Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3

ST
Medlem

Trodde inte det fanns de som spelade i 16:10 fortfarande. Det är ju bara helt fel!

Medlem
Skrivet av ST:

Trodde inte det fanns de som spelade i 16:10 fortfarande. Det är ju bara helt fel!

Jag har gärna 16:9 på TVn men till datorn ska det baske mig va 16:10 tycker jag. Men visst, de är ju helt klart på väg bort. Fel däremot, njaää.


signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem

Kort fråga, jag har just nu ett Geforce gtx 260 och ska precis åka till webhallen och plocka upp mitt nya gtx 560ti. Kommer jag kunna köra SLI med dessa 2 kort eller måste jag ha ett likadant 560ti? Brorsan sa att jag måste ha likadant men jag hittar inget konkret på nätet om det :S Och om det går, hur gör man för att få 260 till att köra bara physx så 560ti kan köra bara grafik?

Medlem

Tyckte det var onödigt med två grafikkort... antar att jag hade fel? Nåja, det lär nog se utmärkt ut ändå.

Medlem

Kan säga att dom systemkraven kan ni ignorera. Kör allt på Ultra med en AMD Phenom II 955 Black edition, 8Gb 1600Mhz DDR3, Gigabyte nvidia 460 GTX 1Gb. Inget är klockat, allt på standard.

Medlem

chewiee: Förmodligen inte SLI, finns väl några moderkort som kan blanda olika gpus så skulle vara om du har ett sånt mobo isåfall. Att välja vilket som ska vara dedikerat PhysX gör du i Nvidias kontrollpanel under Set SLI and PhysX configuration.

dralle: De flesta av oss spelar inte i 1024x768 längre...

OnT:
"Patchade" också min origin version för att prova singleplayer. Kör 2 st 560 i SLI i 1920x1200 och kan säga att gameplayet INTE är helt smooth i Ultra och då är MSAA avstängt. Lite trist, hoppades på att dessa korten skulle klara av att maxa spelet med min 60fps. :'/

Medlem
Skrivet av Kimpaz:
Skrivet av ST:

Trodde inte det fanns de som spelade i 16:10 fortfarande. Det är ju bara helt fel!

Jag har gärna 16:9 på TVn men till datorn ska det baske mig va 16:10 tycker jag. Men visst, de är ju helt klart på väg bort. Fel däremot, njaää.

Många nya skärmar av högre kvalitet har oftast 16:10.

Medlem

Hmm kanske klarar man spelet på High, men blir nog mest medium för mig orkar inte köpa en ny dator innan denna hänger på sista tråden. Men hoppas att 4gb i ram, Quad core och 5850 ska kunna klara biffen mellan medium och high med spelbar fps!

Betan gick då spela ganska galant utan några problem, vet ej vad det var för inställningar på den.

Medlem

8 gb minne, windows 7 64 bit, gtx 570 windforce och i7 2600k. Känns som jag inte kan köra ultra men kan köra mer än high om jag tänker rätt. Går det att blanda high och ultra ingame? Någon som vet?

Medlem

nån som bokat spelet via Origin? om det då släpps vid midnatt??

Medlem

Snälla, ta fram ett Battlefield 3 filter här på FZ. Börjar kännas som en BF3 blog detta.

Medlem

Tänkte köpa det till ps3 men nu efter jag har läst så nej blir inget köp.

Medlem

i5 660 och gtx 460 glh D: , kan bara spela på medium ( tror jag )

Medlem

jorasatt.. dubbla R6950


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Två grafik-kort alltså. Men jag sitter på en 6-kärning processor och ett AMD 6550 grafik-kort. Någon som har mixtrat och hittat någon bra inställning för att göra lite ultra i alla fall?

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Två grafik-kort alltså. Men jag sitter på en 6-kärning processor och ett AMD 6550 grafik-kort. Någon som har mixtrat och hittat någon bra inställning för att göra lite ultra i alla fall?

Tyvärr är 6550 ett väldigt svagt kort.

Medlem

Min bamse är så här ------------ lång. Ungefär där har den här tråden hamnat hahahaha

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Hur kan så många här i svedala spela? Jag kan hämta mitt i morgon på Webhallen.

För skåne ÄGER?!

Nä men du kan ju aktivera skiten via VPN och sen spela på..

