Medlem

Grymt betyg! blir till att läsa när man kommer hem! (Ja jag är så lame)

IGN's recension hade lite mer kritik dock, men grymt!!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

ni borde veta hur fungerade det på ett gtx 580?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Simmoo:

Nice betyg! Jag undrar, finns commo rosen med än?

Japp!

Ni skulle inte kunna lägga upp en bild eller en film på den?

Får se om vi hinner

Vore toppen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UOme:

Inte setts det nämnas någonstans, men vad hände egentligen med Commander rollen?
Tyckte den var en jävligt rolig/viktig roll i BF2 och är ju inte riktigt en uppföljare om man tar bort saker som gör ett spel?

Ej med, däremot commo rose


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zzcool:

ni borde veta hur fungerade det på ett gtx 580?

Vi testade det med ett 6890, så kan tyvärr inte svara på den frågan. Ska vi ge oss in i hur spelet fungerar på olika hårdvara är vi på väldigt djupt vatten.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av soda:

Hej FZ,

Jag tycker att ni borde överväga att ge spel med flera tydligt olika spellägen (t.ex. multiplayer, single player & co-op) betyg på flera punkter. Det låter ju inte direkt som att single player-delen i det här är "mästerlig" - men det är ju också helt ointressant för de som vill spela muti player, vilket jag antar är anledningen att spelet som helhet får det betyget.

Precis. Att betygsätta olika aspekter av ett spel känns inte så modernt, vi skriver vad vi tycker i texten istället och sätter betyg på helheten.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av UOme:

Inte setts det nämnas någonstans, men vad hände egentligen med Commander rollen?
Tyckte den var en jävligt rolig/viktig roll i BF2 och är ju inte riktigt en uppföljare om man tar bort saker som gör ett spel?

Ej med, däremot commo rose

Skönt att commo rose e med iaf

Men har Dice nämnt något om Commander rollen öht? Finns det planer på att introducera den i framtiden eller e den för evigt skrotad?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zzcool:

ni borde veta hur fungerade det på ett gtx 580?

Vi testade det med ett 6890, så kan tyvärr inte svara på den frågan. Ska vi ge oss in i hur spelet fungerar på olika hårdvara är vi på väldigt djupt vatten.

Menar du 6990?

Medlem

Hehe, jag tänkte först börja försvara nätkoden i BC2 men nu när jag tänker på det så är den ju faktiskt inte så jättebra i alla situationer. Fast den är ju ändå inte den ospelbara katastrof som vissa vill få det till, iaf inte efter lite patchande.

Jag är inte så säker på att det var nätkoden som gjorde att man dog i skydd i BF3-betan. Man kunde ju, helt enkelt, skjuta rakt igenom många av de där stenarna som folk brukade slänga sig ner bakom. Förutsätter att det är en bugg i banan och att det fixas.

Längtar till torsdag!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Webhallen har behandlat mitt limited edition till PC! Jag lär få det imorgon! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Tvivlar starkt på att dom skickar ut via post tidigare än deras nattöppna event kvällen den 27:e.

I övrigt är jag benägen att hålla med zauii89, och återigen bara bli besviken på 1-5 skalan.
4:a är väl för lite, 5 för mycket.
IGN.com gav det 9/10, ett betyg jag av vad jag läst, sett och betatestat själv kan vara benägen att hålla med om.

Problemet i min mening är att 5/5, = 100%, är perfektion. Vet inte om jag någonsin i mitt liv spelat ett enda spel som levt upp till 100% perfektion...

Betygssnack, igen? Vad är det för mening med en betyggskala om inget spel kan få full pott?

Eran skala på fem betyg är den bästa. Mästerliga spel ska ha full pott och det finns ingen mening med att ha en massa grader för att visa hur dåligt ett spel är med exakthet.
Man bör försöka sluta tänka i banor som 100% perfektion för nåt sånt finns inte och det hjälper inte folk bättre att välja spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Simmoo:

Nice betyg! Jag undrar, finns commo rosen med än?

Var det nån som sa Camaros?

Medlem

Tycker att det är lite ironiskt att det enda minuset är avsaknaden av statistik;) trodde det fanns ganska mkt sånt, mer än i bf2 iaf.

Medlem

Står i salut:)

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hmm,
Nu ska jag leka surpelle här och säga, varför inte klaga på lite mer relevanta saker, tycker att recensionen är alldeles för positiv och saker som andra recensioner får lida av verkar inte finnas här. Först och främst så är nätkoden otroligt usel i frostbite och det är grymt frustrerande att bli skjuten runt hörn m.m när servern väl kommer ifatt klienterna.

Spelet är även löjligt enkelt och riktigt casualiserat, ett minus lika väl som ni sätter minus på att spel är för "realistiska eller svåra" i sådana fall -> se Men of War recensionen med flera. Ja bf3 är säkerligen ett bra spel och det blir ett köp för min del också även om betan var sådär.

Det lever dock inte upp till bf2 i min mening, det lider fortfarande av alldeles för mycket konsolbabbel, var är mod tools, öppna server filer m.m? Verkar som Valve,Tripwire är de enda företagen som fortfarande fattar viken på allvar.

Skillbaserade shooters är fan rare idag.. idag ska även "jocke som aldrig rört en dator" kunna fragga sönder annars är ett spel för "svårt".

Nätkoden på PC var riktigt bra för mig i alla fall. Jag träffade det jag sköt
Enda problemet jag såg i betan var att man kunde skjuta igenom sten och att märkningen över fienden var kvar även fast han rörde sig bakom stora objekt samt att Squad systemet var inte utvecklat så som man önskat i betan

Du säger att BF3 är lätt och att du vill ha realistiskt. gå ut på ett riktigt slagfält och försök överleva mer än 1-4 skott. BF3 är mer realistiskt än något annat då man kan skjuta sönder byggnader
om du klagar på att man får tillbaks hp efter ett tag, SPELA HARDCORE!

BF2 hade världens sämsta nätkod eller vad man ska säga, Man kunde spreja flera magasin på några meters håll och ändå dö av någon som fått av ett mysko skott. Sätt dig och spela BF2 efter BF3 har släppts, jag tror då inte du går tillbaks till BF2 och varför är det?? är det för BF3 är bättre än BF2? Spel går framåt och du kan inte jämföra Bf3 med Bf2 för det är inte samma spel! jag skulle inte vilja ha ett nytt BF2! det var kul men det är outdated.. JUST FACE IT!

Angående mod tools så kan du inte ha det som ett krav för ett spel.
Antagligen så kodar du ingenting alls men bara klagar för det inte finns där.
Bara vänta och se så kanske dom inför sånt framöver, varför ska dom ha allt vid release?
Jag föredrar ett solid spel än en jädra massa mod tools och ett halvt bra spel vid release!

Medlem

Jag är riktigt jäkla besviken över hur de har noobifierat rekylen i spelet jämfört med Bf2. Ingen ändrar någonsin eldlägen, för det behövs inte. Du kan spraya med i stort sett alla vapen och döda hur lätt som helst.

Ta till exempel den här viden med en kille som använder M249... Lycka till och spring omkring så här i Bf2 och döda lika effektivt. http://www.youtube.com/watch?v=mPhGSawAqsI&feature=feedu

Nej DICE, ni skulle ha varit lite modigare när det gällde rekyl, nu är jag rädd att spelet bara kommer att bli ett spray and pray spel...

Inaktiv

Fortfarande inte taggad efter att ha läst recensionen och ändå är spelet förbokat.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Calle, du får mig att känna mig som om jag helt utelämnat multiplayer - så mycket som inte fick plats i min PCG-recension! Nu är det bara tre dagar kvar att vänta tills vi kan skapa den där FZ-plutonen :).

Medlem

Roligt att läsa ett så välskrivet recension. står inte ut med att vänta längre...vill ha det nu nu nu!!!

Medlem

Testa ställa om datum på datorn, det kan funka att få spela tidigare. Eller kör proxy till Indonesien.

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag är riktigt jäkla besviken över hur de har noobifierat rekylen i spelet jämfört med Bf2. Ingen ändrar någonsin eldlägen, för det behövs inte. Du kan spraya med i stort sett alla vapen och döda hur lätt som helst.

Ta till exempel den här viden med en kille som använder M249... Lycka till och spring omkring så här i Bf2 och döda lika effektivt. http://www.youtube.com/watch?v=mPhGSawAqsI&feature=feedu

Nej DICE, ni skulle ha varit lite modigare när det gällde rekyl, nu är jag rädd att spelet bara kommer att bli ett spray and pray spel...

Du kolla på denna film om BF2 M249 http://www.youtube.com/watch?v=cGCBf9l4Log
Det var ingen super rekyl i BF2 det var bara sämst nätkod och allt du kan tänka dig..
jag spelade support i BF2 och hade det här problemet konstant, visst jag fick många kills men det här är inte något som ska hända när man siktar mitt på en fiende

Medlem

Vadå Statistiksaknad ?

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av Jozo:

Jag är riktigt jäkla besviken över hur de har noobifierat rekylen i spelet jämfört med Bf2. Ingen ändrar någonsin eldlägen, för det behövs inte. Du kan spraya med i stort sett alla vapen och döda hur lätt som helst.

Ta till exempel den här viden med en kille som använder M249... Lycka till och spring omkring så här i Bf2 och döda lika effektivt. http://www.youtube.com/watch?v=mPhGSawAqsI&feature=feedu

Nej DICE, ni skulle ha varit lite modigare när det gällde rekyl, nu är jag rädd att spelet bara kommer att bli ett spray and pray spel...

Du kolla på denna film om BF2 M249 http://www.youtube.com/watch?v=cGCBf9l4Log
Det var ingen super rekyl i BF2 det var bara sämst nätkod och allt du kan tänka dig..
jag spelade support i BF2 och hade det här problemet konstant, visst jag fick många kills men det här är inte något som ska hända när man siktar mitt på en fiende

Om jag säger så här istället, det jag menade utöver rekylen så var även kulspridningen mycket större i Bf2, därför var man tvungen att skjuta i salvor. I bf3 finns det banne mig ingen kulspridning alls.

Medlem

Calle menar att det saknas detaljerade data om de olika vapnen, vilket är sant. Jag skulle också gärna se att man kunde kolla beskrivningar av unlocks i Battlelog (just nu kan man bara se nästa unlock, allt man låst upp eller kommer att låsa upp senare är bara meningslösa ikoner). Inget som är omöjligt, eller ens svårt, att lägga till alltså.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vadå Statistiksaknad ?

Precis, tänkte samma sak. Finns ju otroligt mycket i battlelog.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Men vafan?! Stämmer det verkligen att Webhallen skickar ut spelet via post tidigare än deras nattöppetkväll? Menar dem då att man köar på onsdag för att slippa 29kr i postförskott?

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av zauii89:

Hmm,
Nu ska jag leka surpelle här och säga, varför inte klaga på lite mer relevanta saker, tycker att recensionen är alldeles för positiv och saker som andra recensioner får lida av verkar inte finnas här. Först och främst så är nätkoden otroligt usel i frostbite och det är grymt frustrerande att bli skjuten runt hörn m.m när servern väl kommer ifatt klienterna.

Nätkoden på PC var riktigt bra för mig i alla fall. Jag träffade det jag sköt
Enda problemet jag såg i betan var att man kunde skjuta igenom sten och att märkningen över fienden var kvar även fast han rörde sig bakom stora objekt samt att Squad systemet var inte utvecklat så som man önskat i betan

Den så kallat "usla nätkoden" är snarare resultatet av att Dice valt att ge spelarna det de ser på skärmen. Om du träffar någon på din skärm, blir han också träffad i sin ände, även om han p g a fördröjningen (du lär aldrig komma under 100ms totalt, oftast mer än så) tror att han redan kastat sig i skydd. Det omvända gäller givetvis också, och ju mer fördröjning, desto värre blir det. Själv har jag länge tyckt att det här är det mest rättvisa sättet att göra hit detection på, men det är inte så vanligt, så folk gnäller.

Jag hade också problem med kulgenomsläppliga stenar i betan, men det är fixat i fullversionen. De röda trianglarna funkar också mycket bättre där - om någon tar skydd från den som spottar försvinner triangeln, om han poppar upp igen inom några sekunder kommer den tillbaka någon sekund. Om inte är den borta för gott. Det är också mycket svårare att bara spot-sweepa nu, du måste faktiskt peka PÅ den fiende du vill markera.

Medlem

Utförlig recension, men trist att bara två ynka stycken ägnas åt Single Player-upplevelsen. Det finns fortfarande folk där ute som enbart spelar SP, som jag gör. Game Reactor har en betydligt mer utförlig recension på SP och de är även betydligt mera kritiska till det. Betyget halkade ner till 8/10. http://www.gamereactor.se/recensioner/29619/Battlefield+3/

Medlem
Skrivet av TexN:

Jag undrar om BF3 skulle fått högre eller lägre avarage score, om sp inte var med?
På ign's la dom tyngd på SP. Om inte det hade gjorts hade det kanske varit högre?
Eller blir det ett stort minus ifall singelplayer saknas?

Iaf, hoppar o tror att ingen köper spelet för SP, då det är ett mp spel.
och btw, webhallen har skickat spelet till mig med.

Jag tyckte att singelplayerkampanjen var helt okej. Visst, storyn är till stora delar lånad från COD:BLOPS, eller åtminstone snodd från samma källor, men det är en förbannat bra kampanj med många episka uppdrag. Lite kort, och lite för lite rasande hus, bara :). Co-op däremot imponerar inte, jag lär INTE orka låsa upp alla vapen man får där.

Medlem

Fan fan vad gött. Vad jag blev glad

Skriv svar