Great! :@.. Tritton ax pro 5.1 är BS när det gäller Dolby Digital och 5.1 :@

Inaktiv
Great! :@.. Tritton ax pro 5.1 är BS när det gäller Dolby Digital och 5.1 :@

Va och köpte ett part tritton ax pro 5.1 lurar ( med dekoder box ) och tänkte att nu jävlar ska det bli 5.1 ljud av tillsammans med en spelupplevelse som kickar ass.... well d va vad jag tänkte ialf.

Kopplar in allt som det ska ( inte med analog ) då mitt moderkort har plats för optisk.
Börjar spela och inser snabbt att den ända lampan som lyser på dekodern är Dolby PRO LOGIC!

Har tittat på forum ang mitt moderkort och det ska stödja dolby digital.
Har satt alla inställningar jag hittat på dolby digital i settings.
Har letat runt på varenda vrå på nätets alla forum ang tritton och har hittat flera som frågar lika dant.

INGEN verkar förstå varför Dolby DIGITAL inte fungerar på PC.
Dom jag pratat me har som mig ett moderkort som klarar DDS men dekodern verkar inte fatta det.

Så nu har jag lagt 1500kr på ett bar lurar som är lika bra som dom jag hade innan och haft i 5år.

Ja jag vet att tritton gör "om" 2 kanaligt ljud till 5.1 men den ska OCKSÅ stödja DDS!

Finns 4 lampor på dekonder.

1. Power
2. Dolby DIGITAL ( Det som SKA fungera med mitt moderkort men lyser inte alls)
Ps3 funkar men datan funkar inte .... ( har dock inte ps3a men har sätt på filmer på youtube.)

3. Dolby PL ( det ända som funkar :/ )
4. DRC (inget spec)

Om någon snälla kan hjälpa mig eller har samma problem eller vet en lösning snälla skriv!!!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Inaktiv

tack , dock beställde jag en exakt sån där igår så den kommer komma till Ica här där jag bor i morgon förmodligen så då blir det 5.1 : ) tack ändå för hjälpen dock


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

1
Skriv svar