Medlem

Nu är det så att jag bor på Åland och kan inte ett ord finska... Varje gång jag skall installera Origin så är det på finska och jag förstår ingenting, så är det sant att språket på origin baseras typ på din ip-adress, så när jag bor i Finland så blir allt på finska?:(

Medlem

Kan inte alla med "penisförlängare" till datorer skriva 1337 i sin footer?

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Kan inte alla med "penisförlängare" till datorer skriva 1337 i sin footer?

+1

Jag kör 360, det e rock´n´roll

Medlem

säljer min ps3 med 8 spel för ett fläskigt grafikkort nu!
flöt inte på bra alls med mitt ati radeon hd 5570 haha.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av acrylamid:

Två grafik-kort alltså. Men jag sitter på en 6-kärning processor och ett AMD 6550 grafik-kort. Någon som har mixtrat och hittat någon bra inställning för att göra lite ultra i alla fall?

Tyvärr är 6550 ett väldigt svagt kort.

Väldigt svagt, kom igen. Jag har kunnat maxa alla spel frams till idag. Den autodetectar high. Så svagt skulle jag inte kalla det. Hade jag haft två stycken hade jag säkert kunna göra ultra.

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av acrylamid:

Två grafik-kort alltså. Men jag sitter på en 6-kärning processor och ett AMD 6550 grafik-kort. Någon som har mixtrat och hittat någon bra inställning för att göra lite ultra i alla fall?

Tyvärr är 6550 ett väldigt svagt kort.

Väldigt svagt, kom igen. Jag har kunnat maxa alla spel frams till idag. Den autodetectar high. Så svagt skulle jag inte kalla det. Hade jag haft två stycken hade jag säkert kunna göra ultra.

Två 6550 ultra i BF3? Nej, det skulle aldrig gå.

Medlem

Trodde det inte men det fungerar att spela på mitt 8800GT (funkar och funkar... men jag kan spela spelet iaf). Blir att uppgradera snart så man kan se det som det ska se ut.

Medlem
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av acrylamid:

Två grafik-kort alltså. Men jag sitter på en 6-kärning processor och ett AMD 6550 grafik-kort. Någon som har mixtrat och hittat någon bra inställning för att göra lite ultra i alla fall?

Tyvärr är 6550 ett väldigt svagt kort.

Väldigt svagt, kom igen. Jag har kunnat maxa alla spel frams till idag. Den autodetectar high. Så svagt skulle jag inte kalla det. Hade jag haft två stycken hade jag säkert kunna göra ultra.

Två 6550 ultra i BF3? Nej, det skulle aldrig gå.

Du har nog rätt, för jag tror bestämt att jag äger ATI Radeon 6950 och 2 sådana lär ju funka eftersom 1 är systemkravet för recommended. Så fel det kan gå med en siffra

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av acrylamid:

Två grafik-kort alltså. Men jag sitter på en 6-kärning processor och ett AMD 6550 grafik-kort. Någon som har mixtrat och hittat någon bra inställning för att göra lite ultra i alla fall?

Tyvärr är 6550 ett väldigt svagt kort.

Väldigt svagt, kom igen. Jag har kunnat maxa alla spel frams till idag. Den autodetectar high. Så svagt skulle jag inte kalla det. Hade jag haft två stycken hade jag säkert kunna göra ultra.

Två 6550 ultra i BF3? Nej, det skulle aldrig gå.

Du har nog rätt, för jag tror bestämt att jag äger ATI Radeon 6950 och 2 sådana lär ju funka eftersom 1 är systemkravet för recommended. Så fel det kan gå med en siffra

6950, ja där snackar vi grafikkort! Kör också med 6950

Zax
Medlem

i7 med maximalt överklockad 460 1920@1080 blandat high/ultra 0aa 8af

Brukar ligga konstant 45fps och sticker gärna upp i små scener, microlagg förekommer men jag hade betydligt fler sådana innan jag uppdatera drivrutinen så problemet ligger nog i optimeringen.

Ett överklockat 560ti borde få medel 60fps med samma inställningar, ett överklockat 570 klarar hålla uppe minimum fps lite bättre med 2aa 16af också, smått överklockat 580/460 sli klarar nog maxade inställnignar: ultra på allt + 4aa 16af och mer eller mindre håller 60fps gränsen.

Inaktiv

Har ett GTX 470, en Core i7 på 920 och 8 gb RAM.
Kör på ultra i det mesta, 1680x1050 med AA på.
Det enda som är avstängt är Vsync, har ej kollat min FPS men jag märker sällan av något problem - det flyter på finfint.

Skriv svar