Veckans phishing-mail

Medlem
Veckans phishing-mail

Det slutar inte! Jag som trodde att jag inte skulle få så mycket phishing-mail nu när Blizzards stora utannonseringar är klara - även om jag förstås hade hoppats på ett fiskarmail som rörde Battlefield 3. Men i går kväll/natt plingade det till i mobilen och jag hittade till min förvåning det här - ett brittiskt phishing-SMS:

[ia=406221]

Förutom det faktum att jag som vanligt inte deltagit i något mobil-lotteri, och ingen är dum nog att ge bort två miljoner till någon som inte ens visat så mycket intresse, så är det ganska trovärdigt. Förutsatt att mottagaren är helt jävla blåst, förstås. Jag lät nummer och "namn" vara kvar på bilden ovan, är det någon annan som fått samma SMS?

#blogg

Veckans phishing-mail

Du missar hur mycket pengar som helst!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, och jag skulle förmodligen bara behöva föra över några tiotusingar till deras konto för "omkostnader" för att få dem!

Medlem

Mr. Anderson, Mr. Smith here!

Medlem

Haha, tänkte inte ens på den kopplingen :).

Medlem

Jag fick mail häromdagen från en Mr.Smith som sa att jag hade vunnit 1 040 000 pund. Vilket sammanträffande!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

jag gillar @irishmob.co.uk

Medlem

Ja, det låter ju onekligen seriöst!

Medlem

Elle, verkar som om jag vann mer än dig då - i win!

Medlem

Det är nu man tar och skriver ett väldigt seriöst svar. Med en massa olika frågor som man vill ha svar på.

Sen när man väl får tillbaka ett mail. Så fortsätter man så tills dem ger dig pengarna för att få dig att sluta, alternativt slutar dem skicka tillbaka mail.

Men man kan ju ha lite tur..

Medlem

Jag vinner väl i genomsnitt en miljon pund per dag tror jag.

Medlem

Jo, scambaiting verkar kul, men lite för mycket jobb...

Medlem

Mr Andersson... What good is a phonecall if you cant speak?

1
Skriv svar