Medlem

Calle, jag bugar och bockar för en riktigt bra recension. Väldigt matnyttig, bra information om vad som väntar, roligt berättad, bildmålad och så vidare. En notis om klientstabilitet hade varit bra, flyter det på bra, buggar etc. Vi syns på slagfältet!

Medlem

Bara en fråga till redaktören. Skulle du ha lust att spela om hela campaign?

Medlem

Så, vilka kommer på nattreleasen på webhallen på onsdag natt?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Så, vilka kommer på nattreleasen på webhallen på onsdag natt?

Antagligen inte jag!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Så, vilka kommer på nattreleasen på webhallen på onsdag natt?

Jag är nog där i tjänsten, även om jag förstås hellre skulle sitta hemma och maniskt trycka F5 på Battlelog till midnatt :).

Medlem
Skrivet av spel_15:

Bara en fråga till redaktören. Skulle du ha lust att spela om hela campaign?

Kan inte svara för Calle, men jag tänker nog spela om den en gång. Den innehåller några riktigt episka uppdrag och ser förbannat bra ut. Plus att jag inte hann riktigt igenom det sista uppdraget innan jag var tvungen att skriva recensionen :).

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av Jozo:

Jag är riktigt jäkla besviken över hur de har noobifierat rekylen i spelet jämfört med Bf2. Ingen ändrar någonsin eldlägen, för det behövs inte. Du kan spraya med i stort sett alla vapen och döda hur lätt som helst.

Ta till exempel den här viden med en kille som använder M249... Lycka till och spring omkring så här i Bf2 och döda lika effektivt. http://www.youtube.com/watch?v=mPhGSawAqsI&feature=feedu

Nej DICE, ni skulle ha varit lite modigare när det gällde rekyl, nu är jag rädd att spelet bara kommer att bli ett spray and pray spel...

Du kolla på denna film om BF2 M249 http://www.youtube.com/watch?v=cGCBf9l4Log
Det var ingen super rekyl i BF2 det var bara sämst nätkod och allt du kan tänka dig..
jag spelade support i BF2 och hade det här problemet konstant, visst jag fick många kills men det här är inte något som ska hända när man siktar mitt på en fiende

Om jag säger så här istället, det jag menade utöver rekylen så var även kulspridningen mycket större i Bf2, därför var man tvungen att skjuta i salvor. I bf3 finns det banne mig ingen kulspridning alls.

Tyckte det var bra med rekyl i betan, kommer inte riktigt ihåg hur det var med Front Grip på den dock, var ju visserligen inte i klass med RO.
I BF2 var ju kulspridningen bara löjlig, men visst förstår vad du menar att vapnet skulle bli lite OP.
Och jo, lite av den löjligt kulspridningen finns faktiskt kvar, kulor som spottas åt helt fel håll jämfört med pipans riktning..
Det blir nog ett Spray'n'Pray spel iaf då majoriteten av spelare är fruktansvärt dåliga i MP, funkade väldigt bra för mig i Betan iaf :G

När det gäller statistiken som Calle säger, eller överblicken på alla unlocks i spelet.. förstår fan inte vad de tänkte?
Man har hur många grejer som helst så varför inte göra listor istället för att klicka fram och tillbaka och kolla på en sak i taget, helt idiotiskt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Redaktör
Skrivet av magiul:

Utförlig recension, men trist att bara två ynka stycken ägnas åt Single Player-upplevelsen. Det finns fortfarande folk där ute som enbart spelar SP, som jag gör.

Att skriva recension innebär alltid avvägningar av vad man ska ta med. Battlefield är multiplayer i själ och hjärta, därför handlar så mycket av recensionen om det.


signatur
Medlem

Man blir helt varm i kroppen när man läser detta. Underbart!

Jag har nog inte varit såhär sugen på ett spel sedan jag väntade på... hm ja, Skyrim!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

När det gäller statistiken som Calle säger, eller överblicken på alla unlocks i spelet.. förstår fan inte vad de tänkte?
Man har hur många grejer som helst så varför inte göra listor istället för att klicka fram och tillbaka och kolla på en sak i taget, helt idiotiskt!

Jag tror att Dice helt enkelt inte tänkte på det, det verkade åtminstone så när jag påtalade problemet. Chansen finns ju att det läggs till i en framtida uppdatering av Battlelog, det är som sagt inte särskilt mycket som krävs.

Medlem

Finns det bottar att tillgå i multiplayer? Ifall man vill köra ett gäng spelare mot datorn.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Såg precis reviewen på Gametrailers. Första jag gjorde när de började visa gameplay var att kolla så att inte skärmsladden glappade, för jag såg nämligen ingen färg i spelet.

