FZ Play: Läsarna spelar The Old Republic

Skrivet av Camlin:

men man kan inte sitta och vara irriterad för att man tycker det är rent ut sagt fult medan man spelar.

Varför inte? Det är 2011 och att förvänta sig lite kvalitet när man pungar ut vad som i princip är maxpris för ett spel + subscription fee är knappast att vara oresonlig. När det är en studio som är väl finansierad och iaf säger sig själva vara kompetenta så får man ju en bild av att det ska vara topkvalitet överlag. Det är det inte.

Medlem

Snälla FZ skaffa en egen kanal på Youtube och släng upp era filmer där =P

Medlem

Alla som ordbajsar i den här tråden. Jag lirar betan och det här är "the next big thing" tro mig.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Branoc:

då kan du väll komma med lite jämförelser mot andra MMO!

Tja ord som, långtsamt, dåliga animationer, oengagerande combat och rent ut sagt fult för att vara ett mmo från 2011 kommer till sinnet, sen är väl huttball ett riktigt botten napp som de försöker kalla pvp.

Då får väl jag bli den som plockar isär dina argument:

Följande kommer från mina egna observationer av spelet i form av vad jag sett/hört i videos samt dom otal antal bilder som finns att tillgå på nätet:

- Långsamt. Tja, vad är det för fel med det? Många strider (särskilt mellan Jedi och Sith) i filmerna tenderar att vara lite långsammare än dagens "FPS spel". Dessutom gillar jag att det inte går att döda folk med 1-2 attacker i PVP. Det får gärna ta lite fler attacker än så för att ta död på en annan spelare.

- Dåliga animationer. Då tycker jag du är extremt kräsen på vad som är bra eller dåligt. Varje enskild färdighet (ability) i spelet har ett flertal olika animationer, för olika situationer. Som resultat så blir det att även om man spammar en och samma attack, så är det inte troligt att du får samma animation rakt efter varandra.

- Oengagerande combat. Brist på "Auto-Attack" I SWTOR, gör att spelaren MÅSTE trycka på knappar för att karaktären ska göra något. Som exempel, så kan nämnas att Rogues i World of Warcraft, får ungefär 40-50% av sin totala skada, enbart från auto-attacker. Dvs sådana attacker där spelaren bara sitter och tittar på medans spelet spelar sig självt. Brist på auto-attack = BRA!

- Fult för att vara ett MMO från 2011. Då ska vi ta "elefanten i rummet" nu då. Det du anser ser fult ut, är högst subjektivt. Jag till exempel tycker grafiken ser helt okej ut, och modellerna verkar fullt tillräckligt detaljerade. Man får ju gärna tänka på att det kommer finnas ett hundratal spelare utspridda runtomkring dig i städerna, och massa NPCs som vandrar gatorna osv. Vill du ha Crysis-grafik på spelet, ja då får du väl spela Crysis antar ja? Om du vill ha lite mer fotorealistisk grafik i ett MMO, kör GW/GW2 eller eventuellt RIFT. Vill du ha en mer "stilistiskt" stil på grafiken, så är SWTOR helt rätt.

TL;DR: Gillar du inte spelet, så är det ingen som tvingar dig att spela det. Tror inte någon kommer sakna dig i spelet om du väljer att inte skaffa SWTOR.

Håller med "Bronko den arga hästen". Alla MMO ser skitfula ut. Du "darkthunder" o alla andra som säger att spelet är snyggt o prisvärt ni svamlar bara. Hallå! Det är ett Bioware spel vi snackar om. De som kom ut med skitspelet "Dragon age 2" nyligen.

Medlem
Skrivet av Camlin:

men man kan inte sitta och vara irriterad för att man tycker det är rent ut sagt fult medan man spelar.

Vadå inte kan vara irriterad? Inte orkar man sitta o titta på skit grafik i flera timmar inte. Då blir man inte bara irriterad, utan till slut förbannad på spelet.

Moderator | Testpilot

Så om jag fattar det här rätt...

Folk vill inte spela SWTOR för att det har dålig grafik samt att det är från 2011.
Men du kan ändå spela wow, fasten det är skitfult och för att var från 2004.

Hur funkar det? Ursäkta men jag fattar inte, och snälla kom inte med att "det är 2011 blöhö". Jisses.

För övrigt kan jag säga att spelet är väldigt bra. I gemförelse med andra MMO:s skulle jag säga denna tar kakan än så länge. Mycket beror ju på vad man förväntar sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

snälla kom inte med att "det är 2011 blöhö". Jisses.

Nej jag tänker inte ta till det argument som komplett krossar ditt resonemang bara för att du ber snällt, oh wait,.

Men visst förväntar man sig ett mediokert/dåligt spel där man i sedvanlig bioware anda kan knulla det mesta som rör sig, så jovisst, men jag tänker inte betala sub fee för något som går tungt åt singleplayer hållet.

