Årsprenumerera på World of Warcraft – få Diablo III

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av z9zerg:

I deras FAQ om det hela så står det

Can I cancel my World of Warcraft subscription at any point during the 12-month term?
By taking advantage of this special promotion, you are committing to a 12-month World of Warcraft subscription, and you cannot cancel your subscription until the 12-month term of the agreement has ended.

Mao. kan du inte avbryta det.

Källa

Det är dock fullt möjligt att byta kreditkort efter några månader för att på så sätt tvinga prenumerationen att brytas. Kan vara smart att utnyttja, om konsekvenserna endast blir att man förlorar DIII så att säga.

Och om du gör så, blir det säkert som hos Xbox Live (eller som det var där i alla fall, några år sedan jag råkade ut för det) och ditt konto blir låst tills du betalat din "skuld" till dom. Jag tror knappast Blizzard har sämre jurister.

På Xbox Live var man, på den tiden, tvungen att manuellt säga upp sin prenumeration. När mitt VISA gick ut tänkte jag inte ens på detta och hade sålt min gamla xbox. När jag köpte en ny så loggade jag in till en 3 månadsavgifts "skuld" som man var tvungen att betala för att få tillgång till sitt ID igen.

Medlem

hmm om man gillar wow och gillar diablo 3 så why not annars är det nog inte intressant.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Inte speciellt prisvärt enligt mig, i alla fall inte om man planerar att ta några månader spelledigt i sommar.

Köper man 6 månader i taget två gånger, så kostar det runt 1250kr (jag betalade exakt 1222kr) för hela paketet. Beroende på vart du köper Diablo 3 kostar det mellan 400-500kr, så om vi drar av det billigaste kan man säga att du betalar 850kr för 12 månaders gametime.

850 / 12 = ~70kr per månad

Skulle du betala varje månad för sig betalar du ungefär 120kr per månad, vilket är ganska rejält mycket mer än 70. Om du istället räknar omvänt och ser hur många "lösmånader" du får för 850kr blir det 7 st (7 x 120 = 840).

12 månader för samma pris som 7, är inte det prisvärt tycker du? Kanske inte om du räknar "några månader spelledigt i sommar" som 6 månader (mer än 5 för att det ska bli någon skillnad).

Jag tycker i alla fall det är riktigt prisvärt, även om jag inte spelar särskilt mycket. Som grädde på moset får man ju dessutom ett unikt mount i spelet, samt access till betan till Mists of Pandaria.

För dom som funderar på att göra detta och vill betala kalaset direkt istället för månadsvis (blir ju billigare om man köper mer tid samtidigt) kan du köpa gametime för upp till 6 månader i taget från blizzard store. Du får då en "gift"-code som du anger som ett vanligt game-card, och kan ange flera såna om du vill. Jag gjorde så, och har nu gametime till november 2012

Observera dock att 12 månader inte räcker om ditt konto är inaktivt för tillfället. Blizzards "månader" är bara 30 dagar, så köper du 12 månader blir det bara 360 dagar, medan ett år (som du binder dig till) ju är 365. För mig var det inga problem eftersom jag redan hade mer än 6 dagar gametime kvar.

*Edit: Länk till gametime på blizzard store, då det var lite svårt att hitta dit.
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=210000110


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Nej tack, jag väntar på World of Warcraft 3 istället.

Pansarknekt

Sweet deal om man ändå tänker köra båda liren.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Låter som de börjar bli oroliga för att tappa spelare på WoW, tror dock inte detta kommer få tillbaks gamla spelare som blivit rejält besvikna på den väg som Blizzard tagit med spelet.

Skrivet av DrAbraham:

Kul se alla kommentarer om att Blizzard desperata hålla kvar folk etc.. Wow har fortfarande över 11 miljoner spelare, överlägset största MMO't. Tror inte de behöver oroa sig över SWTOR heller... när Warhammer online kom skulledet döda wow, samma med Rift, Aion osv.... ingen av dem lyckades med det och tror inte SWTOR gör det heller. WoW har blivit ett monster som är mer eller mindre omöjlig att besegra, på gott och ont.

Om något kommer ta död på WoW så är det nog inte ett annat spel utan, ironiskt nog, Blizzard själva, de verkar ha tagit många beslut som fått hängivna fans att tröttna enormt på spelet och så länge de fortsätter ta spelet i den riktningen tror jag Blizzard ska vara oroliga. Visst de är en mycket duktig utvecklare men deras strävan efter att tilltala så många som möjligt kan komma att kosta mer än det smakar.

Sedan angående Swotor, ja det kan bli ett väldigt stort hot mot WoW, varför? Tja det bygger dels på en av de största licenserna, Star Wars, det är även gjort av ett företag som är väldigt kända för att göra bra RPG spel (Blizzard må vara duktiga på spel men när det kommer till RPG är Bioware strået vassare). Bioware var det företag som på allvar överförde D&D till datorer, ingen annan utvecklare hade kommit i närheten innan men med Baldur´s Gate ändrades detta helt. Blizzard bör med rätta vara oroliga, för Swotor kan mycket väl bli spelet som på allvar hotar WoW.

