Ett verkligare krig i Warco

Robot
Ett verkligare krig i Warco

Som krigskorrespondent får du en ny vinkel på det klassiska spelkriget.

#homefront, #warco


Medlem
Ett verkligare krig i Warco

Kanske, men var är FN-soldatsspelet?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

"..Det döda kropparna.."?

-Does not compute-

Medlem

Låter riktigt tråkigt men på samma gång roligt.

Medlem

FN soldatspelet, alltså stå och titta på medans massmord och annat roligt händer och emellanåt gå och ta en fika och sedan åka hem ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det låter som ett riktigt intressant koncept tycker jag.

Medlem

Unikt. Alltid kul att se nya koncept. Om det är roligt är ju en annan femma!

Medlem

Gillar upplägget - borde finnas lika stor möjlighet till bra och spännande spel här.
Låt säga att tråden med fotot av en person som skall letas upp sedan och göras en story om osv.

Och det skulle kanske också inte vara mission accomplished yes-no utan poängsystem vilka delar man får med i sin film. Det kan ju styra om man tar extra risker osv för bättre score.

Dock så såg det lite väl målad kuliss ut här och där. Döende soldaten med bössa i handen såg ut som bössattrapp gjord av papp utan djup osv.

Sedan stora TILT är ju bara till PC - men det gör väl PC-folket glada får man hoppas. Så inget för mig.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

FN soldatspelet, alltså stå och titta på medans massmord och annat roligt händer och emellanåt gå och ta en fika och sedan åka hem ? xD

Tror du blandar ihop det med cyniker-spelet nu, va? ^^


signatur

The only thing worse than dead people is dead people who are living

Medlem

Det var det fulaste och tråkigaste jag sett... Vaddå "mer realistiskt"?


signatur

Imperator

Medlem

"Mer realistiskt" som att skjuta från höften? Jag ser dock inte meningen med spelet, är det inte sånt här dokumentärer är till för? De gör ju mer intryck samt att det är på RIKTIGT.

Medlem

Hoppas verkligen att det där var från ett tidigt alfa stadie, behöver mycket finputsning för att se realistiskt ut.


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

...de har en del jobb att göra.

Medlem

Animationerna hackar och spelet glitchar hela tiden, grafiken är hemsk.... De får finputsa mycket men lyckas de kan detta bli bra

Medlem

Intressant de 2 första minuterna, sen blev det bara tråkigt. Jag väljer antingen mellan ett "hjärndött fps-spel" eller en dokumentär. Jag vill dock inte spela något som liknar det här.

Verkligheten kryper närmre inpå livet, bra idé...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Sedan stora TILT är ju bara till PC - men det gör väl PC-folket glada får man hoppas. Så inget för mig.

Nej, varför skulle man vilja kunna spela i Dx11 och kunna spara varsomhelst? Dessutom är det ju alltid roligt att se ut som en rullstolsbunden 80-åring när man tar sig runt på banorna. End sarcasm.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av LariosoDog:

Sedan stora TILT är ju bara till PC - men det gör väl PC-folket glada får man hoppas. Så inget för mig.

Nej, varför skulle man vilja kunna spela i Dx11 och kunna spara varsomhelst? Dessutom är det ju alltid roligt att se ut som en rullstolsbunden 80-åring när man tar sig runt på banorna. End sarcasm.

Precis, varför skulle man vilja det - det är ju fusk att kunna spara var som helst!!!

Och sedan bara klick med mus och skjuta är också fusk.

PC-gaming är för fuskers - end of story.

Medlem

Jävla köttskallar, det handlar inte om grafisk realism. Det handlar om känslomässig och storymässig realism.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Gillar spel iden men hoppas det blir bra och hoppas det blir en verision till konsol annars kan dom gå till sina pc gaming cheaters

Skrivet av Tommy96:

Gillar spel iden men hoppas det blir bra och hoppas det blir en verision till konsol annars kan dom gå till sina pc gaming cheaters

Off topic, men var bara tvungen att kommentera din visningsbild... ALF är bäst!

Medlem

Generation Kill?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Tommy96:

Gillar spel iden men hoppas det blir bra och hoppas det blir en verision till konsol annars kan dom gå till sina pc gaming cheaters

Off topic, men var bara tvungen att kommentera din visningsbild... ALF är bäst!

Oj oj oj första gången jag ser en fz creware gå off topic
Japp han är bäst oavsett vad ;P

Medlem

Som när du som spelare fick bevittna hur en liten pojkes föräldrar avrättas framför honom och han springer fram till de döda kropparna.

Det där har vi redan sett, första banan i Homefront
Men å andra sidan vart det ju bara just över 2 miljoner skeppade exemplar så det kanske är okänt ännu? (rov kvälls-sarkasm) ^^

Medlem

Lät som att det kunde vara ett kul och annorlunda spel, men ser inte ut riktigt som att de nått målet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Som när du som spelare fick bevittna hur en liten pojkes föräldrar avrättas framför honom och han springer fram till de döda kropparna.

Det där har vi redan sett, första banan i Homefront
Men å andra sidan vart det ju bara just över 2 miljoner skeppade exemplar så det kanske är okänt ännu? (rov kvälls-sarkasm) ^^

Vilket det precis står om man läser den första delen i sin helhet och inte tar meningen "out of context" så att säga

Medlem

lol, detta såg intressant ut men animationer och otroligt "warpande" ihop med lame one-liners gör att det känns väldigt mediokert. Kul koncept annars men detta blir nog fail..

Medlem

Det såg ut som skit!
Interssant konsept, men det såg ut som skit!

1
Skriv svar