verkar riktigt nice! Bra recension!

Nåt som ni väldigt ofta glömmer är att skriva i vilket format spelet är testat i och i vilka format spelet kommer. Jag har googlat lite och sett att detta kommer på PC/360/PS3. Ni brukar till och från ha en fin liten ruta där det är en bild på spelets framsida, releasedatum och vilka plattformar som det kommer till som brukar vara jättebra. Kan ni inte ta med den som standard i alla recensioner och nyheter?

Mvh Milky

Det ska ligga spelinfo i toppen av spelrecensionen, missade den.


signatur

Att spelet straffar de som spelar på Easy borde listas som en POSITIV grej

Kul att någon gör svåra spel till konsoll.

Inaktiv

Tack för recension, ett spel som jag ser fram emot.

Väntar på att PC-versionen ska släppas, kommer snart på Steam. Observera att det inte direkt framgår i recensionen att priset på detta spel är lågt, cirka 118 SEK (Steams pris är €13). Går också att köpa i 4-pack för €25 vilket ger ett styckpris på €6,25 (57 SEK).

Medlem

Underbart spel men en aning svårt skulle ge det en 4:a bara för att det är så skön gammal arkad känsla i det.
Split screen funkar hyfsat men så spelade jag på 106" så kan förstå att det blir jobbigare att se vad som händer om man har en liten tv. Utmärkt recension!

Inaktiv

Bah, straffa folk på Easy är helt i sin ordning - spelar man som en kärring ska man behandlas efter noter också

Medlem

Går det att lira Singel-Player över LAN?
Eller är jag blind och kanske inte har uppmärksammat det

Medlem

Har köpt 4-packet men är lite besviken på oförmågan att kommunicera ut ett releasedatum för PC...

Medlem

Köpte det på PS3 (förbokade). Är riktigt kul


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Milky_81:

Verkar riktigt nice! Bra recension!

Nåt som ni väldigt ofta glömmer är att skriva i vilket format spelet är testat i och i vilka format spelet kommer. Jag har googlat lite och sett att detta kommer på PC/360/PS3. Ni brukar till och från ha en fin liten ruta där det är en bild på spelets framsida, releasedatum och vilka plattformar som det kommer till som brukar vara jättebra. Kan ni inte ta med den som standard i alla recensioner och nyheter?

Mvh Milky

Det ska ligga spelinfo i toppen av spelrecensionen, missade den.

Och när skall ni då börja visa denna info korrekt? För det står ALLTID i ALLA era recensioner:

Testplattform: PC, Xbox 360, PS3

Vilket vi alla vet inte stämmer, för ni brukar ju testa på EN plattform, alternativt att ni ibland i själva recensionen jämför mellan 2 olika ifall ni fått testa på 2 olika.

Ni vet jag att Thomas, eller något utav er i en kommentar en gång i tiden skrev, att det står så för annars listas nyheterna lite lustigt på hemsidan.

Men vad är då poängen med era flikar med alla olika konsoler i toppen på sidan?

Ni vet om att ni har ett fel, men vägrar helt enkelt att fixa/rätta till det. Börjar bli lite irriterande nu.

Kanske dags att helt enkelt slopa den där raden med vilken plattform man testat på, för ni skriver ju ut alla som spelet släpps på hur som helst. Eller döpa om den raden så folk slipper bli förvirrade och hoppas att det framgår i recensionen vilken han testat på.

Medlem

Desert Strike var längesen man tänkte på

Inaktiv

Det fanns ett spel till PC... man spelade typ snett uppifrån och kunde välja mellan att köra med stridsvagn, en artillerivagn, en helikopter och en jeep som man sköt granater ifrån. För typ 10-15 år sedan. Någon som vet vad jag menar?

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det fanns ett spel till PC... man spelade typ snett uppifrån och kunde välja mellan att köra med stridsvagn, en artillerivagn, en helikopter och en jeep som man sköt granater ifrån. För typ 10-15 år sedan. Någon som vet vad jag menar?

Vet precis vilket du menar och sitter med namnet på tungan vilket är sjukt störande.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av Mjauv:

Det fanns ett spel till PC... man spelade typ snett uppifrån och kunde välja mellan att köra med stridsvagn, en artillerivagn, en helikopter och en jeep som man sköt granater ifrån. För typ 10-15 år sedan. Någon som vet vad jag menar?

Vet precis vilket du menar och sitter med namnet på tungan vilket är sjukt störande.

Jag vet vilket spel ni menar och vad det heter!

http://en.wikipedia.org/wiki/Return_Fire


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Spelet är i alla fall testat på Xbox 360, och lite, lite grann på PS3. Funkar lika bra på båda, förutom att man slår ihop tummarna på PS3:ans underdimensionerade handkontroll :).

Och nej, det är inte okej att straffa spelaren för ett menyval. För att man klantar sig i spelet, visst, men att Avalanche valt att ta bort 90% av det som gör spelet roligt om man väljer easy är ett obegripligt klantigt designbeslut. Skämmes!

Medlem

I undergenren "jeepåhelikopterspel" är för övrigt gamla Amigaliret SWIV fortfarande klart bäst. Synd att man inte får flyga lite mer helikopter i Renegade Ops, f ö.

Medlem
Skrivet av Skallagrim:

Underbart spel men en aning svårt skulle ge det en 4:a bara för att det är så skön gammal arkad känsla i det.
Split screen funkar hyfsat men så spelade jag på 106" så kan förstå att det blir jobbigare att se vad som händer om man har en liten tv. Utmärkt recension!

Jag tyckte också det var svårt i början, men det är nog mer längden på banorna. Individuella fiender är ganska lätta, men när en bana tar 45 minuter att spela så nöts man sakta men säkert ner :).

Skrivet av Mats Nylund:

Och nej, det är inte okej att straffa spelaren för ett menyval. För att man klantar sig i spelet, visst, men att Avalanche valt att ta bort 90% av det som gör spelet roligt om man väljer easy är ett obegripligt klantigt designbeslut. Skämmes!

Spelet är inte roligt förrän det börjar bli så svårt att man måste spela strategiskt. Riktigt roligt blir det först när man börjar jonglera med kill streaks, och de fungerar nästan bara i hardcore. Tror att dom försökt ge incitament till att prova normal och hardcore genom att skära ner på casual.

Felet är nog snarare att spelet har ett casual-läge överhuvudtaget. Om det inte är roligt, ta då bort det helt. Gör som Team Meat: play the game our way or GFTO!

Medlem

Ja, kanske det, men har man nu ett lättare spelläge så ska man fan i mig inte sparka den som väljer det i kulorna!

Medlem

Om de bara hade haft Normal och Hardcore skulle vi ha haft denna diskussion då?

Medlem

Testplattform: PC, Xbox 360, PS3
Har ni testat det på alla tre, det tror jag knappast på !!
skriv gärna vilken plattform ni testat på, kan inte vara så himla svårt att komma ihåg..
bra recension annars !!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kul spel tycker jag men man kunde bli så jävla arg när man failade på slutet av en bana och fick börja om hela skiten. Väldigt bra grafik tycker jag.

1
Skriv svar