CCP-chefen ber Eve-spelarna om ursäkt

Robot
CCP-chefen ber Eve-spelarna om ursäkt

"Jag hade fel och jag erkänner det", skriver Hilmar Veigar Pétursson i ett öppet brev till fansen.

#ccp


Medlem
CCP-chefen ber Eve-spelarna om ursäkt

Exakt vad var det han hade gjort eller inte gjort?

Medlem

Mycket trevligt att en chef går ut såhär och ber om ursäkt, gillas starkt.

Medlem
Skrivet av Wallaby:

Exakt vad var det han hade gjort eller inte gjort?

Läs i länken till CCP's blogg. Tveksamma designval, bland annat.

Medlem

Det han säger är: Snälla, efter själasökande vill jag att ni fortsätter ge mig era pengar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är inte ofta man har sett en chef gå ut så hårt mot sig själv. Självklart kan man tro allting från att man vill ha lite PR till att han suttit i badrummet med kallt vatten och gungat på golvet.. men jag tror ändå att det finns en hel del självkritisism som låter väldigt trovärdigt och att hänga ut sig själv så kan inte bara vara positivt. BRA GJORT!


signatur

treat others as you want them to treat you

Medlem

För lite för sent i mitt tycke, folk blev arga i juni och nu kommer den officiella ursäkten men inget konkret svar på hur saker ska ställas till rätta.

Medlem

EVE är ett underbart spel, antagligen ett av de bästa spelen som någonsin gjorts om man sätter sig in i det. Men det tar så mycket tid att man knappt hinner göra något annat alls :/ Hade helt klart fortsatt lira annars.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det han säger är: Snälla, efter själasökande vill jag att ni fortsätter ge mig era pengar.

Va du alltid är negativ :/ Alla människor begår misstag. Tycker det är bra av han att gå ut och säga så här.

Medlem
Skrivet av purjo:

För lite för sent i mitt tycke, folk blev arga i juni och nu kommer den officiella ursäkten men inget konkret svar på hur saker ska ställas till rätta.

Bättre sent än aldrig.
Nej men det är lagom. Eftersom det krävs lite längre tid att jobba sig igenom sånt.
Det dem gjorde fel va att dem släppte "Captain's Quaters" som en egen expansion. Det är inget jämfört med Walking in stations. Samt att dem tog bort skep rotationen. Vilket jag själv tycker är mycket snyggare. Men det va en bra sak som hände idag. Jämför man med ett flertal företag, pikar lite på Wargaming, så är CCP fortfarande en av dem bästa i industrin. Dem lysnar faktist på folket och inte beter sig som sjukt arroganta svin.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Bra gjort av snubben.
Jag har varit med sedan augusti 2004 och övervägde aldrig att sluta så för mig var det lite märkligt att se hur hårt en del reagerade på forumen.
Nu återstår att se vad som händer.

Medlem

CCP har trampat snett förr och ofta. Men de har en fin egenskap att be om ursäkt och lära sig från det och i slutändan bättra sig, så klart att man kan förlåta.

Medlem

Spelar inte längre (slutade efter Incarna katastrofen som måste vara den sämsta expansionen någonsin alla kategorier) och visst är det trevligt att Hillmar till slut får kasta sig framför tåget av besvikna eve-spelare, han borde ha gjort det för 2 månader sedan dock.

Älskar fortfarande eve men om jag kommer tillbaka är tveksamt, vet inte om det går att vrida tillbaka en del saker, tex alla Supercapitals och 1000-manna blobbar som finns överallt. Time will tell.

Inaktiv

Vackert gjort helt klart! Grymt att be om ursäkt för sina misstag och faktiskt erkänna att vissa gamers på forumet hade rätt och han, högste chefen fick hybris o kände sig osårbar. Tänk om fler företag skulle ta det ansvaret....standardsvaret annars är "vi ska se över våra rutiner" när något failar. Eller seppuku om man bor i Japan eller Kina.

Nu till en fråga; "Ship rotation", vad är detta? Har dom tagit bort att man kan snurra runt sitt skepp med kameran?

Medlem

Starkt jobbat, att våga erkänna sina misstag gör en pojke till man!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skeppet slutade rotera i hangaren när man stod och gjorde ingenting och det slutade i massiv nerd rage

Medlem
Skrivet av Aresz:

Nu till en fråga; "Ship rotation", vad är detta? Har dom tagit bort att man kan snurra runt sitt skepp med kameran?

I princip. "ship spinning" är namet på den hangarvy som man tidiagare såg när man var dockad i en station. Denna vy togs bort och ersattes med "captains quarers" som är ett resurslukande dress-em-up som dessutom tog bort en del funktioner som tidigare fanns i hangarvyn.

Skrivet av Spiff:

Skeppet slutade rotera i hangaren när man stod och gjorde ingenting och det slutade i massiv nerd rage

Gissar på att du inte spelat eve?

Medlem

så... kan vi få Dust 514 till PC och 360 nu?

Medlem
Skrivet av Typhor:

så... kan vi få Dust 514 till PC och 360 nu?

360:an föll väl bort pga. något med Xbox Live tror jag.
PC-version har aldrig varit aktuellt, men skulle inte alls vara fel!

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Tybalt:

Det han säger är: Snälla, efter själasökande vill jag att ni fortsätter ge mig era pengar.

Va du alltid är negativ :/ Alla människor begår misstag. Tycker det är bra av han att gå ut och säga så här.

Ok, jag sänker mig till din nivå:
Du skall då alltid gå till personangrepp. :/ Jag tycker i alla fall det är positivt att en chef för ett företag gör sitt jobb och ser till att företaget inte föriorar pengar. Det är trots allt det som är hans uppgift. Speciellt bra är om han kan få oss konsumenter att tro att det inte handlar om pengar eller företagets anseende utan om hans personliga själavandring.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar