Spela Battlefield 3 i dag

Medlem

Vad är PW till caspain border-servrarna? videokilledtheradiostar funkar inte

Medlem
Skrivet av bosse11:
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Naivt att tro att Origin skulle göra att spelare inte skulle köpa BF3, vill man ha det så köper man det förmodligen med eller utan Origin.

Verkligen inte naivt, inte det minsta. Många kommer hoppa därför dom har deras kompisar på steam och har ett community där där man snackar om spel med hjälp av overlay osv. Ta bort det elementet och möjligheten till det så kommer en hel del att hoppa. För att inte snacka om marknadsföringen spelet får när folk ser deras vänner spela ett spel på steam och frågar om det är bra osv.

Naivt att tro att Origin-krav INTE skulle kosta BF3 en hel del köpare.

Steam är ett fantastiskt PC community och på grund av att man hoppar det kommer BF3 sälja bra mycket mindre på PC. Jag gissar upp till 50% i längden.

Även fast jag kommer köpa spelet tvekar jag på att jag kommer spela speciellt länge då man inte kan chatta med sina vänner ingame osv som man kan på Steam. Snacka om att skjuta sig själv i foten, det hade blivit en riktig klassiker för mig om dom inte insisterade på ett community ingen vill vara med i. *sparkar och svär*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av bosse11:
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Naivt att tro att Origin skulle göra att spelare inte skulle köpa BF3, vill man ha det så köper man det förmodligen med eller utan Origin.

Verkligen inte naivt, inte det minsta. Många kommer hoppa därför dom har deras kompisar på steam och har ett community där där man snackar om spel med hjälp av overlay osv. Ta bort det elementet och möjligheten till det så kommer en hel del att hoppa. För att inte snacka om marknadsföringen spelet får när folk ser deras vänner spela ett spel på steam och frågar om det är bra osv.

Naivt att tro att Origin-krav INTE skulle kosta BF3 en hel del köpare.

Steam är ett fantastiskt PC community och på grund av att man hoppar det kommer BF3 sälja bra mycket mindre på PC. Jag gissar upp till 50% i längden.

Jag tycker att det är bra att någon försöker konkurrera med steam, även om jag är emot denna typ av program. Valve ska inte få pengar för andras spel.
Jag tror att de förlorar max 10% köpare eller något.
Jag menar inte att din gissning behöver vara fel, men det känns som väldigt mycket. Vi kan ju bara spekulera, dock.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Preed:
Skrivet av bosse11:
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Naivt att tro att Origin skulle göra att spelare inte skulle köpa BF3, vill man ha det så köper man det förmodligen med eller utan Origin.

Verkligen inte naivt, inte det minsta. Många kommer hoppa därför dom har deras kompisar på steam och har ett community där där man snackar om spel med hjälp av overlay osv. Ta bort det elementet och möjligheten till det så kommer en hel del att hoppa. För att inte snacka om marknadsföringen spelet får när folk ser deras vänner spela ett spel på steam och frågar om det är bra osv.

Naivt att tro att Origin-krav INTE skulle kosta BF3 en hel del köpare.

Steam är ett fantastiskt PC community och på grund av att man hoppar det kommer BF3 sälja bra mycket mindre på PC. Jag gissar upp till 50% i längden.

Jag tycker att det är bra att någon försöker konkurrera med steam, även om jag är emot denna typ av program. Valve ska inte få pengar för andras spel.
Jag tror att de förlorar max 10% köpare eller något.
Jag menar inte att din gissning behöver vara fel, men det känns som väldigt mycket. Vi kan ju bara spekulera, dock.

I längden, Steam säljer kopior låångt efter att spelet släppts. Dom har en rea, 5000 personer köper det då, dom sprider det till sina vänner på steam och spelet har fått nytt liv igen på grund av en rea. Det händer varje månad på steam.