Är fan pinsamt att år 2011 så har vi ungefär lika mycket färg på vår underhållning som de hade på 40talet.
Visst, gameplayen kanske bra men det där var det fulaste spel jag sett.

Och så pratas det realism? Skärp er, det där är ungefär lika realistiskt som Concers Bad Fur Day. Sist jag kollade så var det inte robotar utan känslor som slogs i krig, det var människor med känslor och ett jävla psyke, något varenda generiskt jävla FPS totalt missat. (fan bara RO2 som har med en löjlig ursäkt till psyke, men det är en början i alla fall)

Fast klart, 16åringarna måste ju ha något att spela också.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Såg precis reviewen på Gametrailers. Första jag gjorde när de började visa gameplay var att kolla så att inte skärmsladden glappade, för jag såg nämligen ingen färg i spelet.

Är fan pinsamt att år 2011 så har vi ungefär lika mycket färg på vår underhållning som de hade på 40talet.
Visst, gameplayen kanske bra men det där var det fulaste spel jag sett.

Och så pratas det realism? Skärp er, det där är ungefär lika realistiskt som Concers Bad Fur Day. Sist jag kollade så var det inte robotar utan känslor som slogs i krig, det var människor med känslor och ett jävla psyke, något varenda generiskt jävla FPS totalt missat. (fan bara RO2 som har med en löjlig ursäkt till psyke, men det är en början i alla fall)

Fast klart, 16åringarna måste ju ha något att spela också.

Ta ett djupt andetag, sen en kopp kaffe

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Hur lång är solokampanjen? Den fick ju vääääldigt lite utrymme i recensionen. :-/

Enligt GT är solo-kampanjen 5 timmars lång. Så lika lång som Medal of Honor, skulle jag gissa. Och det är väldigt kort, speciellt att hinna uppleva Frostbite 2, deras vackra miljöer osv((

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcKaffe:

Såg precis reviewen på Gametrailers. Första jag gjorde när de började visa gameplay var att kolla så att inte skärmsladden glappade, för jag såg nämligen ingen färg i spelet.

Är fan pinsamt att år 2011 så har vi ungefär lika mycket färg på vår underhållning som de hade på 40talet.
Visst, gameplayen kanske bra men det där var det fulaste spel jag sett.

Och så pratas det realism? Skärp er, det där är ungefär lika realistiskt som Concers Bad Fur Day. Sist jag kollade så var det inte robotar utan känslor som slogs i krig, det var människor med känslor och ett jävla psyke, något varenda generiskt jävla FPS totalt missat. (fan bara RO2 som har med en löjlig ursäkt till psyke, men det är en början i alla fall)

Fast klart, 16åringarna måste ju ha något att spela också.

Har du vaknat idag? Ta en kopp kaffe

Spelet är heller inte fult, och gud vad du kommer bli "flamead" pågrund av detta. (Bara det inte skrivs här så)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Bra skrivet Calle, mycket omfångsrikt. Jag är imponerad av färgskalan i spelet och grafiken, vad det andra gäller, är det upp till var och en att själva skapa sig en uppfattning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Friberg:

http://www.youtube.com/watch?v=sRNoNnlV_jU

Något att lyssna på medans man läser. Mycket välskriven recension!

Medlem

Hur blev det med unlocks och ranking? Man behövde så lite poäng för att gå upp i rank så om det inte finns 1000 ranks så lär någon, precis som i betan, låsa upp den högsta redan under vecka ett. Samma gäller vapnen.
Visst finns det fler saker att låsa upp, som DICE sa att de skulle göra, men med tanke på hur mycket folk hade hunnit låsa upp under betan så hoppas jag att de satt en extra nolla bakom varje unlock för annars blir det ju direkt motsatsen till vad de sa.
-Att det ska ta längre tid än BC2 att låsa upp allt och nå högsta rank.

I BC2 hade man låst upp alla vapen etc vid rank 25. Nu var man nästan rank 40 och hade ett tjugotal SIKTEN kvar att låsa upp.... sikten... de kom inte ens i en logisk unlock-ordning.

Så hur blev det till slut? Kommer det ta mer än 20 timmar att låsa upp allt?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag är riktigt jäkla besviken över hur de har noobifierat rekylen i spelet jämfört med Bf2. Ingen ändrar någonsin eldlägen, för det behövs inte. Du kan spraya med i stort sett alla vapen och döda hur lätt som helst.

Ta till exempel den här viden med en kille som använder M249... Lycka till och spring omkring så här i Bf2 och döda lika effektivt. http://www.youtube.com/watch?v=mPhGSawAqsI&feature=feedu

Nej DICE, ni skulle ha varit lite modigare när det gällde rekyl, nu är jag rädd att spelet bara kommer att bli ett spray and pray spel...

