15 minuter Hitman: Absolution
En sak som slår mig som udda är att spelaren laddar upp den gula mätaren nere i högra hörnet genom att utföra takedowns på fiender(se 05:51). Denna mätare används senare i videon för att "desarmera" misstänksamhet från fiender som spelaren kommer nära(se 14:25). Idén är cool men det känns ganska dumt att belöna spelaren för att döda folk.
Du tror inte att man kommer kunna utföra icke-dödliga "takedowns" också, då? Annars håller jag med dig fullt i det du skrev.
En sak som slår mig som udda är att spelaren laddar upp den gula mätaren nere i högra hörnet genom att utföra takedowns på fiender(se 05:51). Denna mätare används senare i videon för att "desarmera" misstänksamhet från fiender som spelaren kommer nära(se 14:25). Idén är cool men det känns ganska dumt att belöna spelaren för att döda folk.
Du tror inte att man kommer kunna utföra icke-dödliga "takedowns" också, då? Annars håller jag med dig fullt i det du skrev.
Det är iofs sant. Första snubben stryper han kanske bara medvetslös. Grejen är att i de förra Hitman-spelen så var i princip det enda sättet att göra folk medvetslösa att använda sprutor som man hade väldigt begränsat antal av. I Absolution verkar man inte behöva något hjälpmedel för att göra fiender medvetslösa, bara strypa dem som i Splinter Cell. Vilket för övrigt alltid har stört mig i filmer och spel eftersom det är så jävla orealistiskt. Snubben bara kramar någons hals i typ 3 sekunder sen ligger offret medvetslös i åratal. På riktigt så vaknar man ju efter typ 3-10 sekunder.
Skitsamma, sidospår! Min poäng är att om det är lika enkelt att döda som att göra fienderna medvetslösa så ser jag ingen anledning att belöna spelaren för takedowns över huvud taget. De har ju snott idén från Splinter Cell: Conviction vilket är smått oroande.
Nåväl det är för tidigt att säga någonting säkert. Ska bli intressant att se hur spelet funkar i en öppnare bana.