Nyversion av Daytona USA på väg

Robot
Nyversion av Daytona USA på väg

Tillputsad variant av klassikern släpps via PSN och XBLA innan året är över. Dayyytonaaaaaaa!

#daytona-usa, #sega, #am2


KoP
Medlem
Nyversion av Daytona USA på väg

Vad nice! Detta har man ju spelat ett x antal gånger genom åren på olika ställen, allt ifrån finlandsfärjor till rökiga biljardhallar. Blir lätt ett köp.

Medlem

meh sega rally var så mycket bättre

Medlem

Studsade bilarna så där på arkadversionen? ser ut som att de studsar i bakkant på grund av de kantiga däcken. Visst har alla tidig bilspel kantiga däck men vad jag vet beräknade man inte fysiken på själva däcken förens mycket senare.

Edit: Verkar inte studsa i demoläget men gör det när man väl kör, antar att jag som liten mest stod och kollade på demoläget i arkadhallen
http://www.youtube.com/watch?v=0EkAVmBVmVE

Medlem

Äntligen ett bilspel som inte saknar fartkänsla

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad nice! Detta har man ju spelat ett x antal gånger genom åren på olika ställen, allt ifrån finlandsfärjor till rökiga biljardhallar. Blir lätt ett köp.

Skulle precis skriva samma
Spelat detta varje gång på Finlands färjan tills dom tog bort det

Medlem

Trevligt att slippa dra fram Saturnen varje gång man vill spela lite grym arkadracing. Givet köp!

Medlem

dom kunde väl ha uppgraderat grafiken mer. känns som en marginell skillnad från orginalet.

Inaktiv

Trodde aldrig detta skulle komma, favoritspelet på Sega Saturn. Skulle gärna vilja ha Panzer Dragoon också även om det är en railshooter vad man minns.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Varför har dom det här kvar i arcad hallar.. in med ett bilspel från 2000 talet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Coolt! Jag provade det här på Clock i uppsala tidigt 90-tal tror jag det var. Fyfan vad snyggt det var då

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Varför har dom det här kvar i arcad hallar

För att det inte finns något bättre arkadspel inom genren.

1
Skriv svar