Nja, av det jag såg i den videon så var det ju mest i close quarters med 1-2 meters avstånd och då spelar ju inte rekylen någon roll. Tycker rekylen är väldigt bra faktiskt. Använde själv singelshot varje gång på längre avständ i betan. Du kan iaf inte spraya på medel / stora avstånd utan att vapnet flyger upp i himlen.

Skrivet av Fuidama:

Hur blev det med unlocks och ranking? Man behövde så lite poäng för att gå upp i rank så om det inte finns 1000 ranks så lär någon, precis som i betan, låsa upp den högsta redan under vecka ett. Samma gäller vapnen.
Visst finns det fler saker att låsa upp, som DICE sa att de skulle göra, men med tanke på hur mycket folk hade hunnit låsa upp under betan så hoppas jag att de satt en extra nolla bakom varje unlock för annars blir det ju direkt motsatsen till vad de sa.
-Att det ska ta längre tid än BC2 att låsa upp allt och nå högsta rank.

I BC2 hade man låst upp alla vapen etc vid rank 25. Nu var man nästan rank 40 och hade ett tjugotal SIKTEN kvar att låsa upp.... sikten... de kom inte ens i en logisk unlock-ordning.

Så hur blev det till slut? Kommer det ta mer än 20 timmar att låsa upp allt?

Jag var en av dom som var Colonel rank (1-2) nått efter en vecka o hade låst upp allt till Recon och Assault (och sen Jets veckan efter när man kunne lira de också). Men ja måste säga att ja tycker det fortfarande fanns hur mycket som helst till att göra^^ bara att lvla upp i alla jäkla fordonen kommer ta en halv evighet (speciellt helikoptrarna om de ska fortsätta va så värdelösa). Så ja har hopp för ett långlivat spel faktiskt ^^

Edit: jag måste för övrigt säga att med tänke på hur mycket tid man la ner på 1942, och hur mycket unlocks fans där? så ska det nog inte vara någon fara ^^ det är inte det som representerar bra gameplay ^^

Medlem

Mycket utförlig och bra recension. Så passande med sovmorgon på fredag och höstlov nästa vecka! Tacktakck!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Fuidama:

Hur blev det med unlocks och ranking? Man behövde så lite poäng för att gå upp i rank så om det inte finns 1000 ranks så lär någon, precis som i betan, låsa upp den högsta redan under vecka ett. Samma gäller vapnen.
Visst finns det fler saker att låsa upp, som DICE sa att de skulle göra, men med tanke på hur mycket folk hade hunnit låsa upp under betan så hoppas jag att de satt en extra nolla bakom varje unlock för annars blir det ju direkt motsatsen till vad de sa.
-Att det ska ta längre tid än BC2 att låsa upp allt och nå högsta rank.

I BC2 hade man låst upp alla vapen etc vid rank 25. Nu var man nästan rank 40 och hade ett tjugotal SIKTEN kvar att låsa upp.... sikten... de kom inte ens i en logisk unlock-ordning.

Så hur blev det till slut? Kommer det ta mer än 20 timmar att låsa upp allt?

Jag var en av dom som var Colonel rank (1-2) nått efter en vecka o hade låst upp allt till Recon och Assault (och sen Jets veckan efter när man kunne lira de också). Men ja måste säga att ja tycker det fortfarande fanns hur mycket som helst till att göra^^ bara att lvla upp i alla jäkla fordonen kommer ta en halv evighet (speciellt helikoptrarna om de ska fortsätta va så värdelösa). Så ja har hopp för ett långlivat spel faktiskt ^^

Edit: jag måste för övrigt säga att med tänke på hur mycket tid man la ner på 1942, och hur mycket unlocks fans där? så ska det nog inte vara någon fara ^^ det är inte det som representerar bra gameplay ^^

Det är ändå för snabbt.. Bara Colonel rank 1 efter en vecka känns ju lagom trist. Jag tycker det är jättekul med lvling och achievements, men det ska ju inte vara hur lätt som helst att fixa. Jag tolkade det som att de hade kortat ner kraven under betan för att folk skulle hinna testa på saker. Jag hoppas verkligen inte det är samma krav i fullversionen.

Medlem

Calle eller någon annan på FZ

Hur såg Comorose ut? Fanns allt med som man förväntar sig ? "Thanks" "go go go" "need a ride" osv ?

Medlem

Battlefield 3 Screenshot Compares Xbox 360 HD and Non-HD Texture Packs
http://www.gamezone.com/news/battlefield-3-screenshot-compare...

Medlem
Skrivet av DrBagguette:
Skrivet av Remus:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Webhallen har behandlat mitt limited edition till PC! Jag lär få det imorgon! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Tvivlar starkt på att dom skickar ut via post tidigare än deras nattöppna event kvällen den 27:e.

