Dyra diskar

Medlem
Dyra diskar

Ni har kanske märkt en smärre förändring på hårddiskar de senaste dagarna, tack vare naturkatastrofen i Thailand. Giganterna Western Digital, Seagate, Hitachi och Samsung drabbas ganska hårt i produktionskedjan, vilket leder till drastiskt förändrade priser. En 2TB mekanisk hårddisk på Komplett.se går numera på 1500:- och uppåt, vilket innebär en fördubbling i pris, och värre blir det antagligen. Experter säger att effekten kommer att hålla i sig i sex månader eller så. Hur det påverkar SSD-marknaden vågar jag inte säga, men den ser stabilare ut just nu.

Mitt tips till er som vill ha en mekanisk disk nu, är att köpa så fort ni kan innan butikerna hinner uppdatera sina priser efter efterfrågan.

#blogg

Medlem
Dyra diskar

Synd att jag precis brände mina sista pengar. Får väl hålla mig i 6+ månader till...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jepp. Nu känns det dock ännu mer värt med SSD

Medlem

Förstår det


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

När jag studerat klart ska jag finna ett jobb.
När jag har hittat ett jobb, så får jag pengar.
När jag har pengar...Då jäklans ska denna gråa plastiga ursäkt till pc bytas ut! Och då kommer jag be er om hjälp i fallet av val till HDD eller SSD.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar