Rösta fram Heroes VI-vinnarna

Medlem
Skrivet av Eskkil:

#8 har ju ryckt både komposition och pose från Razers: http://i31.tinypic.com/ej8up.jpg

Tycker ändå din bild är en de bättre, men du borde ju ge lite cred där ialf.

Det är en tuff, väl använd komposition, finns med i varannan bleach utgåva, action filmer och jag vet inte var. What can I say? Credit till Razer och Bleach för min komposition.

Skrivet av Matiaxx:

För att folk tkr att den är bra gjord, den är som sagt gjord i Paint från scratch och inte på klistrad eller vad ni nu påstår, har haft omslaget att gå efter, men gjort vissa ändringar. Att den fått flest röster är inte mitt fel. Dölja något? nej, snarare för att visa texten bättre.

Kan inte tänka mig någon tävling där du inte skulle vara diskvalificerad och att FZ inte gjort detta än är ett mysterium när du själv lagt fram bevisen. Du förtjänar inte något pris, du förtjänar en bann från kommande tävlingar.

Ditt bidrag är kladd.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Matiaxx:

För att folk tkr att den är bra gjord, den är som sagt gjord i Paint från scratch och inte på klistrad eller vad ni nu påstår, har haft omslaget att gå efter, men gjort vissa ändringar. Att den fått flest röster är inte mitt fel. Dölja något? nej, snarare för att visa texten bättre.

Kan inte tänka mig någon tävling där du inte skulle vara diskvalificerad och att FZ inte gjort detta än är ett mysterium när du själv lagt fram bevisen. Du förtjänar inte något pris, du förtjänar en bann från kommande tävlingar.

Ditt bidrag är kladd.

Lite väl hårt formulerat. Kan tänka mig att Mattias gjorde ett ärligt försök till ett bidrag. Om det nu var målat med vänster hand så är det lite skoj också. Men att fiska röster från andra sidor är för effektivt för att de som inte gör det ska kunna klara sig i tävlingen. Det var ju samma sak som hände när Vlad blev utnämnd till tidernas största skurk här på FZ, och jag vill minnas att det var lika mycket vrede i kommentarerna som följde.

Jag röstade på nummer 12 då det såg ut att vara hälften talang, hälften omsorg som gick ner i den målningen. Inget snabbt klipp-och-klisterjobb med andra ord. Tycker det bara är synd för dem som lagt ner en massa tid på sina bidrag om de förlorar på grund av att någon fiskat röster på andra sidor.

Medlem

Min Top 3

1. Nr 12 (Som också fick min röst)
2. Nr 8 (Som jag ofc trodde var stulen först, men riktigt nice när jag faktiskt förstod att det var riktigt)
3. Nr 18. Riktigt bra bild, tyvärr får jag inte så stora Heroes vibbar av den.

P.S. Jag gjorde nr3, som i stort sett inte har några Heroes Vibbar alls. Trodde inte tävlingen skulle bli SÅ hård när jag gjorde den

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Min Top 3

1. Nr 12 (Som också fick min röst)
2. Nr 8 (Som jag ofc trodde var stulen först, men riktigt nice när jag faktiskt förstod att det var riktigt)
3. Nr 18. Riktigt bra bild, tyvärr får jag inte så stora Heroes vibbar av den.

P.S. Jag gjorde nr3, som i stort sett inte har några Heroes Vibbar alls. Trodde inte tävlingen skulle bli SÅ hård när jag gjorde den

Hehe, när rästen av bilderna var i stortsätt kopior från deras hemsida kan jag förstå dig.
Det är alltså en "vem har flest kompisar?" tävling trotsallt men trotts att Matiaxx bara kopierade bakgrundsbilden så har han iaf ritad något. Sen att han hade fler kompisar än oss andra är väl lite skit då det inte ska spela roll i en tävling.

Hoppas mina 20timmar räcker till något gott i framtiden om inte annat!
Bara att gå vidare.

Medlem

#12 !
Hade gärna sett den inramad på min vägg

Medlem

Trist med ännu en tävling där flest "kompisar" vinner, speciellt när vissa verkligen lagt ner mycket tid på sitt bidrag!

Medlem

Nr 12, all the way... sjukt snygg! Som nån annan sa, den är varm och go!

Skrivet av Wartex:

Lite väl hårt formulerat.

Det finns en anledning för det. Det är provocerande när Mattias nonchalant tar oss alla för idioter och snappar åt sig den fina vinsten ifrån #12 som faktiskt förtjänat sina röster.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Wartex:

Lite väl hårt formulerat.

Det finns en anledning för det. Det är provocerande när Mattias nonchalant tar oss alla för idioter och snappar åt sig den fina vinsten ifrån #12 som faktiskt förtjänat sina röster.

Jag gör inget fel.. Bara för att du inte gillar min bild betyder inte att andra gör det.. annars hade dom inte röstat på min bild.. Blir lite tvär på dig som inte förstår att jag lagt ner mycket tid på min bild och kämpat minst lika mycket som alla andra..


signatur

// MATIAXX

Medlem

FZ.a borde, om dom har någon heder i kroppen, ogiltigförklara tävlingen/nollställa alla resultat och endast tillåta redan existerande medlemmar att rösta.

Det är uppenbart att det att det har varit något fuffens med röstningen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Mina favoriter är 12 och 8. Själv har jag gjort bidrag #18 och utgick från de här bilderna:

http://static9.cdn.ubi.com/en-GB/images/Necropolis%2004%20-%2...

http://static9.cdn.ubi.com/en-US/images/MMH6_CA_HAVEN_05_Sist...

http://static9.cdn.ubi.com/en-US/images/MMH6_CA_HAVEN_01_Sent...

Det kanske var dumt då det inte skapas någon igenkänningsfaktor då dessa karaktärer kommer från Heroes VI :S Dålig planering helt enkelt...

Skrivet av Matiaxx:

Jag gör inget fel.. Bara för att du inte gillar min bild betyder inte att andra gör det.. annars hade dom inte röstat på min bild.. Blir lite tvär på dig som inte förstår att jag lagt ner mycket tid på min bild och kämpat minst lika mycket som alla andra..

Var själv inne när ditt bidrag plötsligt fick 199 röster. Det kvittar hur många timmar du spenderat på att måla utanför linjerna; det är inte rätt. Men det är ju bara vad jag tycker och beslutet är FZ's att göra. Det kanske är okej att be en community om röster? Typ 4chan eller Youtube ^^

Medlem

jag kan stolt säga att jag röstade på #29 för att den är snygg. att sedan några av hans vänner stormade tävlingen är inte hans fel så sluta klaga. och sen ligger inte #12 så jävla långt efter så jag ser inte vad den stora dealen är. visst jag var med när hans bidrag burnade iväg, men det gör inte honom till en fuskare.


signatur

Machines have less problems. I'd like to be a machine, wouldn't you?
-Andy Warhol

Medlem
Skrivet av The_android:

jag kan stolt säga att jag röstade på #29 för att den är snygg. att sedan några av hans vänner stormade tävlingen är inte hans fel så sluta klaga. och sen ligger inte #12 så jävla långt efter så jag ser inte vad den stora dealen är. visst jag var med när hans bidrag burnade iväg, men det gör inte honom till en fuskare.

Medlem idag....ojävig kommentar, nja troligen inte.


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Skrivet av The_android:

jag kan stolt säga att jag röstade på #29 för att den är snygg. att sedan några av hans vänner stormade tävlingen är inte hans fel så sluta klaga. och sen ligger inte #12 så jävla långt efter så jag ser inte vad den stora dealen är. visst jag var med när hans bidrag burnade iväg, men det gör inte honom till en fuskare.

Du är säkert fullt medveten om att hans röster (give or take a few) inte kommer från FZ. Tänk nu på alla som läst hans förfrågan och klickat in på FZ för att rösta på #29, tror du att någon av dessa tittat närmare på de andra bidragen innan de bestämt sig?

199 röster från tomma intet och helt plötsligt har majoriteten enats om det bästa bidraget?

Min moralkompass snurrar...

Medlem

Jag ställer mig fortfarande tveksam till om det ens är riktiga personer. Att alla dessa polare från nätet kom in typ samma minut och röstade och sen plötsligt knappt några igen.... Varför är inte röstningen låst till endast medlemmar.....

Medlem
Skrivet av kendo:
Skrivet av The_android:

jag kan stolt säga att jag röstade på #29 för att den är snygg. att sedan några av hans vänner stormade tävlingen är inte hans fel så sluta klaga. och sen ligger inte #12 så jävla långt efter så jag ser inte vad den stora dealen är. visst jag var med när hans bidrag burnade iväg, men det gör inte honom till en fuskare.

Medlem idag....ojävig kommentar, nja troligen inte.

för det första "ojävig"? översättning tack.
jag förstår fortfarande inte varför alla whinar på stackars matiaxx, visst han leder men 12 ligger fortfarande inte långt efter och det är en stund kvar till midnatt.


signatur

Machines have less problems. I'd like to be a machine, wouldn't you?
-Andy Warhol

Medlem

Hade bara FZ.are fått rösta så tror jag inte #12 hade haft det antalet röster heller. Från klockan 05.00 - 12.00 fick #12 in 70, klart folk röstmetar när det är prylar för 6 000kr står på spel.
Sen ser jag faktiskt ett bidrag som förtjänar mer röster #2, men nästan VARJE röst som kommer in faller på #12, säger också en hel del.. eller?

En tävling, kan inte ändra på reglerna när det är 9 timmar kvar, vore helt omoraliskt kan jag tycka.
Så livet funkar, politikerna varje dag fiskar och får mest röster även fast dom är sämre parti. Lite off-topic men vill bara få fram en poäng i det hela..

Over and out, peace.
//BrutalaGunnar

Medlem
Skrivet av BrutalaGunnar:

Hade bara FZ.are fått rösta så tror jag inte #12 hade haft det antalet röster heller. Från klockan 05.00 - 12.00 fick #12 in 70, klart folk röstmetar när det är prylar för 6 000kr står på spel.
Sen ser jag faktiskt ett bidrag som förtjänar mer röster #2, men nästan VARJE röst som kommer in faller på #12, säger också en hel del.. eller?

En tävling, kan inte ändra på reglerna när det är 9 timmar kvar, vore helt omoraliskt kan jag tycka.
Så livet funkar, politikerna varje dag fiskar och får mest röster även fast dom är sämre parti. Lite off-topic men vill bara få fram en poäng i det hela..

Over and out, peace.
//BrutalaGunnar

tack!


signatur

Machines have less problems. I'd like to be a machine, wouldn't you?
-Andy Warhol

Medlem
Skrivet av Matiaxx:

Jag gör inget fel.. Bara för att du inte gillar min bild betyder inte att andra gör det.. annars hade dom inte röstat på min bild.. Blir lite tvär på dig som inte förstår att jag lagt ner mycket tid på min bild och kämpat minst lika mycket som alla andra..

Nej du bryter inte mot några regler, men det känns på alla sätt ändå väldigt fel att skriva till sina fans ungefär såhär: "Jag kan vinna massa dyra, coola grejer! Rösta på MITT bildrag! Tack!"
Dina fans gillar dina paintgrejer och majoriteten är troligtvis inte ens insatta i vad Heroes är. De kan inte bedömma bilderna på samma sätt som en insatt gamer och de gillar dig... så de klickar på ditt bidrag och är nöjda med att ha hjälpt sin polare.
Du skrev ingenstans att de borde rösta på den de gillade bäst eller liknande. Bara rakt ut "Behöver fler röster, tack på förhand" liksom. Förstår du inte att det känns otroligt trist för alla andra som valt att inte röstfiska och istället försöker lita på att deras bild gillas mest ändå?

Du har säkerligen lagt ner tid på din bild. Absolut. Utan röstfisket hade du haft rätt bra med röster ändå, hade inte det varit mycket roligare än att veta att du vinner för att folk bara hoppade in och röstade på din bild för att de är dina "polare"/fans/gruppkompisar på dayviews?

Medlem

Gärna mer såna här tävlingar i framtiden, men då borde verkligen röstandet begränsas till FZ-medlemmar. Känns som hela tävlingen floppat lite nu.

Medlem
Skrivet av BrutalaGunnar:

Hade bara FZ.are fått rösta så tror jag inte #12 hade haft det antalet röster heller. Från klockan 05.00 - 12.00 fick #12 in 70, klart folk röstmetar när det är prylar för 6 000kr står på spel.
Sen ser jag faktiskt ett bidrag som förtjänar mer röster #2, men nästan VARJE röst som kommer in faller på #12, säger också en hel del.. eller?

En tävling, kan inte ändra på reglerna när det är 9 timmar kvar, vore helt omoraliskt kan jag tycka.
Så livet funkar, politikerna varje dag fiskar och får mest röster även fast dom är sämre parti. Lite off-topic men vill bara få fram en poäng i det hela..

Over and out, peace.
//BrutalaGunnar

Tycker det mest säger "Folk tycker inte att 29 förtjänar att vinna och röstar därför hellre på 12 än på ett bidrag utan chans att vinna". Var en polare som hänvisade mig till tävlingen på detta sätt, är dock själv en stor anhängare av HOMM (i synnerlighet II) och 12 gav mig en oerhörd nostalgikänsla. Sen håller jag med om att #2 hade absolut även den varit en mycket värdigare vinnare än #12.

Bristen på Icke-nyregistrerade som sagt sig rösta på #29 berättar hela historien.

Medlem

Oavsett vad som händer så hoppas jag att vi i framtiden får se fler tävlingar som denna. Såg tävlingen för sent och hann inte ge mig på något bidrag.
Men för att undvika en sån här "soppa" så kanske man kan använda sig av en jurypanel som tar fram en vinnare, sen kan man ju ha en allmän röstning bland medlemmarna på sidan om utanför "pris"pallen så att säga.

Jag har samma Top3 som Sevenix, 12, 8, 18

Medlem
Skrivet av Eskkil:

Oavsett vad som händer så hoppas jag att vi i framtiden får se fler tävlingar som denna. Men för att undvika en sån här "soppa" så kanske man kan använda sig av en jurypanel som tar fram en vinnare, sen kan man ju ha en allmän röstning bland medlemmarna på sidan om utanför "pris"pallen så att säga.

låter som en god idé (Y)


signatur

Machines have less problems. I'd like to be a machine, wouldn't you?
-Andy Warhol

Medlem

Skulle någon kunna ge en lätt kritik på mitt bidrag, (nr.8 ) och förklara vad som får den att inte stå ut som 12?

Är det just för att det är dem nya karaktärerna från Heroes 6 så att man inte känner igen det eller känns det lite för cheesy för ett RTS?

Medlem
Skrivet av Mr. Reedux:

Skulle någon kunna ge en lätt kritik på mitt bidrag, (nr.8 ) och förklara vad som får den att inte stå ut som 12?

Är det just för att det är dem nya karaktärerna från Heroes 6 så att man inte känner igen det eller känns det lite för cheesy för ett RTS?

för min del är jag inget stort fan av det sättet att "teckna" och färgerna är lite off för min smak, men i det stora hela är den nice!


signatur

Machines have less problems. I'd like to be a machine, wouldn't you?
-Andy Warhol

Medlem
Skrivet av BrutalaGunnar:

Hade bara FZ.are fått rösta så tror jag inte #12 hade haft det antalet röster heller. Från klockan 05.00 - 12.00 fick #12 in 70, klart folk röstmetar när det är prylar för 6 000kr står på spel.

Sen ser jag faktiskt ett bidrag som förtjänar mer röster #2, men nästan VARJE röst som kommer in faller på #12, säger också en hel del.. eller?

Over and out, peace.
//BrutalaGunnar

Jag råkar veta vem som målat bidrag #12 och jag garanterar att den personen inte har fiskat en endaste röst. Personen i fråga har t.o.m. fått frågor om vilket bidrag personen gjort och bara svarat att personen inte vill säga det innan tävlingen är avgjord.

När resultaten är klara och ni får veta vem som gjort bidragen så tror jag de flesta kommer att inse att detta stämmer.

Personligen tycker jag att den här tävlingen har varit väldigt dåligt skött. Hade det bara varit en tävling på skoj utan något stort lockande pris hade jag inte haft något problem, men som flera redan påpekat så handlar förstapriset om prylar för över 6000kr och då händer det väldigt lätt att folk tar till all från lite ojuste konkurrens till rent fusk för att kamma hem priset.

Det borde ha varit en i förväg utsedd jury som avgjorde tävlingen, inte något luddigt röstsystem som vem som helst kan hoppa in och trycka på, eftersom man bevisligen bara kan be en stor skara människor man känner i något annat sammanhang att ta en minut och klicka på ens bidrag. Jag tycker nog att det är precis vad Matiaxx har gjort på Dayviews när han skriver till sina kompisar att han tävlar om ett så stort pris och skulle uppskatta fler röster.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

En del riktigt bra här, speciella shoutouts till nummer 7, 8, 12 och 19 samt 6 och 27.

Tackar peak_performance! Det värmer (jag som gjorde 27)


signatur

Hemsida: http://www.casualbros.com/ - IRC: #casualbros at Quakenet

Medlem
Skrivet av Santiago:

Tycker det mest säger "Folk tycker inte att 29 förtjänar att vinna och röstar därför hellre på 12 än på ett bidrag utan chans att vinna". Var en polare som hänvisade mig till tävlingen på detta sätt

Låter väl kanske inte helt bra det heller. Tycker att alla borde rösta på den de tycker är den mest värdiga vinnaren.

Öppna röstningstävlingar suger, det är väl de flesta överens om?
En större, förbestämd jury som får internrösta lite eller liknande hade varit en mycket bättre lösning.

Skriv svar