I övrigt är jag benägen att hålla med zauii89, och återigen bara bli besviken på 1-5 skalan.
4:a är väl för lite, 5 för mycket.
IGN.com gav det 9/10, ett betyg jag av vad jag läst, sett och betatestat själv kan vara benägen att hålla med om.

Problemet i min mening är att 5/5, = 100%, är perfektion. Vet inte om jag någonsin i mitt liv spelat ett enda spel som levt upp till 100% perfektion...

Alla recensenter borde ta bort sina betyg, så slipper folk komma och klaga på att de är för höga eller låga.
Haka inte upp dig på betyget så mycket. Det är texten som är det viktiga, där de nämner allt de gillar och inte gillar.

Jag ser hur som helst betyg-skalan som 4=4-4,5 och 5=4,5-5.

Medlem

Vilket betyg! Förstår att det blir svårare att planera utan riktig statistik, men samtidigt får man ju experimentera sig fram till vad som fungerar och vad som inte gör det. Halva nöjet är ju att testa olika kombinationer, så för mig tror jag inte det blir något negativ alls.

Nu höll jag på att beklaga mig över att jag måste jobba på torsdag, men med lite tur kan jag ju snacka Bf3 med eleverna under lektionen. Nu är det bara att hålla tummarna för att spelet kommer med posten när det ska göra det, annars blir jag inte glad.

Medlem

Nu längtar man tills ens ny datordelar anländer och BF3, bör vara i dagarna

Allt gnäll att på att BF3 är casual och för enkelt är rent svammel imo.
BF har väll alltid varit casual, kanske möjligtvis att casualspelaren inte klarade av att ta ner flygaressen, eller en duktigtanker som samtidigt kör engineer osv men annars är det ytterst casual.
Ända spelen som inte är casual im är spel som unreal tournament, quake osv och vi vet ju idag hur dåligt sånna spel säljer, ja dom görs väll inte mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av kenji:
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Fuidama:

Hur blev det med unlocks och ranking? Man behövde så lite poäng för att gå upp i rank så om det inte finns 1000 ranks så lär någon, precis som i betan, låsa upp den högsta redan under vecka ett. Samma gäller vapnen.
Visst finns det fler saker att låsa upp, som DICE sa att de skulle göra, men med tanke på hur mycket folk hade hunnit låsa upp under betan så hoppas jag att de satt en extra nolla bakom varje unlock för annars blir det ju direkt motsatsen till vad de sa.
-Att det ska ta längre tid än BC2 att låsa upp allt och nå högsta rank.

I BC2 hade man låst upp alla vapen etc vid rank 25. Nu var man nästan rank 40 och hade ett tjugotal SIKTEN kvar att låsa upp.... sikten... de kom inte ens i en logisk unlock-ordning.

Så hur blev det till slut? Kommer det ta mer än 20 timmar att låsa upp allt?

Jag var en av dom som var Colonel rank (1-2) nått efter en vecka o hade låst upp allt till Recon och Assault (och sen Jets veckan efter när man kunne lira de också). Men ja måste säga att ja tycker det fortfarande fanns hur mycket som helst till att göra^^ bara att lvla upp i alla jäkla fordonen kommer ta en halv evighet (speciellt helikoptrarna om de ska fortsätta va så värdelösa). Så ja har hopp för ett långlivat spel faktiskt ^^

Edit: jag måste för övrigt säga att med tänke på hur mycket tid man la ner på 1942, och hur mycket unlocks fans där? så ska det nog inte vara någon fara ^^ det är inte det som representerar bra gameplay ^^

Det är ändå för snabbt.. Bara Colonel rank 1 efter en vecka känns ju lagom trist. Jag tycker det är jättekul med lvling och achievements, men det ska ju inte vara hur lätt som helst att fixa. Jag tolkade det som att de hade kortat ner kraven under betan för att folk skulle hinna testa på saker. Jag hoppas verkligen inte det är samma krav i fullversionen.

Det är möjligt dom hade faktiskt, men dock inget jag hört. Gör mig inte så mycket varken eller om jag ska vara ärlig ^^ Hade tagit månadevis spelande att låsa upp allt i vilket fall. Den tiden jag la ner på spelet under betan (typ 50h allt som allt) kommer ta mig mycket längre tid att "hitta tid till" sen.

Och ett problem ja ser mer stora steg mellan uppgraderingar är ju att de kommer bli löjligt ojämnt mellan de som kan spela ofta o de som spelar för att de är kul ibland. Som när ja flög runder med värmesökande missiler och brandsläckare sådär 5 dagar innan folk började hitta sig dit så var det allt annat än en match, 32/1-2-3 i ett Jet är löjliga stats (då de mesta inte blir faktiska kills)

Medlem

Tagit ledigt torsdag-söndag. Check!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Skriv svar