"Blizzard avtäcker Titan på BlizzCon"

Medlem

Tror inte dom avtäcker Titan i år, känns bara som "fel" läge att göra det. Möjligt att dom pratar lite om nya WoW expansionen, men jag undrar hur intressant det är? Som någon sa tidigare känns det lite som att WoW tappat mycket folk i Cataclysm, mig däribland. Men finns väl iaf tusentals som spelar som blir nöjda.


signatur

Nämen!

Ish
Medlem

Trumfkort Calle, inte trumkort


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av wrajjt:

... att Blizzard inte har så mycket att komma med är väl inget nytt?

Nä... Bara några av de bäst säljande speltitlarna någonsin. Host.

Fast sedan behöver ju inte bra försäljning siffror betyda att spelen är bra/roliga...

bra/roliga är en personlig upfatning...om ett spel säljer bra så får man nog tro att merparten av köparna tycker att spelet är bra?

kontentan jag håller inte med dig.

Så bara för att Wii sports är det mest sålda Wii-spelet i japan, är det det bästa Wii spelet bara för det?

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av wrajjt:

... att Blizzard inte har så mycket att komma med är väl inget nytt?

Nä... Bara några av de bäst säljande speltitlarna någonsin. Host.

Verkligen. Och även flera av deras släpp är bland de bästa spelen genom tiderna.

OnT: tror inte att 'Titan' announce'as redan. Hoppas inte det tar kål Wow när det väll kommer heller. Vill se den serien utvecklas och få minst lika många expansioner som Everquest!

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av wrajjt:

... att Blizzard inte har så mycket att komma med är väl inget nytt?

Nä... Bara några av de bäst säljande speltitlarna någonsin. Host.

Fast sedan behöver ju inte bra försäljning siffror betyda att spelen är bra/roliga...

bra/roliga är en personlig upfatning...om ett spel säljer bra så får man nog tro att merparten av köparna tycker att spelet är bra?

kontentan jag håller inte med dig.

Så bara för att Wii sports är det mest sålda Wii-spelet i japan, är det det bästa Wii spelet bara för det?

Nu är det ju ändå så att Wii Sports inte är det mest sålda spelet till Wii för att för att det är super bra, utan för att det kom med varje Wii som sålts och var lite som ett stort demo av Wii'ets motion kontroller skulle kunna komma att erbjuda.

Blizzards spel har ju inte "sålts" bättre för att alla som köper en ny dator får någon av deras titlar på köpet.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av wrajjt:

... att Blizzard inte har så mycket att komma med är väl inget nytt?

Nä... Bara några av de bäst säljande speltitlarna någonsin. Host.

Verkligen. Och även flera av deras släpp är bland de bästa spelen genom tiderna.

OnT: tror inte att 'Titan' announce'as redan. Hoppas inte det tar kål Wow när det väll kommer heller. Vill se den serien utvecklas och få minst lika många expansioner som Everquest!

Ligger inte Everquest på sin 18:e expansion eller något.
Tror knappast att Blizzard kommer att kunna hålla wow vid liv så länge (eller lägga så mycket tid på de efter Titan) med tanken på release tiden för varje expansion till wow jämfört med Everquest.

Dessutom så kommer ju alldrig hela expansionen med vid installationen, de kommer ju alltid ut i större patchar för att förlänga expansionernars livslängd.
Dock har jag mest tyckt att en del EQ expansioner ibland inte var mycket mer än som en stor kontent patch i wow.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av wrajjt:

... att Blizzard inte har så mycket att komma med är väl inget nytt?

Nä... Bara några av de bäst säljande speltitlarna någonsin. Host.

Verkligen. Och även flera av deras släpp är bland de bästa spelen genom tiderna.

OnT: tror inte att 'Titan' announce'as redan. Hoppas inte det tar kål Wow när det väll kommer heller. Vill se den serien utvecklas och få minst lika många expansioner som Everquest!

Ligger inte Everquest på sin 18:e expansion eller något.
Tror knappast att Blizzard kommer att kunna hålla wow vid liv så länge (eller lägga så mycket tid på de efter Titan) med tanken på release tiden för varje expansion till wow jämfört med Everquest.

Dessutom så kommer ju alldrig hela expansionen med vid installationen, de kommer ju alltid ut i större patchar för att förlänga expansionernars livslängd.
Dock har jag mest tyckt att en del EQ expansioner ibland inte var mycket mer än som en stor kontent patch i wow.

Jo, så är det förvisso. Jag tror inte heller, tyvärr, att Blizzard kommer att kunna hålla det vid liv så pass länge. Men jag hoppas på det. Vore inte helt fel med 15 expansioner till!