Blir det så man kan lägga till Battlefield 3 i sin steamlista, dvs att dom fixar en riktigt EXE osv så finns det hopp. Men som det är nu känns det riktigt bittert. Jag känner att jag aldrig kommer att komma igång med BF3 spel med mina kompisar just för att det inte finns på steam.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Vad är PW till caspain border-servrarna? videokilledtheradiostar funkar inte

Kom just in på en server med: videokilledtheradiostar - dock så buggade jag ur lika fort.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Preed:
Skrivet av bosse11:
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Naivt att tro att Origin skulle göra att spelare inte skulle köpa BF3, vill man ha det så köper man det förmodligen med eller utan Origin.

Verkligen inte naivt, inte det minsta. Många kommer hoppa därför dom har deras kompisar på steam och har ett community där där man snackar om spel med hjälp av overlay osv. Ta bort det elementet och möjligheten till det så kommer en hel del att hoppa. För att inte snacka om marknadsföringen spelet får när folk ser deras vänner spela ett spel på steam och frågar om det är bra osv.

Naivt att tro att Origin-krav INTE skulle kosta BF3 en hel del köpare.

Steam är ett fantastiskt PC community och på grund av att man hoppar det kommer BF3 sälja bra mycket mindre på PC. Jag gissar upp till 50% i längden.

Jag tycker att det är bra att någon försöker konkurrera med steam, även om jag är emot denna typ av program. Valve ska inte få pengar för andras spel.
Jag tror att de förlorar max 10% köpare eller något.
Jag menar inte att din gissning behöver vara fel, men det känns som väldigt mycket. Vi kan ju bara spekulera, dock.

I längden, Steam säljer kopior låångt efter att spelet släppts. Dom har en rea, 5000 personer köper det då, dom sprider det till sina vänner på steam och spelet har fått nytt liv igen på grund av en rea. Det händer varje månad på steam.

Blir det så man kan lägga till Battlefield 3 i sin steamlista, dvs att dom fixar en riktigt EXE osv så finns det hopp. Men som det är nu känns det riktigt bittert. Jag känner att jag aldrig kommer att komma igång med BF3 spel med mina kompisar just för att det inte finns på steam.

Du sätter för mycket tro till Steam, 50%? vad tror du EA måste betala i royalties mm. för att få sälja genom Steam... Dessutom har de årtiondets hetaste spel i sina händer. Spelar de bara sina kort rätt med Origin så kan det bli bra, den som lever får se...

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Preed:
Skrivet av bosse11:
Skrivet av Godofcheese:

Extremt dåligt att man behöver Origin.
tänk hur mycket "köpare" dom har förlorat med den "Idén"... jävla puckon ;p

Naivt att tro att Origin skulle göra att spelare inte skulle köpa BF3, vill man ha det så köper man det förmodligen med eller utan Origin.

Verkligen inte naivt, inte det minsta. Många kommer hoppa därför dom har deras kompisar på steam och har ett community där där man snackar om spel med hjälp av overlay osv. Ta bort det elementet och möjligheten till det så kommer en hel del att hoppa. För att inte snacka om marknadsföringen spelet får när folk ser deras vänner spela ett spel på steam och frågar om det är bra osv.

Naivt att tro att Origin-krav INTE skulle kosta BF3 en hel del köpare.

Steam är ett fantastiskt PC community och på grund av att man hoppar det kommer BF3 sälja bra mycket mindre på PC. Jag gissar upp till 50% i längden.

Jag tycker att det är bra att någon försöker konkurrera med steam, även om jag är emot denna typ av program. Valve ska inte få pengar för andras spel.
Jag tror att de förlorar max 10% köpare eller något.
Jag menar inte att din gissning behöver vara fel, men det känns som väldigt mycket. Vi kan ju bara spekulera, dock.

I längden, Steam säljer kopior låångt efter att spelet släppts. Dom har en rea, 5000 personer köper det då, dom sprider det till sina vänner på steam och spelet har fått nytt liv igen på grund av en rea. Det händer varje månad på steam.

Blir det så man kan lägga till Battlefield 3 i sin steamlista, dvs att dom fixar en riktigt EXE osv så finns det hopp. Men som det är nu känns det riktigt bittert. Jag känner att jag aldrig kommer att komma igång med BF3 spel med mina kompisar just för att det inte finns på steam.

