Dead Rising 2: Off the Record

Robot
Dead Rising 2: Off the Record

Frank West välkomnas tillbaka med öppna armar, men är det här en uppföljare, expansion eller spinoff?

#dead-rising, #dead-rising-2, #dead-rising-2-off-the-record, #capcom


Medlem
Dead Rising 2: Off the Record

För mig är laddningtiderna väldigt korta, loadingskärmen hinner knappt dyka upp innan spelet har laddat klart.

Föredrar dock Dead rising 2 då ai:n på dem man försöker rädda av någon anledning är helt värdelös i denna remake.

Vilken maskin spelar du på?

Jag har då inte stött på någon värdelös AI i spelet, undantaget för ett par bossar som betedde sig som idioter. Men det arbetade ju för min fördel så... fine by me.

Medlem

Hatade verkligen laddningstiderna i Dead Rising 2. Dom kom alldeles för ofta och på de mest korkade ställena. Vad jag fattat det som så är dom kortare i den här versionen.

Medlem
Skrivet av Viktor Viklund:

Vilken maskin spelar du på?

Jag har då inte stött på någon värdelös AI i spelet, undantaget för ett par bossar som betedde sig som idioter. Men det arbetade ju för min fördel så... fine by me.

En 4.8ghz 2600k med 480gtx sli och 8gb ram.

Ai:n är väl inte värdelös, men den är mindre kompetent än den var i dead rising 2.

I dr2 klarar behöver man inte barnvakta de överlevande man eskorterar lika mycket som i off the record.

Inaktiv

Stabilt, samma betyg som rage?

Medlem
Skrivet av mangler:

För mig är laddningtiderna väldigt korta, loadingskärmen hinner knappt dyka upp innan spelet har laddat klart.

Föredrar dock Dead rising 2 då ai:n på dem man försöker rädda av någon anledning är helt värdelös i denna remake.

AIn var värdelös i 2an med

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av mangler:

För mig är laddningtiderna väldigt korta, loadingskärmen hinner knappt dyka upp innan spelet har laddat klart.

Föredrar dock Dead rising 2 då ai:n på dem man försöker rädda av någon anledning är helt värdelös i denna remake.

AIn var värdelös i 2an med

Den var briljant jämfört med ettans.

Medlem

Men fattar inte, i original tvåan så har ju huvud rolls karaktären en dotter tex, blir hon frank west dotter nu då? eller är hon inte med nu? är det exakt samma spel fast med frank west med ist? nya dialoger då eller samma? om man byter ut huvud rolls karaktären påverkar det vell en hel del som gör att en massa runt omkring måste ändras eller är det skit samma nu kör vi? haha

Frank West är huvudpersonen och han har fått en egen handling med nya cutscenes, dialoger och karaktärer. Huvudpersonen från tvåan (Chuck Greene) är med på ett hörn, men han är inte riktigt sig själv.

Så Frank springer runt i samma miljöer som tvåan men har en egen upplevelse där. Lite som ett parallelt universum skulle man kunna säga.

Medlem

åh men då är det ju svin grymt isf, som ett nytt spel då ju med ny story. Jag minns i originalet skulle man hitta motgift till sin dotter men då antar jag det inte är något sådant uppdrag i detta då. Får vell skaffa mig detta, då jag inte har originalet men detta verkar ju bättre antar jag dom flesta tycker

Men istället för sin dotter så måste man hitta motgift till sig själv... tänk på det.

Ja, det låga priset gör det klart värt ett köp!

Medlem

ok då fattar jag. Men tycker det känns mer dramatiskt att misslyckas med att hålla livet i sin dotter en på sig själv. Det är ju lixom ett barn, ETT BAAAARN!!! =P

Får väll köpa det iaf är ju som redan nämnt i resencionen ett otroligt stimulerande reptil hjärna spel och den delen av hjärnan är klart underskattad ibland =D

Ja, ens egna barns liv är helt klart en större motivation.

Kör hårt! Göd den där dinosaruien inom dig.

1
Skriv svar