Lag efter ett tags spelande

Lag efter ett tags spelande

Okej, jag kör red orchestra 2 (Roligt spel!) Allt funkar riktigt bra och allt, om det inte skulle vara för detta problem: Så när jag börjar köra så är allt frid och fröjd, ligger på ca 50-60 fps. Men efter några minuters spelande så sjunker det ner ända till 15-20fps.
Detta händer även i Bad Company 2.

Vad kan problemet vara??

Medlem
Skrivet av carlman:

Okej, jag kör red orchestra 2 (Roligt spel!) Allt funkar riktigt bra och allt, om det inte skulle vara för detta problem: Så när jag börjar köra så är allt frid och fröjd, ligger på ca 50-60 fps. Men efter några minuters spelande så sjunker det ner ända till 15-20fps.
Detta händer även i Bad Company 2.

Vad kan problemet vara??

Låter riktigt skumt. Något annat på datorn kanske börjar äta processorkraft? Virus? Har du gjort en full system scan med t.ex. AVG och valfri anti-spyware?

Tror det finns någon minnesläcka i RO2 men om samma sak även händer i BC2 så är ju knappast minnesläckan i RO2 orsaken.


signatur

Have a good time!

Medlem

Det kan vara överhettning också, har du kollat temperatur på cpu/grafikkort?

Medlem

Troligen överhettning! Kolla dina temps på CPU / GPU när du spelar

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Det kan vara överhettning också, har du kollat temperatur på cpu/grafikkort?

Jupp, kolla även saker som mängd ledigt minne i början versus när det laggar och diskaktivitet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Får cirka 60-65 grader när jag spelar red orchestra 2.

Medlem
Skrivet av carlman:

Får cirka 60-65 grader när jag spelar red orchestra 2.

CPU eller GPU? Oavsett är det lite högt men inte direkt farligt.

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av carlman:

Får cirka 60-65 grader när jag spelar red orchestra 2.

CPU eller GPU? Oavsett är det lite högt men inte direkt farligt.

Om det är GPU är det inte speciellt högt.

Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av carlman:

Får cirka 60-65 grader när jag spelar red orchestra 2.

CPU eller GPU? Oavsett är det lite högt men inte direkt farligt.

Om det är GPU är det inte speciellt högt.

GPU var det

Okej, jag gjorde en genomsöknig med RegHunter och den hittade ca 16000 fel.........

Medlem
Skrivet av carlman:

Okej, jag gjorde en genomsöknig med RegHunter och den hittade ca 16000 fel.........

Dags att installera om Windows och sedan sluta porrsurfa

Skrivet av Ichabod:
Skrivet av carlman:

Okej, jag gjorde en genomsöknig med RegHunter och den hittade ca 16000 fel.........

Dags att installera om Windows och sedan sluta porrsurfa

Hehe, fan också

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av carlman:

Okej, jag gjorde en genomsöknig med RegHunter och den hittade ca 16000 fel.........

Dags att installera om Windows och sedan sluta porrsurfa

LOL

Ajdå 16000 fel måste nog vara rekord va?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Jahapp! Har tagit bort alla felen nu, men problemet fortsätter..... Bra i början, piss efter några minuter... Just nu är det BF3 Betan, där även ljudet fuckar ut efter ett par minuter....

Går upp mot 80 grader när jag kör BF3 :/ Nytt grafikkort då eller?

Medlem

Installera om Windows i första hand. 80 grader på grafikkortet är inte allvarligt, när det börjar närma sig 90-100 grader är det dags att oroa sig.

Ska jag fortfarande installera om Windows om jag rensade bort alla felen med RegHunter?

Kan det vara damm i datorn kanske? Har inte kollat i den sen jag köpte den för 2 år sedan...

Ominstallerat Windows nu, ska testa och se

EDIT: Problemet löst! Var ca 1 kg damm som var problemet

1
Skriv svar