Lord of the rings Marathon

Moderator | Testpilot
Lord of the rings Marathon

Jag hade länge lekt med tanken, att se alla filmerna med samt allt extra material (extended edition). Nu igår kväll vid 20.00 så började jag och mina vänner se och blev inte klara förens 09.00 på morgonen. Var det jobbigt? Sure as hell, men var det värt? HELL YE!

Man kan diskutera mycket om filmerna är sanna boken, man kan också diskutera mycket om hur BRA filmen egentligen är men det jag vill säga är att med dessa extra scener så blir filmerna bara bättre. Det är helt galet att "The Return of the King" har 50 min extra scener att visa när du ser extended edition!

Filmerna blev uppdelade i sex delar, alltså två delar per bok så man kan fick en paus mitt emellan så man kunde fixa popcorn, läsk, toa och andra aktiviteter som att kasta pil, ta en promenad för frisk luft och diverse andra saker. Speltiden blev cirka 11 timmar om jag inte minns fel. Skoj men väldigt jobbigt var det utan tvekan!

Har ni testat detta själa? Hur gick det? Om inte, har ni planerat testa det?

#blogg

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Lord of the rings Maraton

Tycker första delen, fellowship of the ring är mäktigt bra. Dom andra två är relativt dåliga, och i synnerhet då rotk, som är riktigt usel. Men det är bara vad jag tycker

Moderator | Testpilot

Tänkte du extended edition eller bara filmerna för sig?

Tycker mest om Fellowship of the ring med extended! Det blir mer snack om Boromir som inte fanns där innan, tycker mer om karaktären nu

Testpilot & Twitter

Medlem

För de som läst böckerna så tar man dessa filmer med en nypa salt

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KlosterKatten:

För de som läst böckerna så tar man dessa filmer med en nypa salt

Självfallet! Men det finns inte så mycket bättre fantasy filmer där ute
Så om man gemför med böckera... Usch.

Gemför med andra filmer och bara tänker sig att man inte läst böckera..AWESOME!

Testpilot & Twitter

...och de som har sett filmerna tar böckerna med en nya salt. De är bra var för sig.

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SOCIALA MEDIER: www.instagram.com/i.e.g.o.c.e.n.t.r.i.c

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

...och de som har sett filmerna tar böckerna med en nya salt. De är bra var för sig.

True dat. Men filmerna är inte trogna böckera på många sätt. Ett viktigt kapitel och en viktig strid är helt bortagen samt att karaktärer itne är lika gamla, helt olika än i böckerna osv osv.

Men var för sig är dem ändå bra!

Testpilot & Twitter

Personligen tycker jag det är dumt att J.R.R. Tolkien inte tänkte på det där med att Orcherna kan ha tennisskor, som de har i Jacksons film, det "lättare" upp stämningen på slagfältet lite

Man kan se det i de första DVD-versionerna som släpptes, vet inte om det finns kvar i Blu-Ray versionerna.

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SOCIALA MEDIER: www.instagram.com/i.e.g.o.c.e.n.t.r.i.c

Medlem

Tittade inte igenom alla extended versionerna på samma gång, nej. Skulle aldrig palla det. Jag håller med dig om att extended versionerna är bättre än bioversionerna. Extramaterialet var otroligt bra!

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så är det är värt att köpa trilogin i extended edition när man redan har den "vanliga" trilogin?

Medlem
Skrivet av Räven:

Så är det är värt att köpa trilogin i extended edition när man redan har den "vanliga" trilogin?

Tycker jag verkligen. Känns som helt nya filmer med alla nya scener.

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Moderator | Testpilot
Skrivet av Räven:

Det kan jag verkligen säga att det är! Mycket nytt som bara gör filmerna bättre IMO.

Testpilot & Twitter

1
Skriv svar