Spela Battlefield 3 på vår server

Medlem

Jag kom in på servern hur som helst, men det är ensamt.
Behöver 3 spelare till

Medlem

"We´ve noticed your computer is currently offline. To activate your game on this computer using your Origin Account, You´ll need to connect to the Internet"

Starkt jobbat...

Medlem

Får panik över detta..Kan inte spela för blir '' kicked by administrator '' och är det inte det så blir jag bara '' disconnected from server '' och när det inte är det så funkar det inte att starta spelet för det kanske tydligen blivit '' något fel vid installationen ''...Hemskt sorgligt är det med tanke på vad förväntningarna var inför detta spel.....Känns som det aldrig kommer lösa sig med detta spel. Snälla säg till mig någon att jag har fel angående det sist nämnda ?!?!

Redaktör
Skrivet av danneC:

Får panik över detta..Kan inte spela för blir '' kicked by administrator '' och är det inte det så blir jag bara '' disconnected from server '' och när det inte är det så funkar det inte att starta spelet för det kanske tydligen blivit '' något fel vid installationen ''...Hemskt sorgligt är det med tanke på vad förväntningarna var inför detta spel.....Känns som det aldrig kommer lösa sig med detta spel. Snälla säg till mig någon att jag har fel angående det sist nämnda ?!?!

Du har fel om det sistnämda.

BF3 är svinstort. Det är ALLTID problem i början för vissa när svinstora onlinespel släpps. ALLTID. Om ett par dagar har det lugnat sig och saker kommer funka mycket smidigare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av danneC:

Får panik över detta..Kan inte spela för blir '' kicked by administrator '' och är det inte det så blir jag bara '' disconnected from server '' och när det inte är det så funkar det inte att starta spelet för det kanske tydligen blivit '' något fel vid installationen ''...Hemskt sorgligt är det med tanke på vad förväntningarna var inför detta spel.....Känns som det aldrig kommer lösa sig med detta spel. Snälla säg till mig någon att jag har fel angående det sist nämnda ?!?!

Du har fel om det sistnämda.

BF3 är svinstort. Det är ALLTID problem i början för vissa när svinstora onlinespel släpps. ALLTID. Om ett par dagar har det lugnat sig och saker kommer funka mycket smidigare.

Åh ! Vad skönt att höra goda nyheter !

Medlem

Mycket lagg, åker fram och tillbaks som en jäkla flipperkula


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelade lite i natt och flöt på rätt bra emellanåt fast då och då efter en stund så frös spelet fast :S Hoppas detta bättrar sig...

Medlem

Ah spelet ser precis ut så som i trailern
Tack datorn för att du fortfarande har krut att rita fram den snygga grafiken!

Medlem

Ja då försöker vi ikväll igen då! Kunde inte vara inne själv och prova servern utan fick förlita mig på andra spelare som jag hade kontakt med och hade fått igenom sin aktivering. Jag har fått reda att de kommer att flytta över vår server till en helt ny hårdvara, förhoppningsvis har de redan gjort det annars borde vara gjort i helgen. Om folk blir kickade lite hur som helst är det "punkbusterproblemet" och ingen av oss som randomkickar folk
Har ni några frågor angående servern kan ni ställa dom här eller i tråden på pcgforum.

Medlem

Vad mkt problem folk verkar ha, lirade igår utan problem ca 6h i sträck varken jag eller polarna hade problem :S. Jag kör utan router för övrigt.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Vad mkt problem folk verkar ha, lirade igår utan problem ca 6h i sträck varken jag eller polarna hade problem :S. Jag kör utan router för övrigt.

Spelade också 6 timmar. Der jag hade problem med var "Admin kick" trots PB-uppdatering. Men när jag hittade en server som inte sparkade ut en så var det absolut inga problem. Eller jo, på en server hade jag rubberbanding på (Webhallen Caspian Border 64), men det upplevde samtliga på servern. Så det var nog serverrelaterat.

För övrigt: Så jävla nice!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

BF3 servern flyttas till fetare hårdvara om 20 minuter, antar att de behöver lite downtime för det. Den är igång igen så fort som möjligt.

Medlem

Det verkar som mer och mer folk skriver att dom har ett problem med disconnect from server, ännu en gång stäng av UPnP i routern. Om ni har kvar problemet ändå så testa en annan server. Har kört så gott som 24/7 sen jag fick det i brevlådan.

Medlem

Vill folk ha på HC regler?

vars.autoBalance true
vars.friendlyFire true
vars.killCam false
vars.miniMap true
vars.hud false
vars.3dSpotting false
vars.miniMapSpotting true
vars.nameTag false
vars.3pCam false
vars.regenerateHealth false
vars.vehicleSpawnAllowed true
vars.soldierHealth 60
vars.playerRespawnTime 100
vars.playerManDownTime 100
vars.bulletDamage 100
vars.onlySquadLeaderSpawn true

Ja eller nej?

Medlem

Killcam kan man stänga av, gör ingen nytta ändå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Paska:

Vill folk ha på HC regler?

vars.autoBalance true
vars.friendlyFire true
vars.killCam false
vars.miniMap true
vars.hud false
vars.3dSpotting false
vars.miniMapSpotting true
vars.nameTag false
vars.3pCam false
vars.regenerateHealth false
vars.vehicleSpawnAllowed true
vars.soldierHealth 60
vars.playerRespawnTime 100
vars.playerManDownTime 100
vars.bulletDamage 100
vars.onlySquadLeaderSpawn true

Ja eller nej?

Yes please!


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem

Senaste patchen är på nu.

- End of round crash fix
- Connection fix to avoid players occasionally being rejected during a join attempt
- Ghost server fix
- Enhanced kick reasons to better match situations for which they are issued

Killcam är off nu. Vi börjar så, det är lite olika vad folk tycker. Tackar för input!

Skriv svar