QuakeWorld rookie-turnering

Medlem
QuakeWorld rookie-turnering

Tjena allesammans!

Jag tänkte tipsa om Ignition som är en nybörjarturnering i first-person-shootern QuakeWorld (QW) som utvecklades av ID Software 1996. Sedan dess har spelet lirats och vidareutvecklats av tusentals hängivna spelare världen över genom åren och det finns fortfarande en väldigt aktiv grupp hängivna spelare som tävlar för den ädlaste av alla belöningar; äran och berömmelsen. Målet med Ignition är att introducera nya spelare till QuakeWorld under framförallt roliga och rättvisa tävlingsförhållanden.

Turneringsformatet är 1on1 deathmatch i ett så kallat double-elimination-slutspelsträd. Matcherna kommer liras på Aerowalk, ZTNDM3, VDM3V3, Hate och Skull i matchserier som är bäst av 3 banor. Turneringen kommer pågå mellan 7:e November och 20:e December 2011 där matcherna kommer vara schemalagda vecka-för-vecka, istället för på förutbestämda datum, där ni själva får komma överrens med er motståndare om när ni kan spela.

Ni kan komma igång med QuakeWorld redan idag genom att ladda ned nQuake som är ett startpaket som innehåller allt ni behöver för att spela QuakeWorld och deltaga i turneringen. nQuake-paketet är baserat på Shareware-versionen av Quake och innehåller således endast banorna från första episoden, samt custom maps (dvs banor gjorda av spelarna själva). Om ni vill spela de klassiska DM-banorna så behövs filen pak1.pak som ni kan hitta på er Quake CD.

Jag hoppas på att se en och annan räv här från forumet ställa upp, särskilt om ni la raketgeväret på hyllan för 10 år sedan och är sugna på en comeback! Var dock vänliga och respektera den "rookie policy" vi har i turneringen, dvs för att få vara med måste ni verkligen suga.

Väl mött,
Åke Vader


signatur
Medlem

Ingen som är sugen? Kom igen nu grabbar och tjejer! Fråga på om det är något som låter osäkert/konstigt.


signatur
Medlem

Tjena Åke la precis upp en tråd jag med ;).

Btw, detta är Legio! om du undrar :)..............funderar på att anmäla mig till den turneringen.

Ciao!

Medlem

Härligt, jag ser gärna att du lirar - ju fler desto bättre

Hade förväntat mig bättre gensvar från forumet, men får hoppas din tråd gör susen. De gamla rävarna borde ju trots allt kika in lite då och då kan man tycka...


signatur
1
Skriv svar