Medlem

Fast tappar man spelar men får nya spelare så är det jämt upp.

Personligen spelar jag inte ett mmorpg längre en max 5år efter det om inte tidigare så vill man spela nått annat .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Alltså. Det finns ingen gratis lunch, så enkelt är det.

Blizzard/Activision gör detta av ett skäl, det gäller bara att fundera ut vad det är..

Hur pass "bra" detta erbjudande är, i min mening, beror på när pokemon-panda-wow släpps.
Släpps det i februari, kanon, då får jag ~8 månader WoW under den nya expen + Diablo 3.

Men, om det nu vore ett snart släpp av Panda, då hade dom aldrig kört igång detta erbjudande.

Problemet är inte att WoW har dåligt med spelare idag, problemet är att så som jag föstår så är/var Firelands den sista contentpatchen till Cataclysm. Själv downade jag/min guild ragnaros i augusti. Mitt och många polares konto har redan nu varit avstängda i 2 månader i väntan på nytt content.

HC/tokfarma gear för E-peen har aldrig varit något intressant för oss, vi farmar gear för att kunna få progress, och eftersom det för närvarande inte finns något nytt content, och antagligen inte kommer komma innan panda-wow så kommer ju all gear bytas mot grön i nästa "iteration"

Antagligen ser vi inte pandawow förens tidigast juni/juli, skulle inte förvåna mig om det dröjer nästan ett år till....

Mao, varför slänga ut pengar för ett år av WoW där ens konto ändå i stort sett kommer stå oanvänt, framförallt när man får Diablo 3 att spela istället?

Nä, jag är övertygad om att detta är nått fult trick från blizzards sida att få folk att ha någon sorts "attachment" kvar tills PandaWow kommer, och att folk då kommer resonera "eftersom jag ändå har lite speltid utav det där året kvar så kan jag köpa expen"....

Vad jag frågar mig oxå är, hur snart måste man signa upp för detta?
Kan man vänta tills releasedag av D3?
Helt enkelt, om formeln (månadskostnadWoW * antal månader kvar innan PandaWow) blir större än priset för D3, så är det i min mening en förlustaffär...

Edit:
Och nu när jag tänker på det, med dagens "wellfare"-wow där det mesta blivit så enkelt, så skulle nog 1 år i sträck vara en förlustaffär för mig likaså, eftersom jag/guilden genom cataclysm downat raid-tiersen såpass fort att vi kunnat ha uppehåll i våra konton flertalet månader mellan tier 11->12

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Alltså. Det finns ingen gratis lunch, så enkelt är det.

Blizzard/Activision gör detta av ett skäl, det gäller bara att fundera ut vad det är..

Hur pass "bra" detta erbjudande är, i min mening, beror på när pokemon-panda-wow släpps.
Släpps det i februari, kanon, då får jag ~8 månader WoW under den nya expen + Diablo 3.

Men, om det nu vore ett snart släpp av Panda, då hade dom aldrig kört igång detta erbjudande.

Problemet är inte att WoW har dåligt med spelare idag, problemet är att så som jag föstår så är/var Firelands den sista contentpatchen till Cataclysm. Själv downade jag/min guild ragnaros i augusti. Mitt och många polares konto har redan nu varit avstängda i 2 månader i väntan på nytt content.

HC/tokfarma gear för E-peen har aldrig varit något intressant för oss, vi farmar gear för att kunna få progress, och eftersom det för närvarande inte finns något nytt content, och antagligen inte kommer komma innan panda-wow så kommer ju all gear bytas mot grön i nästa "iteration"

Antagligen ser vi inte pandawow förens tidigast juni/juli, skulle inte förvåna mig om det dröjer nästan ett år till....

Mao, varför slänga ut pengar för ett år av WoW där ens konto ändå i stort sett kommer stå oanvänt, framförallt när man får Diablo 3 att spela istället?

Nä, jag är övertygad om att detta är nått fult trick från blizzards sida att få folk att ha någon sorts "attachment" kvar tills PandaWow kommer, och att folk då kommer resonera "eftersom jag ändå har lite speltid utav det där året kvar så kan jag köpa expen"....

Vad jag frågar mig oxå är, hur snart måste man signa upp för detta?
Kan man vänta tills releasedag av D3?
Helt enkelt, om formeln (månadskostnadWoW * antal månader kvar innan PandaWow) blir större än priset för D3, så är det i min mening en förlustaffär...

Edit:
Och nu när jag tänker på det, med dagens "wellfare"-wow där det mesta blivit så enkelt, så skulle nog 1 år i sträck vara en förlustaffär för mig likaså, eftersom jag/guilden genom cataclysm downat raid-tiersen såpass fort att vi kunnat ha uppehåll i våra konton flertalet månader mellan tier 11->12

Självklart så vill Blizzard att folk ska spela och detta är ett bra sätt att behålla många utav spelarna. Men det är ett av det bättre sättet att göra det på i min meningen eftersom spelaren i fråga får något på köpet, samtidigt som det också hjälper Blizzard. Sedan under dom månaderna som dom inte har något att göra i Wow så kanske dom kan spela Diablo 3 istället?

Tycker man att det är skit så är det bara att inte köra på det.

Medlem

suck blir så trött.
Och där försvann intresset för Blizzards spel, Jag har spelat WoW i 6 år (utan uppehåll, ja, kalla mig sjuk, gör inget.) Inte vid ett tillfälle har jag fått ett riktat erbjudande av något slag, däremot har alla som hoppat av flertalet ggr fått, tid, xp , pets, riddjur o.s.v. när de sedan börjat igen... med tanke på att Blizzards intresse ligger enbart på dem som skall börja spela något av deras spel, så finns det iallafall en som nu kommer sluta spela det, inget de bryr sig om som det verkar så, detta lilla inlägg kommer tyna bort i den elektroniska soptunnan, tillsammans med mitt avslutade WOW konto.

Medlem
Skrivet av whoo:

Problemet är inte att WoW har dåligt med spelare idag, problemet är att så som jag föstår så är/var Firelands den sista contentpatchen till Cataclysm. Själv downade jag/min guild ragnaros i augusti. Mitt och många polares konto har redan nu varit avstängda i 2 månader i väntan på nytt content.

Hela expansionen är ju baserad på Deathwing, så det kanske ska komma en patch 4.3 snart där man får en ny raid med just Deathwing som sista boss?

Medlem
Skrivet av Bannor:

suck blir så trött.
Och där försvann intresset för Blizzards spel, Jag har spelat WoW i 6 år (utan uppehåll, ja, kalla mig sjuk, gör inget.) Inte vid ett tillfälle har jag fått ett riktat erbjudande av något slag, däremot har alla som hoppat av flertalet ggr fått, tid, xp , pets, riddjur o.s.v. när de sedan börjat igen... med tanke på att Blizzards intresse ligger enbart på dem som skall börja spela något av deras spel, så finns det iallafall en som nu kommer sluta spela det, inget de bryr sig om som det verkar så, detta lilla inlägg kommer tyna bort i den elektroniska soptunnan, tillsammans med mitt avslutade WOW konto.

Fick du inget gratis extra wow heller ?
Kolla din e-mail

Medlem

Blizzard borde döpa om sitt wow till World of pokemon hahahaha.

12 månaders deal för få diablo3, ibland girigaste någonsin läst ifrån blizzard. 1440 kronor kostar 1 års för WOW?? LOL. De inte att ge bort diablo3 gratis de handlar om att hålla kvar wow spelarna inget annat...

Inser inte blizzard WoW sjunger på sista versen, men de kommer få insiktet snart då Starwars släpps.

Själv la jag ner WoW Januari 2010 och de glad för er en i dag.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Skitbra, skrev upp mig direkt.

Kollade i kontraktet och det enda som händer om du "bryter" avtalet är att du blir av med Diablo 3.
Så i grunden får jag diablo 3 gratis för att "lova" att jag ska spela wow i ett år, sen om jag tröttnar på det så händer inget mer än att jag blir av med Diablo 3 och måste köpa ett nytt diablo 3 om jag vill fortsätta spela det.

Kul se alla kommentarer om att Blizzard desperata hålla kvar folk etc.. Wow har fortfarande över 11 miljoner spelare, överlägset största MMO't. Tror inte de behöver oroa sig över SWTOR heller... när Warhammer online kom skulledet döda wow, samma med Rift, Aion osv.... ingen av dem lyckades med det och tror inte SWTOR gör det heller. WoW har blivit ett monster som är mer eller mindre omöjlig att besegra, på gott och ont.

WOW har inte alls 11 miljoner spelare . det är mellan 6 till 8 miljoner wow spelare kvar på blizzards egna servrar . sedan är de 4 miljoner+ på privat servrar . du har även alla som har tröttnat på wow vilket går långt över 6 miljoner. och blizzard är desperat att hålla sina sista spelare kvar. bara att kolla f2p till lev 20 . wow är dömt till att dö. det kommer att göra de. vi får bara vänta och se. har funnits lika stora mmo spel förr o de har rasat i hop. de som spelar wow nu är för det mesta 10 till 13 åringar och några vuxna . dvs folk med för mycket fritid och ett dött socialt liv


signatur

-_.:C.B.2:._- Created By A Gift.

Medlem
Skrivet av discoduck:

alla vet att GW2 kommer kicka det mesta när det gäller mmos

Konstigt GW2 lead designare är gamla WoW utvecklare hahaha...

12
Skriv svar