Medlem

SWTOR is the shiznit fuck all of u all /Yabba out.

Redaktör
Ponny
Skrivet av 73mpl4R:

Väldigt bra kommenterar från er som var där, tack så mycket för dom. Fredrik rockade precis som vanligt också. Kanske blir bra ändå!

Många lass med tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

snälla kom inte med att "det är 2011 blöhö". Jisses.

Nej jag tänker inte ta till det argument som komplett krossar ditt resonemang bara för att du ber snällt, oh wait,.

Men visst förväntar man sig ett mediokert/dåligt spel där man i sedvanlig bioware anda kan knulla det mesta som rör sig, så jovisst, men jag tänker inte betala sub fee för något som går tungt åt singleplayer hållet.

Nykomling som säkert bara reggat sig för att trasha på SWTOR. Skojjigt.

Gillar du inte spelet så spela det inte etc etc har du nog hört flera gånger.

Om du itne märkt det bryr sig ingen om vad du säger för dem som spelade spelet på filmen och många andra ställen ger det ett gott intryck på det sättet jag antog det var bra. = Jag är nöjd.

Förstår heller inte vad du snackar om. Singleplayer skit etc etc... I don't get it O.o It's an MMO.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag som hade sjukt höga förväntningar är ritktigt nöjd, det är nog för mig. Mitt enda klagomål är fortarande pvp

Gen
Medlem

I början lät det som att de sa vad de verkligen tyckte men i slutet var det mer PR "säg något bra om spelet även om du inte tycker det själv". Lät väldigt scriptat.
I'm not convinced.

Medlem
Skrivet av cinderella:

Håller med "Bronko den arga hästen". Alla MMO ser skitfula ut. Du "darkthunder" o alla andra som säger att spelet är snyggt o prisvärt ni svamlar bara. Hallå! Det är ett Bioware spel vi snackar om. De som kom ut med skitspelet "Dragon age 2" nyligen.

Då du nämner Dragon Age 2 som ett "skitspel" (fått 8,0 och 8,5 på gamespot och IGN) sjunker du flera nivåer i min och troligen andras trovärdighets stege.
Man märker omedelbart vad för människa du är när du skriver här på forumet. Du har inga egna åsikter och försöker att "hänga med" i flödet. Du snappar upp den lilla informationen du hört och försöker använda dig utav den utan någon kunskap i ämnet vilket leder till meningar som den jag citerade.

Medlem
Skrivet av Thebun:

Jag som hade sjukt höga förväntningar är ritktigt nöjd, det är nog för mig. Mitt enda klagomål är fortarande pvp

Om man klagar så måste man komma med något tycker jag.
Vad är bra PVP?

Vilket spel är pvp så bra att du är nöjd?
Det är lätt att klaga på nåt men kom med något som dom ska ändra på.
Och säg inte bara att man ska dö snabbare det är inte så konstruktivt.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av cinderella:

Håller med "Bronko den arga hästen". Alla MMO ser skitfula ut. Du "darkthunder" o alla andra som säger att spelet är snyggt o prisvärt ni svamlar bara. Hallå! Det är ett Bioware spel vi snackar om. De som kom ut med skitspelet "Dragon age 2" nyligen.

Då du nämner Dragon Age 2 som ett "skitspel" (fått 8,0 och 8,5 på gamespot och IGN) sjunker du flera nivåer i min och troligen andras trovärdighets stege.
Man märker omedelbart vad för människa du är när du skriver här på forumet. Du har inga egna åsikter och försöker att "hänga med" i flödet. Du snappar upp den lilla informationen du hört och försöker använda dig utav den utan någon kunskap i ämnet vilket leder till meningar som den jag citerade.

Dragon age 2 kritiseras hårt av många fans, inkl mig. O till det senare säger jag bara haha!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

snälla kom inte med att "det är 2011 blöhö". Jisses.

Nej jag tänker inte ta till det argument som komplett krossar ditt resonemang bara för att du ber snällt, oh wait,.

Men visst förväntar man sig ett mediokert/dåligt spel där man i sedvanlig bioware anda kan knulla det mesta som rör sig, så jovisst, men jag tänker inte betala sub fee för något som går tungt åt singleplayer hållet.

Nykomling som säkert bara reggat sig för att trasha på SWTOR. Skojjigt.

Gillar du inte spelet så spela det inte etc etc har du nog hört flera gånger.

Om du itne märkt det bryr sig ingen om vad du säger för dem som spelade spelet på filmen och många andra ställen ger det ett gott intryck på det sättet jag antog det var bra. = Jag är nöjd.

Förstår heller inte vad du snackar om. Singleplayer skit etc etc... I don't get it O.o It's an MMO.

