Att berätta eller inte berätta...

Inaktiv
Att berätta eller inte berätta...

Flyttade in i mitt korridorsrum idag (mer info om i princip allt imorrn) och fick en tysk som rumskamrat. Såhär i början har jag mest hängt med honom, en annan tyska, en australiensare och en israel varav tyskarna ytligt känner varandra då de gick på samma universitet innan.

Så nu är frågan: ska jag berätta att jag kan tyska eller inte? Det kan ju komma lägen då det är bra att de inte vet att jag förstår dom, vem vet, de kanske snackar skit om en själv eller någon annan (vill bara tillägga att de verkar skitschyssta). Sen är det rätt kul att tjuvlyssna också får man ju ändå erkänna, han verkar prata för sig själv ibland och det kan ju vara intressanta att veta vad han tänker som han inte säger högt. Kan bli kul när han ringer sin flickvän också till exempel

Men det känns bara inte riktigt moraliskt rätt.

Vad hade ni gjort? Hade ni berättat eller inte?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Att berätta eller inte berätta...

Det kommer bli jobbigt att förklara den dagen du faktiskt avslöjar det (om det så är av misstag eller inte). Jag hade nog berättat, kanske inte direkt, men inom någon vecka eller så

Medlem

Hade inte berättat. :>
I alla fall inte om jag inte fått frågan "Förstår du tyska?" rätt ut.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag skulle talat om det för dem. Är nog inte speciellt kul för dig om de nu faktiskt skulle snacka skit om dig.

1
Skriv svar