Skyrims systemkrav släppta
En Skyrim och BF3 fråga. Finns det någon sida på nätet som man kan besöka som avgör hur man ligger till på systemkraven för olika spel? Det borde vara en enkel sak för utvecklarna att göra en applikation som estimerar hur spelet skulle fungera på din dator. Min req. brukar ju inte direkt vara konservativt lagd avseende spelupplevelse.
Testa http://www.yougamers.com/ deras mätare brukar inte ha lika tröga buggar
En Skyrim och BF3 fråga. Finns det någon sida på nätet som man kan besöka som avgör hur man ligger till på systemkraven för olika spel? Det borde vara en enkel sak för utvecklarna att göra en applikation som estimerar hur spelet skulle fungera på din dator. Min req. brukar ju inte direkt vara konservativt lagd avseende spelupplevelse.
Testa http://www.yougamers.com/ deras mätare brukar inte ha lika tröga buggar
Denna funkade bättre för mig iaf var en bra bit över recommended och fick "It should run well on your computer at high visual settings."
Rwa?
Bara jag som känner att det har stått still rätt länge med kraven för spel?
Det går inte uppåt lika snabbt som förut.
Fast kanske är konsollernas fel
Jo... det är konsollernas fel. Men vad gäller Oblivion och Skyrim så är Skyrims systemkrav högre än vad Oblivions var och de är släppta till samma konsolgeneration.
Oblivions rekommenderade systemkrav:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card
Oblivions minimum:
Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse
Supported Video Card Chipsets:
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
http://www.yougamers.com/ kan man kolla dators prestanda på dock inte skyrim än
Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.
om du nu bara ska spela för grafikens skull och inte för nöjets och äventyrets skull så har du alltid metro 2033 och bf3 osv då. grafiken är kort sakt skit samma. jämför oblivion med skyrim o sej att dom fortfarande har dålig grafik. såvitt jag ser så har dem höjt grafiken mycket mer. hade dem lagt ner tid bara på grafiken så det blev som bf3 då hade skyrim inte blivit släppt inom 2 år til. så skit i grafiken o fokusera på spelet det sjelv . upplevelsen äventyret och utforska allt mella helvetet och himmel.
-_.:C.B.2:._- Created By A Gift.
Hmm.. Hoppas det kommer dx11 patch och dylikt för att förbättra grafiken. Är det något TES-spelen har varit kända för så är det ju att vara steget före när det gäller grafik, men så verker inte fallet denna gång.
om du nu bara ska spela för grafikens skull och inte för nöjets och äventyrets skull så har du alltid metro 2033 och bf3 osv då. grafiken är kort sakt skit samma. jämför oblivion med skyrim o sej att dom fortfarande har dålig grafik. såvitt jag ser så har dem höjt grafiken mycket mer. hade dem lagt ner tid bara på grafiken så det blev som bf3 då hade skyrim inte blivit släppt inom 2 år til. så skit i grafiken o fokusera på spelet det sjelv . upplevelsen äventyret och utforska allt mella helvetet och himmel.
Ska du skita i grafiken kan du ju gå tillbaka till att spela ultima 1, 2 och 3 och strunta helt i att spela nya spel över huvud taget, Varför ska du spela Skyrim? Finns ju jättemånga gamla spel som du säkerligen inte spelat som har allt det du tycker är viktigt. Jag vill ha ett helhetspaket, där jag får allt från ett välskrivet äventyr som räcker länge, till sjukt snygg grafik som sätter min dators prestanda på prov. Med oblivion så var det så att konsolversionerna var tvungna att bantas pga att pc-versionen krävde så hög prestanda om man ville köra allt på max. Det var nästan en religiös upplevelse att spela oblivion på max när det kom. Det fanns liksom inget som spöade spelet. Varsig när det gällde grafik eller ett hållbart äventyr. Och ja, jag är sjukt besviken på att de bryter sin standard med Skyrim bara för att konsolspel säljer bättre. Och jag är nog inte den enda.
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD
Känns som Skyrims blir som nya Age of conan. 2 månders gaming sen floppar spelet fullständigt..
De ser ju snyggt ut på alla sätt och vis, men frågan hur mysfaktorn blir på upplägget.. Jag hoppas utvecklarna verkligen lagt ner tänk på trading, och quest event, annars blir bara ett MMO, som snyggt fast allt annat suger ass...
om du nu bara ska spela för grafikens skull och inte för nöjets och äventyrets skull så har du alltid metro 2033 och bf3 osv då. grafiken är kort sakt skit samma. jämför oblivion med skyrim o sej att dom fortfarande har dålig grafik. såvitt jag ser så har dem höjt grafiken mycket mer. hade dem lagt ner tid bara på grafiken så det blev som bf3 då hade skyrim inte blivit släppt inom 2 år til. så skit i grafiken o fokusera på spelet det sjelv . upplevelsen äventyret och utforska allt mella helvetet och himmel.
Det tar inte mycket längre tid att göra spelet snyggt. Bethesda har utvecklat en ny motor och ritat alla texturer och gjort alla modeller från grunden. Att göra texturerna mer högupplösta, modellerna mer detaljerade och implementera DX11 "på riktigt" hade inte tagit 2 år extra. Både AMD och Nvidia ställer upp med on-site-ingenjörer för att fixa DX11-funtioner.
Nu är det så att Bethesda bestämde sig för att göra ett konsolspel och sedan porta till PC - då ser det ut som det gör. Dice verkar ha gjort tvärt om: skriva till PC, porta till konsol och därför ser så mycket bättre ut. Dice drog nytta av modern teknik, det gjorde inte Bethesda.
Dice har visserligen mer pengar att leka med, men Bethesda är ingen skitstudio - de hade kunnat fixa DX11 om de inte utvecklat först och främst till konsol. Dice utvecklade till PC först, med native DX10 och 11 och sedan skalades spelet ner till en nivå som PS3 och Xbox 360 kan hantera.
Att Skyrim är fult (och det är det) beror på att Bethesda inte brydde sig om att göra spelet snyggt. Jag hoppas att det mod-communityt tar sig an utmaningen att göra spelet snyggt, precis som man gjorde med Morrowind och Oblivion på senare år.
Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism
Jikes, vissa kommentarer får det att krypa i skinnet på mig. Bethesda är lata och bryr sig inte nämnvärt om PC marknaden, det är ganska uppenbart. Att påpeka att spelen de släpper lider grafiskt av detta innebär inte att man vill att spel skall se ut som tidiga 90-tals spel. Bethesda ligger av någon anledning tre generationer bakåt i teknisk grafikstandard i dagsläget, DirectX 9.0c.
Att Bethesda förlitar sig på moddare för att få sina spel att se acceptabla ut är så jävla fult så det finns ingen hejd på det. Gratis arbetskraft? Man tackar.
"If a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him, is he still wrong?"