Blizzard: Diablo känns ännu bättre med gamepad

Medlem

Men pumpa ut skiten crossconsole i bundle med en special mus-handkontroll.. har inte testat Splitfish Fragfx Shark. Varför inte spela diablo3 på en storbildstv i vardagsrummet?? Vad skulle vara sämre? Jag kommer nog att hålla mig till pc i fortsättningen också.. men snart finns inte gränsen kvar längre. Bara utvecklarna fattar att inte ha som mål att fördumma allt så förbannat... fanns en tid då tv-spel inte va kopplat till nåt negativt. Pc-spel ska inte bli mer console, det har ju liksom hänt redan, ska man mötas upp halvvägs får man börja integrera musen i tv-spelen på allvar.

Medlem

Mus+Tngb annars får det vara ^^

Medlem

Den dagen då mus och tgb blir ett standard tillbehör till konsoller, då är det en annan femma kanske, men i dagsläget så är det svårt att säga hur dom tänker/menar när dom säger att spelet är "bättre" med kontroll.... det kan jag KNAPPAST tänka mig!

Klick, Klick Klick Klick Klick..............!

Inaktiv

Inga problem med handkontroll i hack n' slash så länge utvecklarna vet vad dom håller på med. Dungeon Siege 3 funkade klockrent även om kameran var lite off ibland men annars kändes det väldigt intuitivt.

Men lider man av någon form av antikonosol-syndrom, ja då finns det ingenting i världen som gör sig bra på konsol.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Jay Wilson är säkert en grym gamer & inte nån fancy-pants salesman?.. klart han vet vad han snackar om? *lol*


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ofattbart. Trollas det eller? Blir garanterat en 'fight' i denna kommentarstråd.

ont: SJÄLVKLART skall det klickas !

Inaktiv

PC-folket verkar bestämma över hela spelindustrin..

Medlem

Gamepad WHATS UP! its the real deal dawgs!

Medlem

Hoppas dom lägger till nåt stöd så man kan använda bägge samtidigt. Typ styra gubben med kontrollen och sen inventory och chatt med mus och tangentbord. Då skulle åtminstonde jag prova att koppla in krysslådekontrollen i pcn

Medlem

Och? De är väl upp till var och en? Personligen tycker jag att liksinnade spel som Diablo eller tredjepersons spel som inte är en shooter, funkar bättre med gamepad. Dom som vill kan ju lira Diablo på pc, och behöver inte gnälla, eftersom dom kan spela på pc. Och förhoppningsvis, om Diablo kommer till konsol, så kan dom som vill spela Diablo på konsol göra de utan att strö salt i såren på data nördarna. Its a win, win lixom.

*bankar näven i bordet* What we need is another war! Nä men allvarligt jag gillar verkligen den sköna flytande känsla handkontroller ger fast saknar alltid precisionen och snabbheten med mus... Kärleksbarn = analoga WASD tangenter?

Medlem

Diablo 3 kommer jag spela med mus+tgnbord.

Bara för att man kan spela Diablo 3 med en gamepad så är det väll bra för folk som vill göra det? är ju inget att brusa upp över... Och det har absolut ingenting att göra med konsoller då det länge funnits handkontroller/joysticks till datorer.

Bra exempel är ju tex i många av Battlefield spelen så fungerar flygplan och helikoptrar mycket bättre med en kontroll om man vill ha den bästa kontrollen över fordonet.

Spelar oxo häldre fightingspel/sport spel med en kontroll även fast jag bara äger en dator.

Smaken e som baken den e delad som man brukar säga.

Hmpf, han yrar i nattmössan den där... Klickety-klack...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är ganska nyfiken på konsol varianten av det, inte för att jag kommer skaffa den men just för att se hur dom ska lösa den där delen med "alltid online". Kommer konsolerna få en offline variant av spelet skjuter dom sig själva lite i foten. Sedan blir det nog svårt med tex Xbox 360, ska vi behöva betala månadskostnaden för Live bara för att kunna spela solo?

Intressant och se hur dom ska fixa det...


signatur

Nämen!

