Emerald Warden OP eller vad?

Medlem
Emerald Warden OP eller vad?

Just nu pågår det mycket prat om att hjälten EW (Emerald Warden) i Heroes of Newerth är lite för overpowered och det måste bevisas

Jag vill inleda med att tacka S2 games för ett sådant bra spel och att ni oftast är snabba på att nerfa en hjälte om den är overpowered och sedan balansera den. Nu ligger det till så att EW hat funnits i ca 3-5 månader och den är fortfarande helt obalanserad, den är bra i tidigt spel, mitten och även mot slutet t o m om man inte fått en bra början så kan man lätt få kills ändå och komma ikapp andra carries som relativt lätt även om dom fått full farm. Spelar man hjälten på ett bra sätt är den nästintill omöjligt att vinna i mid lanen mot EW, den har lätt att få bra rune-control, harassar bra med spells plus auto-attack, om man kör t ex Devourer (Dev) som är en av de bästa mid lane + gank hjälten så mäter inte Dev upp till EW på nåt sätt, EW gankar lättare och bättre, bättre rune-control, allt.

Jag tycker att EW borde nerfas, inte som vanligt utan att t ex reducera hans silence med 2 sekunder, göra så hans vargar inte slowar, och att hans fågel (ultimate) borde ge mer clearvision och hela men, inte skada något. Jag skulle nog inte tycka att det vore okej om S2 games bara skulle reducera t ex hans varg skada eller något liknande för då skulle den bli obalanserad, och det är mycket bättre om man bara nerfar alla saker lite grann istället.

Jag har även hört mycket om att folk tror/tycker att EW inte är så overpowered (overpowered) som det sägs men, själv skulle jag fråga mig själv ”Var fick folk idén om att EW faktiskt är overpowered?” jo, det är proffsen som säger det, Trixi som kör mid laner range carries håller t o m med om att EW är för overpowered.

Det finns även vissa som tycker att Emerals Wardens vargar skadar för lite (240) medan alla andra hjältar har en motsvarande spell som skadar 300-340 damage men, det folk inte tänker på är att den har 2000 range och det är väldigt mycket för en vanlig spell plus att den slowar så det blir väldigt svårt att komma iväg från en hög levlad EW.

Jag har hört en sak som jag delvis håller med om av en slumpmässig person som jag såg på ett forum, han sade ”Emerald has one weakness, when he's ganking the gankee's are always able to teleport away without being stunned”1 och jag vet att EW inte kan stuna men, om man bara håller sig till att ganka folk som inte bär en teleport eller har en medhjälpare med sig som kan stuna, så är det en ytterst bra combo.

Innan ni går och säger att en hjälte är för overpowered så måste ni tänka på om den verkligen är det, och enligt mig är EW en väldigt overpowered hjälte som bör nerfas men, inget överdrivet så att hjälten är underpowred, som Celera (en person som har gjort en guide vid namn Broken Emerald) sa ”This hero is the only hero you are not obligated to buy survival items until mid-end game.”

Medlem

Wall of text.

Medlem

fasen blev inte så när jag skrev det men, har ändrat nu

1
Skriv svar