Medlem

Oj. Roligt att man blir quotad överallt i denna tråden! Jag visste inte att det skulle bli en sån shitstorm av att man kritiserade Blizzard. Jovisst, de har gjort många riktigt bra spel, men de flesta ligger en bra bit bak i tiden. Starcraft, Diablo 1, Diablo 2 etc... sedan dess? Nothing of value.

edit: Glömde WC3 såklart.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Oj. Roligt att man blir quotad överallt i denna tråden! Jag visste inte att det skulle bli en sån shitstorm av att man kritiserade Blizzard. Jovisst, de har gjort många riktigt bra spel, men de flesta ligger en bra bit bak i tiden. Starcraft, Diablo 1, Diablo 2 etc... sedan dess? Nothing of value.

edit: Glömde WC3 såklart.

World of warcraft 12.000.000+ spelare *host*host*

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av wrajjt:

Oj. Roligt att man blir quotad överallt i denna tråden! Jag visste inte att det skulle bli en sån shitstorm av att man kritiserade Blizzard. Jovisst, de har gjort många riktigt bra spel, men de flesta ligger en bra bit bak i tiden. Starcraft, Diablo 1, Diablo 2 etc... sedan dess? Nothing of value.

edit: Glömde WC3 såklart.

World of warcraft 12.000.000+ spelare *host*host*

.... sedan när är antalet spelare en bra indikation på hur bra ett spel egentligen är? Eller tycker du kanske att MW2 är den bästa shootern ever, eller att The Sims är det bästa PC-spelet någonsin eftersom det har mest sålda kopior?

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av wrajjt:

Oj. Roligt att man blir quotad överallt i denna tråden! Jag visste inte att det skulle bli en sån shitstorm av att man kritiserade Blizzard. Jovisst, de har gjort många riktigt bra spel, men de flesta ligger en bra bit bak i tiden. Starcraft, Diablo 1, Diablo 2 etc... sedan dess? Nothing of value.

edit: Glömde WC3 såklart.

Nej, och ta inte upp den frågan igen. Det är ett känt faktum att WoW är ett av det 'bästa spelen någonsin'. Sims må ha sålt i stora mängder, men hur stor skara av dedikerade fans har dem i jämförelse Wow..

World of warcraft 12.000.000+ spelare *host*host*

.... sedan när är antalet spelare en bra indikation på hur bra ett spel egentligen är? Eller tycker du kanske att MW2 är den bästa shootern ever, eller att The Sims är det bästa PC-spelet någonsin eftersom det har mest sålda kopior?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av wrajjt:

Oj. Roligt att man blir quotad överallt i denna tråden! Jag visste inte att det skulle bli en sån shitstorm av att man kritiserade Blizzard. Jovisst, de har gjort många riktigt bra spel, men de flesta ligger en bra bit bak i tiden. Starcraft, Diablo 1, Diablo 2 etc... sedan dess? Nothing of value.

edit: Glömde WC3 såklart.

Nej, och ta inte upp den frågan igen. Det är ett känt faktum att WoW är ett av det 'bästa spelen någonsin'. Sims må ha sålt i stora mängder, men hur stor skara av dedikerade fans har dem i jämförelse Wow..

World of warcraft 12.000.000+ spelare *host*host*

.... sedan när är antalet spelare en bra indikation på hur bra ett spel egentligen är? Eller tycker du kanske att MW2 är den bästa shootern ever, eller att The Sims är det bästa PC-spelet någonsin eftersom det har mest sålda kopior?

The Sims är ju inte ett dåligt spel i grunden, sedan att alla "expansioner" och nya versioner av spelet inte gör mycket mer än att lägger till lite små prylar och uppgraderar grafiken är en annan sak. Men om man inte spelat Sims eller Sims 2 så är 3:an eller vilket nummer som finns ute nu så är det ett helt ok spel som tilltalar en massa människor.
Bara för att du inte gillar spelen betyder inte att de är dåliga. Se på spel i sin helhet och blanda inte ihop fakta med en smaksak.

Medlem

Sant. The Sims 1-3 är definitivt bättre spel än t.ex WoW med dess expansioner. Men det finns så mycket annat som påverkar folk till att köpa ett spel än om det är bra eller ej. En bra PR-kampanj, grupptryck från kompisar (åh gud, varför köpte jag Brink?), enkelhet att få tag på spelet genom t.ex steam etc. Det går inte heller att avgöra om ett är riktigt bra bara för att det säljer bra.

12
Skriv svar