Medlem

Sant!
Visst, det är upp till var och en men enligt min erfarenhet är en dosa mycket skönare än mus/tangentbord till A-RPG. Fritt fram att tycka något annat, eller trolla/flamea/vara ingoranta ^^
Sacred 2 var mycket skönare att lira på 360 (samma genre), Divinity 2 var långt skönare att lira på 360, Crimson Alliance m.fl.
Det är inga problem med "knappar" heller, du får lätt in minst 28 olika knappkombinationer på en kontroll, det räcker mer än väl...

Medlem

Om de nu tänker anpassa spelet så att det blir direktstyrning på konsol så skulle de kunna passa på att lägga till wasd-styrning till pc.

Ish
Medlem

Vad han tycker spelar ingen roll. Sånt här skapar publicitet för att det anses moraliskt löjligt av hardcore fans.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jävla dubbel post, hur gick det till -_-

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag är ganska nyfiken på konsol varianten av det, inte för att jag kommer skaffa den men just för att se hur dom ska lösa den där delen med "alltid online". Kommer konsolerna få en offline variant av spelet skjuter dom sig själva lite i foten. Sedan blir det nog svårt med tex Xbox 360, ska vi behöva betala månadskostnaden för Live bara för att kunna spela solo?

Intressant och se hur dom ska fixa det...

Du är "online" även med ett silver konto. Huk kan du annars uppdatera din xbox eller dina spel samt lägga in redeem codes och köpa spel via marketplace.
Guld låser ju bara upp multiplayer funktionerna och ger tillgång till mer saker och bättre priser på vissa spel. Kommer nog gå att lira D3 med silver konto, men ingen lär kunna joina dina sessioner och du kan inte joina andras.

Medlem

svårt att säga att hk funkar dåligt innan man testat.. Men eftersom man har xbox dosa så lär man ju testa o se.. oavsett vad så tror jag spelet blir ett av dom bästa

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sant!
Visst, det är upp till var och en men enligt min erfarenhet är en dosa mycket skönare än mus/tangentbord till A-RPG. Fritt fram att tycka något annat, eller trolla/flamea/vara ingoranta ^^
Sacred 2 var mycket skönare att lira på 360 (samma genre), Divinity 2 var långt skönare att lira på 360, Crimson Alliance m.fl.
Det är inga problem med "knappar" heller, du får lätt in minst 28 olika knappkombinationer på en kontroll, det räcker mer än väl...

Det är möjligt att D3 fungerar utmärkt med kontroll i större utsträckning, men jag är ändå lite fundersam på hur de tänker lösa precisions problemet med aoe spells som meteor och blizzard. Eller target point teleport, man vill ju inte ha en teleport som alltid telporterar en en viss längd, då försvinner ju hela kontrollen över spellen. För hur kul skulle det bli att teleportera från en grupp monster rakt in i en annan för att du inte kunde bestämma hur långt du teleporterade dig.
Det kommer nog inte hardcore mode spelare gilla något vidare.

Medlem

Jag skiter fullständigt i vad ni andra använder för plattform, men det skulle va kul att testa på konsoll!

Medlem
Skrivet av schill:

Tyvärr så är de flesta nya spel skönare att spela med handkontroll. Crysis 2 började jag spela med mus och tgn men bytte snabbt till handkontroll, samma sak med The Witcher 2, dead island mm

Crysis med gamepad? Löjligt!


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Hur sjutton ska man sikta och bestämma avstånd med sina spells etc med en gamepad? Nån typ av crosshair man styr då kanske. Whatever. Min PS3 samlar ändå bara damm, tröttnade på den för 3 år sen. Längtar till release!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Vem bryr sig om spelet känns "bättre" med en gamepad så länge möjligheten till mus+tgb finns?

Medlem

Trevligt för de som kommer köra diablo III med handkontroll. Jag håller mig till mus och tangentbord.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

@shill, håller med. handkontroll ger bättre "känsla" även om mus/tgtb ger mer onaturlig precision

Medlem

OMG konsolporting OMG OMG OMG!!

JK!

Medlem

Intressant hur många som tycker att de vet bättre än blizzard speciellt när det gäller ett spel som de (flesta) inte spelat.

Jag tycker i alla fall att det är bra att de lägger lite fokus på gamepads. Spelar knappt spel på PC om jag inte får ha min 360 dosa.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bryr mig inte vad Diablo BORDE spelas på, kommer antagligen köpa det till konsol. Konsol är bra för oss som inte har pengar


signatur

Everybody needs help.

123
Skriv svar