Romero snackar zombies

Skägg.
10 Chambers
Romero snackar zombies

Jag gillar zombies. Fastän det är ett harhjärta som pumpar runt mitt blod kan jag inte låta bli att titta så när Kotaku gör en längre intervju med George A Romero slickar jag mig om munnen. Han kommenterar bland annat den stora zombievågen och hur han säger sig ha bidragit mer till spel än film med förklaringen att ingen zombierulle, förutom Zombieland med Woody Harrelson, lyckats dra in mer än 100 miljoner dollar på biograferna medan spel med hjärnsmaskare säljer extremt bra.

Han är också ödmjuk och förklarar att han bara använder zombies som ett verktyg för att kommentera samhället eftersom att han inte har skrivtalang nog att göra det på något annat sätt. Hans nästa projekt berör den ekonomiska krisen i världen och baseras på boken The Zombie Autopsies där de staplande monstren skapats i syfte för att rensa upp bland befolkningen och få företag att tjäna pengar på katastrofen. Var bokar jag min biljett?

>> Läs intervjun på Kotaku

#blogg


signatur
Medlem
Romero snackar zombies

Såg aldrig zombieland, är den nåt att ha?

Tyckte den verkade fjantig på nån trailer jag såg, men dem visar ju ofta fel...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Den var väldigt rätt bra om man kan ta lite mindre seriösa zombie filmer.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Det är något speciellt med Zombiespel och filmer. Dead Island med sitt låga tempo är bra, men lyckan och stressen i L4D är nästan ojämförbar.

1
Skriv svar