Spela Battlefield 3-betan med FZ

Medlem

Det folk inte verkar förstå är att spelet snart släpps och så mycket återstår att göra, skulle dom lyssnat på Alpha-testarna skulle dom ändrat på så mycket som redan då var under all kritik.

Denna Beta är ju samma skit som Alphan, grafiken är dessutom låst precis som i Alphan.

kommer bli problematiskt på torsdag, då servrarna redan nu är överfulla.

Medlem
Skrivet av federov:

LOL @ alla failpersoner som tror detta är ett demo och gnäller på buggar och att det inte går att ansluta eller dyligt. ordet BETA borde gett er en ledtråd.... googla på det så kanske ni får veta vad det betyder (hint: till för att reda ut buggar inte SPELAS)

Lol @ alla failpersoner som tror att detta är en riktig beta.

Ett "beta" som släpps några veckor innan riktiga releasen är inget annat än ett demo/reklam. Alla problem kommer bortförklaras med "det är ett demo, de kommer att fixa det innan release", precis som de sa med BF:BC2. Vad fixade de mellan "beta" och release? Inte ett skit!

Medlem

Det är tur att det är en beta, för det är bra buggit lite här och där... men jävligt roligt.

Medlem

Ok, er som faktiskt kan pröva det. Ta bort buggar, server-browser, grafik och allt därtill: Hur är gameplayet?

Är det riktigt roligt och värt titeln Battlefield? Roligare/tråkigare än BF2/BF:BC2?
Det enda som jag egentligen är intresserad av. Det andra går ju att fixa (lär ju ta en jävla tid dock), men gameplay är ju svårare att ändra på.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

"Maximum members reached in this platoon" =(

Betan är riktigt kul förövrigt

Medlem

Gillar det som fan.. Klasserna känns betydligt mer balanserade..

Och det kommer ta låååång tid innan nabs får nab vapen att leka med..
Och när dom väl får det kommer dom ändå inte ha ammo för det..

Visst fan är det stökigt..
Visst fan är det bökigt att komma in ibland..
Tro fan att det är segt..
Hade det varit ett helt felfritt spel nu så hade det redan varit släppt..

Medlem

För er som har det svårt att hitta server, klicka på Quick match, funkar för mig i alla fall...


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Det här är riktigt bra faktiskt, hur kul som helst. Spelkänslan är betydligt bättre än vad jag tidigare trott. Jag har heller (den enda?) inte haft ett enda problem att ansluta till en server utan det har fungerat varje gång, förutsatt att servern har en ledig plats det vill säga. Det enda katastrofala med spelet för tillfället är squad-systemet som inte alls fungerar, helt omöjligt att hamna i samma squad. Trist att man inte fokusera mer på detta under betan då vi är många som vill spela tillsammans. Banan är väl också sisådär men detta löser ju sig också vid release.

Grymt förstaintryck :)!


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av lolan:

game of the year my ass, iaf inte nu... allt är skit på PS3 :F buggigt som fan, glitch 80%, alla VAPEN LÅTER LIKADANT, helt allvarligt, och i en tunnel, så SKA det vara EKO ljud, man hör knappt skott o granater ffs.. skitspel so far

Skämtar du eller? Har kört på min PS3 med hemmabio-ljud och ljudet är helt grymt. Hoppade faktiskt till första gången jag sköt med bössan för ljudet var så kraftfullt! Fan va alla gnäller...

Medlem

måste säga att jag verkligen känner för er alla som det strulat för att ni inte fått koder eller att ni inte kan komma in i spelet osv.

Men verkar inte vara strul för alla för jag var nog en av dom lyckligt lottade som fick koden skickad strax efter lunch och kunde börja spela. Vist spelet kanske kraschade 1-2 ggr och jag hamnade i en queue på 15-20 min en gång sent på efter midaggen men thats it!

Men annars har det funkar klockrent och riktigt kul spel, grymt ljud och grafik och gameplay är inte att klaga på, har haft riktigt kul dom ca 4 timmar jag spelat idag.

Ska väl tillägga att det var en del buggar men det är ju som sagt en Beta.

En till positiv sak är att min burk har inte dom rekommenderade specsen för BF3 men ändå flöt det på bra och körde med hög upplösning, kanske drivarna från Nvidia gjorde susen

Medlem

Battlefield 3 comparation PC vs. Playstation3 Split Screen

http://www.youtube.com/watch?v=AGbo50Ar420&feature=youtu.be


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Caspian border kommer nog komma snart också! Ser privata EA Servrar som spelar den mappen ;p som har lösenord ;<

Medlem
Skrivet av henkka:

Lol @ alla failpersoner som tror att detta är en riktig beta.

Ett "beta" som släpps några veckor innan riktiga releasen är inget annat än ett demo/reklam. Alla problem kommer bortförklaras med "det är ett demo, de kommer att fixa det innan release", precis som de sa med BF:BC2. Vad fixade de mellan "beta" och release? Inte ett skit!

Håller med, detta är inget annat än ett demo trots att de väljer att kalla det beta. De slår två flugor i en smäll, de kan hårdtesta allt samtidigt som folk förbokar spelet för att få tillgång till det (vilket ju är ett sätt att få tag i "betan").

Medlem
Skrivet av Struggle:

"Ive got 99 bugs, and the bitch-whine is the 100th one."

Hihi, ni som får spela något är det något att ha?

