Playstation Vita släpps i februari

Robot
Playstation Vita släpps i februari

Sony röjer när deras nästa portabla spelkonsol når ut över hela världen.

#sony


Medlem
Playstation Vita släpps i februari

Någon dag ska den bli min! Hoppar över 3G i alla fall, kommer aldrig att använda det.

Medlem

När ska de inse att även om du kan få grym grafik så kommer 7 kr iPhone / Android spel sälja bättre ändå?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Medlem

Dags att förboka nu då

Medlem
Skrivet av MiLeS:

När ska de inse att även om du kan få grym grafik så kommer 7 kr iPhone / Android spel sälja bättre ändå?

Mycket bra fråga.
Sitter själv med exakt samma funderingar och det ska bli intressant att se hur försäljningen går.
Nintendo 3ds verkar ju vara katastrof, även efter prissänkningen av själva enheten.

Spelar ingen roll även om det är 100x bättre grafik, "bättre", "längre" spel, största grejen ligger ju i att man alltid har telefonen med sig. En 3ds/Vita är ytterligare en pryl att släpa på och hålla laddad.

Samt inte minst då prisskillnaden. Jag har sen jag köpte min ipad 2 i början av året inte ens kommit upp i att spendera pengar på apps/spel motsvarande _ETT_ psp eller DS-spel.

Medlem

Bara jag eller ser den där ps vita trailern ut som en telefon trailer?

Medlem

Redan bokad sen länge

Medlem
Skrivet av xermalk:

Bara jag eller ser den där ps vita trailern ut som en telefon trailer?

telefon med dualsticks, det vore nått det !

suger att köra vissa spel på mobilen, speciellt när man får ha virtuella joysticks och en massa knappar på skärmen så ens tummar täcker hela bilden -.-

tror det kommer bli lan med polarna med psv iaf, kommer ju vara 100x lättare än att släpa med sig en stor dator x)

Medlem

Ett Klart köp för mej synd bara att gravity Rush(Daze) inte finns bland dom första spelen som kommer till vitan

Medlem
Skrivet av MiLeS:

När ska de inse att även om du kan få grym grafik så kommer 7 kr iPhone / Android spel sälja bättre ändå?

Vem har sagt att de måste lära sig de?

Medlem
Skrivet av gardin:
Skrivet av MiLeS:

När ska de inse att även om du kan få grym grafik så kommer 7 kr iPhone / Android spel sälja bättre ändå?

Vem har sagt att de måste lära sig de?

Jag har inga länkar kvar i huvet, mrgoogle får väl hjälpa om du behöver källa..
Iaf så har jag läst flertalet artiklar/intervjuer där större spelhus/utgivare/utvecklare till iaf nintendoDs, minns inte om det även var PSP, sa att deras "största problem" i dagsläget är att kunna fortsätta göra vad dom kallar "fullängdsspel" just när konkurrensen har blivit 7:- en-två-tremans indie-utvecklade ios/androidspel...

Problemet som sagt har redan börjat visa sig, enligt _mina_ teorier...
DS-spel säljer bra för DS har en stor userbase.
Däremot så visar ju 3DS att folk inte längre är så benägna att köpa bärbara platformar då folk istället har telefoner/plattor.

Så jag tror att just nästa generation, VITA/3DS kommer få det extremt svårt, då många potetiella nya kunder, samt folk som _skulle_ ha uppgraderat från en tidigare generation bärbar konsol, istället väljer att spela på sin telefon/platta.

Ser detta själv i min närvaro hela tiden. Har inte en enda polare som har varken en DS/3DS eller psp.
Däremot spelar ju _varenda_ polare iaf någon sorts spel på sin telefon/platta, samt att dom köper interaktiva böcker och spel på plattorna åt sina småkidds...
Min egen PSP ligger i en låda sedan 2 år tillbaka, när jag köpte min första androidlur...

Medlem

Själv så reser jag mycket i jobbet och många bolag får man inte ens ha mobilen i flightmode. Där kommer PSV slå ihjäl massa tid för mig. Och nej... jag gillar inte plattor. Räcker jag släpar med min jobb laptop.

Dock är jag och säsongar i Chamonix när det släpps. Så lär inte inhandla den förrän i Maj. Vill ju inte ha en "fransk" version

1
Skriv svar