Dice visar upp Battlefield 3-banor
Bandesigner lyfter på locket för hälften av multiplayerbanorna.
#battlefield-3, #battlefield-bad-company-2, #dice
Fixat, bildarkivet ville skämta på mig aprilo
Operation Firestorm verkar väldigt nice, en typisk BF-bana, man får lite El-Alamein vibbar Metro är för mycket COD och Tehran Highway verkar även det vara en typisk COD-bana. Damavand Peak ser intressant ut, något som tyder på lite Bad Company-känsla.
Det ska bli intressant att få se resterande banor imorgon
Trevliga banor man ser, dock har jag personligen lite problem med att valja mellan att kopa Battlefield 3 nar det kommer ut eller helt skita i det.
Gillade starkt Bf2 mycket tack vare deras expansioner ,sa om dom slanger in Eu som en spelbar sida plus kina eller nagra andra lander i en framtida expasion till Bf3 sa kanske det blir ett kop trots allt. Annars ar jag lite allmant trot pa Usa vs Ryssland samt mellanostern conceptet.
Det svåraste är att välja mellan PS3 (som var riktigt tight i betan) eller PC (som var fult och laggigt på min dator och innebär uppgradering för typ 6k)...
Hatar egentligen att lira FPS på PS3:an, man missar alltid det där avgörande skottet med två millimeter pga att man styr med tummen. Samtidigt är det riktigt skönt att sitta i soffan med hemmabio-ljud och slippa uppgradera datoreländet. Någon mer som väljer mellan dessa två alternativ? Eller ska man köpa båda
...och varför fick vi inte spela Damavand Peak?!?!1! Firestorm var dock awesome, kändes lite som en korsning mellan Atacama Desert och Arica Harbor från BC2, och den senare var nog min favorit där.
Jag misstänker att den du menar med grustag, var just Damavand Peak.
Operation Firestorm ser intressant ut. Dock tror jag knappast alla 9 banor kommer vara "BF stora". Dom flesta kommer nog närmare Operation Metro storleken (a la CoD).
Hade förbeställt mitt spel för flera månader sen, och såg riktigt fram emot BF3. Tills jag fick läsa/se allt som inte skulle vara med i spelet från start, eller överhuvudtaget. Saker som är ganska givna som, "squad management", "ingame voip" och "ping på scoreboard:en". Istälelt flyttas VOIP och squad management till deras webbasserade "Battlelog", och ping på scoreboarden är i diskussions-stadiet (2 veckor innan release). Vidare finns det ett gäng andra problem med spelet iallafall under betan, som det imho "värdelösa" kartan, som inte visar tillräckligt och inte kan visa hela "spelkartan".
Är fortfarande sugen på att köpa spelet, men kommer avvakta med köp tills efter nyår när DICE väl gjort "färdigt" spelet förhoppningsvis.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Mats, Jag vill minnas att jag hade flest frags av alla och, till skillnad fran dig, tillhörde det vinnande laget. Din lilla knivspurt kan mycket väl ha avgjort matchen till vår favör! Kan ha varit någon av morgondagens kartor.
Det svåraste är att välja mellan PS3 (som var riktigt tight i betan) eller PC (som var fult och laggigt på min dator och innebär uppgradering för typ 6k)...
Hatar egentligen att lira FPS på PS3:an, man missar alltid det där avgörande skottet med två millimeter pga att man styr med tummen. Samtidigt är det riktigt skönt att sitta i soffan med hemmabio-ljud och slippa uppgradera datoreländet. Någon mer som väljer mellan dessa två alternativ? Eller ska man köpa båda
Hmm, bryr du dig tillräckligt om känslan så är det nog värt att uppgradera datorn. Förr eller senare så måste det ändå ske, det är dyrt men värt varenda öre! Tänk även på att konsolversionerna bara stöder 24 spelare (har jag hört) vilket är betydligt tråkigare än 64 spelare
Operation Firestorm ser intressant ut. Dock tror jag knappast alla 9 banor kommer vara "BF stora". Dom flesta kommer nog närmare Operation Metro storleken (a la CoD).
Hade förbeställt mitt spel för flera månader sen, och såg riktigt fram emot BF3. Tills jag fick läsa/se allt som inte skulle vara med i spelet från start, eller överhuvudtaget. Saker som är ganska givna som, "squad management"
Squad Management ska ju visst vara med från början
Jävlar!!! Damavand Peak såg riktigt EPIC ut, precis som Firestorm... ser också fram emot hur Kharg Island ser ut i spelet (och Wake island) ^^
Är wake island med?
Den kommer vara med i Back to Karkand expansionen
Game long and prosper
Jävlar!!! Damavand Peak såg riktigt EPIC ut, precis som Firestorm... ser också fram emot hur Kharg Island ser ut i spelet (och Wake island) ^^
Är wake island med?
Den ingår i "Back To Karkand" expansionen.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Står också i samma val, fast på 360. Om jag ska spela BF3 på dator innebär det en helt ny dator för minst 10k (måste ha skärm etc.) så de får nog bli på 360:n så länge iaf.
Är det bara jag som tycker 9 banor är för lite? Jag antar att dom tänkt släppa 1-2 kartor rätt ofta isåfall annars blir jag besviken
Mats, Jag vill minnas att jag hade flest frags av alla och, till skillnad fran dig, tillhörde det vinnande laget. Din lilla knivspurt kan mycket väl ha avgjort matchen till vår favör! Kan ha varit någon av morgondagens kartor.
Fast... gjorde vi inte det? Dock i Rush, inte i Conquest.
Videomupp
...och varför fick vi inte spela Damavand Peak?!?!1! Firestorm var dock awesome, kändes lite som en korsning mellan Atacama Desert och Arica Harbor från BC2, och den senare var nog min favorit där.
Jag misstänker att den du menar med grustag, var just Damavand Peak.
Hmm, du kan ha rätt, men vi fick inte spela den i något spelläge där man såg hela banan, bara en liten snutt... Som IOFS var förbannat cool!