Det kan jag förstå, men om folk har det minsta intresse så köper de väl spelet i alla fall så småningom. Det är ju knappast svårt att fråga efter varandras origin-namn genom steam heller.
Jag sitter alltid med mina vänner på VoIP, så för mig blir det inget problem.

Jag skulle förresten inte ha skrivit "konkurrens" för det kan ju inte bli någon sådan om man inte säljer samma spel.

Medlem

dis: shoppingcartsareagoodride

Megadelux

btw, game.se har BF3 för 399:- billigaste jag hittat hittils. (webbutik)

Inaktiv

Hmm, funderar på om man skulle ta och avboka BF3 då jag tycker att både battlelog och origin är lite väl overkill. Sen hjälper det ju inte att Origin är ostabilare än betan.

Medlem

Hatar att starta spelet genom en vebbläsare. Sen så buggar min mus rejält också känns det som...

Medlem

Första 15 minuterna... BESVIKELSE!

Defekt 1: Går inte binda hoppa till musen
Defekt 2: Musen känns sluggig trots "raw input"
Defekt 3: Går till fönsterläge när man ändrat inställningar

Andra reflektioner? Nu har man ett till Steam, tråkigt! Måste starta genom webbläsaren, så länge de flesta läsare stöds.. sure thing..

Spelet känns för mig mycket mycket långsamt, det vill säga.. väldigt strategibaserat. Det känns som man knappt kommer upp i vanlig "gå-framåt-fart" när man sprintar. Att backa med gubben? Jag trodde jag stod still..

Snyggt? Ptja.. jag hade allt på high och auto och mitt 560 ti + sandy i5'a varvade upp.. så jäkla snyggt var det nog inte?

Jag ska ge denna beta en till chans imorgon... men jag blev lite skeptisk..

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Sleazarn:

Som jag trodde, BC3.
Alla som säger något annat är bara fanboys..

Det blir nog bra trollet. Streaka vidare mot CoD och "I can win button"!

Varför allt detta jämförande med CoD? 2 helt olika titlar..
Och tack för att du kallar mig troll, tydligen får man inte ha en egen åsikt längre.

Medlem
Skrivet av robineng:

Hmm, funderar på om man skulle ta och avboka BF3 då jag tycker att både battlelog och origin är lite väl overkill. Sen hjälper det ju inte att Origin är ostabilare än betan.

Och du behöver Origin för att ladda ner betan, inget annat. Jag startar mitt spel genom battlelog. Det enda jag kan klaga på är att serverlistan kanske inte är riktigt så uppdaterad som den borde vara, men den är beta, som vi alla vet.

Medlem
Skrivet av sCaz:

Första 15 minuterna... BESVIKELSE!

Defekt 1: Går inte binda hoppa till musen
Defekt 2: Musen känns sluggig trots "raw input"
Defekt 3: Går till fönsterläge när man ändrat inställningar

Andra reflektioner? Nu har man ett till Steam, tråkigt! Måste starta genom webbläsaren, så länge de flesta läsare stöds.. sure thing..

Spelet känns för mig mycket mycket långsamt, det vill säga.. väldigt strategibaserat. Det känns som man knappt kommer upp i vanlig "gå-framåt-fart" när man sprintar. Att backa med gubben? Jag trodde jag stod still..

Snyggt? Ptja.. jag hade allt på high och auto och mitt 560 ti + sandy i5'a varvade upp.. så jäkla snyggt var det nog inte?

Jag ska ge denna beta en till chans imorgon... men jag blev lite skeptisk..

1. Det finns lösning på det i EAs forum, men jag håller med om att det stör.
2. Jag kör med GTX285 och det flyter på bra, har iofs allt på low men det ser bättre ut än när jag maxar BC2.
3. Det går till fönsterläge efter varje bana, kan ha att göra med Battlelog, alt+enter fixar det.

För övrigt glömmer många bort att detta är en beta, men även jag börjar känna mig osäker, ska det bli ännu ett BC2 i repris eller kommer vi upp till BF-standard. Artilleri och UAV har jag inte sett röken av ännu.

Skriv svar