Det är nånting du måste ha och uppleva)

Medlem

Bortsett från buggar, konsol menyer, en värdelös battlelog osv så har man gameplayet kvar.. ja vad kan man säga? Det är nästan lika dåligt som BC2.. vilken jävla besvikelse

Medlem
Skrivet av donhenri:

Bortsett från buggar, konsol menyer, en värdelös battlelog osv så har man gameplayet kvar.. ja vad kan man säga? Det är nästan lika dåligt som BC2.. vilken jävla besvikelse

Måste bara fråga, var fan ser du konsolmenyer?

Medlem

Jag hittade lite lösningar tror jag. Mitt spel la av efter jag ställde in fullscreen i spelets meny och ändrade inställningarna till max. Nu så kör jag med original inställningarna och spelet har inte lagt av ännu efter 2 timmars spel tid. Pluggade även ur min xbox 360 kontroll till datorn vet inte om det kan vara det som var mitt problem. Tryck på alt+enter istället för att ställa in fullscreen ingame, det stod timed out efter en 15-20 min när jag hade fullscreen på i spelmenyn men nu så blir det inte så längre. Sen är det svårt att hitta servrar bara att fortsätta söka tills man kommer in på någon Det här fixade till mitt problem som jag hade, tänkte om det var någon som hade liknande problem så kanske det här löser det!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av donhenri:

Bortsett från buggar, konsol menyer, en värdelös battlelog osv så har man gameplayet kvar.. ja vad kan man säga? Det är nästan lika dåligt som BC2.. vilken jävla besvikelse

Måste bara fråga, var fan ser du konsolmenyer?

Dessa jävla NFS slide menyer + squad menyn

Medlem

Nja inget höjdar lir, går spela 20 min in man dc. Kör qick match så kommer man in i nytt direkt. För annars går det ej att hitta några sevrar som ej är fulla.

Medlem

extremt buggig beta måste jag säga. man kommer ju aldrig riktigt in i spelet när man hela tiden oroar sig när crashen eller dcn kommer.
nu blev jag påmind varför så många väljer konsol, inget jidder med inställningar och crashar. har haft ett helvete hela kvällen med drivers m.m.
man blir nästan avundsjuk på dom som litar detta på konsol och slipper utsättas för den fruktansvärda browserupplevelsen.

Inaktiv

Tycker det är riktigt kul, även om det är buggigt. Stör mig otroligt mycket på att man måste vara ingame för att ändra settings dock... Ännu jobbigare blir det när man blir kickad från setting screen till spelet om man dör. Tog mig en jävla tid att fixa settings när man äntligen kommit in i spelet pga baserape.

Medlem
Skrivet av Comkilla:

extremt buggig beta måste jag säga. man kommer ju aldrig riktigt in i spelet när man hela tiden oroar sig när crashen eller dcn kommer.
nu blev jag påmind varför så många väljer konsol, inget jidder med inställningar och crashar. har haft ett helvete hela kvällen med drivers m.m.
man blir nästan avundsjuk på dom som litar detta på konsol och slipper utsättas för den fruktansvärda browserupplevelsen.

Konsolerna har också problem. Många som tappar kopplingen till EAs servrar osv.

Medlem

Hej ..Fortfarande ingen nyckel även fast jag bokat på origin och chansen att prata med EA supporten är väldigt liten och väldigt många får bara svaret att man måste bo i USA. Så frågan är, har någon en pc nyckel över?

Medlem

en cynisk britt´s åsikter om betan; http://www.youtube.com/watch?v=0POAnWAmV0w


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag VET att det är en Beta, så därför har jag meddelat DEV-team att spelet är ospelbart för tillfället!!
Trots att jag har bra framerates, så laggar spelet när man rör på musen, går, skjuter mm...
Fixa den buggen, så kan man testa igen. Och konstigt att de inte fixat detta innan, då om man går in gamla forum så ser man att det vara det största problemet i Alfan!? Är det inte meningen att de ska fixa problemen...trots att det är en beta?

Medlem

Såg att länken till FZ på FZ Platoon är trasig.

/Killen med två betanycklar

Medlem

Herregud...Skickat mail till EA igår, fortfarande ingen key.

Medlem

Jag är väldigt nöjd med hur spelet är att spela i känslan. Alla buggar, serverproblem, namnbyten, battlelogproblem osv är pga att det är en beta. Är övertygad om att DICE kommer att fixa detta framöver. Tycker man att det är massa fel nu så är det ingen som tvingar er att spela det nu. Det är en BETA och då är det sådana fel som uppkommer nu och det kommer fortsätta vara fel på massor av ställen tills efter spelet har släppts.


signatur

www.bearystyle.com - Battlefield 3 nyheter och media.

Medlem

Skulle ge bort min cd key om det inte vore så att jag hade typ 4 andra spel på kontot =( sorry guys! Hade det varit en vanlig installation med ett konto såsom på BF2 hade jag gärna gjort det!

Medlem

Jag har en känsla av att det kommer vara problem i början även när spelet har släppts. Jag minns när bad company 2 kom, tror jag köpte det när det kom ut. Då fungerade server browsern jättedåligt och det fanns inget kösystem för att köa till servrar som var fulla, något som finns idag. Jag tror inte det var några större problem ingame dock, inget jag minns iaf.

Hoppas att vi slipper detta, men jag tvivlar på det. Har det inte alltid varit så att battlefield-spelen har haft massvis med problem när de släppts? Men allt har löst sig efter x antal patchar? Bad company 2 fungerar ju bra nu tycker jag.

Skriv svar