Visst kan swtor vara roligt, ett bra mmo, prisvärt för star wars fans. Men mmo spel lider fortfarande av problem som taskig grafik, tidskrävande, överdrivet dyrt, sociala problem. O enligt mig kan swtor inte bli bättre än mediokert.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Tyvärr så är den grafiska stilen inget för mig. Påminner alldeles för mycket om den där taskiga animerade serien, Clone Wars ?.
Grafiken är absolut inte det viktigaste för mig i ett MMORPG ( personligen skulle jag säga hur gruppvänligt det är, vilket tyvärr har minskat med åren) men man kan inte sitta och vara irriterad för att man tycker det är rent ut sagt fult medan man spelar.

Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Camlin:

men man kan inte sitta och vara irriterad för att man tycker det är rent ut sagt fult medan man spelar.

Varför inte? Det är 2011 och att förvänta sig lite kvalitet när man pungar ut vad som i princip är maxpris för ett spel + subscription fee är knappast att vara oresonlig. När det är en studio som är väl finansierad och iaf säger sig själva vara kompetenta så får man ju en bild av att det ska vara topkvalitet överlag. Det är det inte.

Skrivet av cinderella:
Skrivet av Camlin:

men man kan inte sitta och vara irriterad för att man tycker det är rent ut sagt fult medan man spelar.

Vadå inte kan vara irriterad? Inte orkar man sitta o titta på skit grafik i flera timmar inte. Då blir man inte bara irriterad, utan till slut förbannad på spelet.

Sitter man och blir irriterad i timmar av grafiken i ett spel och till slut blir förbannad på spelet men tydligen fortsätter man spela, ja då har man inte mycket till liv skulle jag säga.

Hmm, läsförståelsen är också på väg ner inte bara gruppvänligheten i MMORPG så försöker förklara igen.
Grafiken inte viktigast men den kan inte vara så dålig att man sitter och blir irriterad på den för då gör man/spelar något annat.

Medlem

Lägg ner personangreppen, nu. Diskutera gärna, men gör det som folk.


signatur

Videomupp

Skrivet av uberpwnage2.0:

Nykomling som säkert bara reggat sig för att trasha på SWTOR. Skojjigt.

Gillar du inte spelet så spela det inte etc etc har du nog hört flera gånger.

Om du itne märkt det bryr sig ingen om vad du säger för dem som spelade spelet på filmen och många andra ställen ger det ett gott intryck på det sättet jag antog det var bra. = Jag är nöjd.

Så ditt argument går ut på att din postcount > min alltså.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår heller inte vad du snackar om. Singleplayer skit etc etc... I don't get it O.o It's an MMO.

Hade du spelat spelet hade du fattat, det är extremt spunnet åt singleplayer experience.

Skrivet av Striva:

Då du nämner Dragon Age 2 som ett "skitspel" (fått 8,0 och 8,5 på gamespot och IGN) sjunker du flera nivåer i min och troligen andras trovärdighets stege.

Om du försöker spinna DA2 till annat än ett skitspel så kommer du inte komma långt gubbe lilla, att IGN och Gamespot ger det dem poängen säger nog snarare mer om dom än spelet i sig. Vi kan ju titta på user score då, de personer vars trovärdighets stege han skulle sjunka på.

Man behöver vara mer än lovligt hjärntvättad och tom på kritiskt tänkande för att se DA2 som annar än en katastrof.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nykomling som säkert bara reggat sig för att trasha på SWTOR. Skojjigt.

Gillar du inte spelet så spela det inte etc etc har du nog hört flera gånger.

Om du itne märkt det bryr sig ingen om vad du säger för dem som spelade spelet på filmen och många andra ställen ger det ett gott intryck på det sättet jag antog det var bra. = Jag är nöjd.

Så ditt argument går ut på att din postcount > min alltså.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår heller inte vad du snackar om. Singleplayer skit etc etc... I don't get it O.o It's an MMO.

Hade du spelat spelet hade du fattat, det är extremt spunnet åt singleplayer experience.

Jag antar att det är det som är i görningen fakiskt ja. Att du kommer hit bara för att basha. Inte första gången det hänt och inte sista gången.

Och som sagt, ingen bryr sig om vad du säger för inget du utvecklar är någon vettig information. Du skriver lätt och slätt "Spelet suger". Det är det enda jag får fram. Med tanke på att så många andra är positiva.. Meh, who cares bout u.

Tänker moreover inte sitta och citera dig mer då jag slösar värdefull tid. DU kommer inte köpa spelet. Jag kommer köpa spelet, that's it.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Camlin:

Grafiken inte viktigast men den kan inte vara så dålig att man sitter och blir irriterad på den för då gör man/spelar något annat.

Grafiken är inte den viktigaste ingrediensen, men ändå viktig. Bl.a. därför jag inte spelar mmo.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag antar att det är det som är i görningen fakiskt ja. Att du kommer hit bara för att basha. Inte första gången det hänt och inte sista gången.

Och som sagt, ingen bryr sig om vad du säger för inget du utvecklar är någon vettig information. Du skriver lätt och slätt "Spelet suger". Det är det enda jag får fram. Med tanke på att så många andra är positiva.. Meh, who cares bout u.

Tänker moreover inte sitta och citera dig mer då jag slösar värdefull tid. DU kommer inte köpa spelet. Jag kommer köpa spelet, that's it.

Så "lalalalalala jag tänker inte lyssna jag tänker inte se några videor där den uppenbart hemska animering finns att se samt den sjukt dåliga grafiken lalalalala" alltså.

Fint för dig antar jag, men betan är fortfarande full med buggar som funnits sedan månader tillbaka och de har runt en månad att fixa allt, och det är bara buggarna och inte den dåliga designen. Tja lycka till.

Medlem

Utifrån det jag spelade så ser spelet lovande ut, röstskådespelarna var överlag riktigt bra (spelade en Consular till lvl7 och en smugglare till lvl5), men framförallt blev jag förvånad av att jag inte hatade den grafiska stilen. Jag har varit negativ till spelets grafiska "stil" från början men den funkar bra när man väl sitter och spelar (de videos som finns på hemsidan får spelet att se betydligt fulare ut än det faktiskt är).

Det är dock värt att kommentera att smugglarens coversystem var ganska buggig i den build vi spelade (EA:s PR folk sa att builden var ca 1månad gammal). Det var smidigt att komma in i cover och att lämna cover, dock fattades det animationer för vissa attacker från cover men framförallt var det irriterande att fiender som dött av de buggade attackerna inte ramlade ihop utan deras li stod upp och siktade på mig.

Medlem

Verkar ha varit riktigt bra grabbar som fick testa grejen, jag måste säga att jag blir mer och mer sugen när jag hör vanliga människor prisa det här spelet.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Inaktiv

Fan detta kanske blir bra ändå`?!

Har tvivlat länge. Men nu blir man ju lite peppad

Medlem

Fasen, man blev lite sugen på att pröva spelet trots allt om det kommer till jul
Orkar inte vänta på TSW längre och som läsarna skrev, Bioware gör grym story


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag antar att det är det som är i görningen fakiskt ja. Att du kommer hit bara för att basha. Inte första gången det hänt och inte sista gången.

Och som sagt, ingen bryr sig om vad du säger för inget du utvecklar är någon vettig information. Du skriver lätt och slätt "Spelet suger". Det är det enda jag får fram. Med tanke på att så många andra är positiva.. Meh, who cares bout u.

Tänker moreover inte sitta och citera dig mer då jag slösar värdefull tid. DU kommer inte köpa spelet. Jag kommer köpa spelet, that's it.

Så "lalalalalala jag tänker inte lyssna jag tänker inte se några videor där den uppenbart hemska animering finns att se samt den sjukt dåliga grafiken lalalalala" alltså.

Fint för dig antar jag, men betan är fortfarande full med buggar som funnits sedan månader tillbaka och de har runt en månad att fixa allt, och det är bara buggarna och inte den dåliga designen. Tja lycka till.

Förstår du inte? Jag gillar det. Om det är bra eller dåligt går att diskutera men min åsikt är att spelet ser bra ut, vad jag fått höra om innehållet och hur det funkar så verkar det skit bra.

Betan är också en gammal version av spelet så bra jobb att klaga på den etc (sägs till och med i filmen).

Orkar ärligt inte slösa mer tid på dig, gråter bara


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Betan är också en gammal version av spelet så bra jobb att klaga på den etc (sägs till och med i filmen).

Ja säääääkert, de har låtit folk spela en låtsas beta i flera månade nu. Riktigt snygg kommentar janne, en av de mest dumstrutsprydda på ett tag. Och jag antar de bara låtit buggarna ligga så där lite på skoj i flera månader?

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Då jag faktiskt spelat spelet och sett hur medioker VA'n är, så kan jag säga att du antingen önskar ditt lilla star wars mmo inte är så hemskt som det faktiskt är eller bara är allmänt okunnig.

Sedan när blev du en expert på att uttala dig om vad som är bra och dålig voiceacting? Nåja, folk kan tycka olika, du verkar dock inte tillåta sådant, eller är du bara allmänt okunnig?

Skrivet av Bronko den arga hästen:

Välj vad du vill, och vad reviwers säger är ju trots deras förmåga att bli köpta ganska oimponerande överlag, men jag antar du hoppade över dem

Månlandningen var också fake!!!

123
Skriv svar