World of Warcraft kommer inte bli free-to-play

Medlem

Min första tanke sneglar över till "klart saker borde vara gratis" men ju mer jag läser kommentarerna ju mer självklart är det att P2P är det bättre valet. Ni som tycker att de är giriga osv gör följande.

Starta ett företag, lyckas få en otroligt bra produkt som säljer som smör. Kom tillbaka sen och se om ni från tomma intet ska sänka priset på er produkt...jag garanterar er att ingen kommer göra detta. Fine alla har inte en trygg ekonomi och då är nog 1200 kr per år rätt mycket pengar men det känns ju lite skumt att gnälla då också (säger inte att någon här har dålig ekonomi).

Man borde ju faktiskt kunna kolla upp vad LOTR och sånna spela som blivit F2P kostar spelarna över ett år jämfört med en fast summa. Jag säger inte att F2P är fel på något sätt, jag väntar ivrigt på Guild Wars 2. Ett spel som inte släpps ännu går tyvärr inte hylla då vi inte egentligen vet hur det kommer hålla sig med tiden.

Visst om wow någon gång dimper ner under miljonen kan jag tänka mig att blizzard skulle reagera, om det är med F2P vet jag inte. De är så ruskigt smarta så de hittar nog på något. Jag tror samtidigt att när detta sker har de mjölkat sönder spelet så oerhört, tänk bara vad de dragit in under alla dessa år. Om spelet dog imorn skulle man inte kalla det något än supersucce ändå

Skrivet av adrii:

Ni som tycker att de är giriga osv

De är väl snarast be personer som har vett i huvudet och frågar vad deras pengar faktiskt går till. Server kostnad är ett skämt och är inte ens i närheten utav månadskostnaden, och den som skulle påstå att de får content till ett värde av ca 1 000kr om året i patcher med ett rakt ansikte skulle jag vilja se.

Det spelar ingen roll om det "bara" är si o så mycket, att betala för mer eller mindre ingenting är ju knappast någon intelligent manöver hur man än ser det. Månadskostnader är bara en gammal restvara från den tiden då det faktiskt kostade en del o hålla dessa saker uppe som finns för att vi i vår dumhet tillåter det.

Medlem

Vilken bs, och vilka jävla tomtar här på FZ som inte fattar att dom har det för att dom ska kunna utveckla SC2, Diablo och Titan. Sen att dom vill ta ut en sån stor vinst som möjligt är en annan sak.

Allt du lägger för att få din så kallade "kvalité" till WoW läggs på helt andra resurser, så varför spela Panda2?

Medlem

"Ingen betalningsmodell är bättre än fasta månadskostnader, slår Blizzard-chefen fast." - För producenterna ja.. Jävla idioter alltså. Som konsument så är det ju ett jävla helvete..

Medlem

Men det kommer bli free to crack ^^

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Droppz:

Free to Play är inte bra nej, oftast då dem kör på det systemet så kommer det microtransactions lr pay2win. Vilket brukar kosta mer pengar i slutändan om man ska va på topp

Ge upp, det var längesedan det var sådär. Större spel som gått F2P eller sådana som börjat F2P har det inte så. Utan att köpa med pengar ger dig XP / penga boost och du köper skins eller liknande. Mest så det ser ut på F2P fronten numera.

Lägg där till bland annat möjlighet till att ha fler karaktärer, ingen guld-gräns, större inventory, fler kartor osv osv.
Men ja jag håller med dig. P2W börjar man se allt mindre av numera. Vilket är skönt.

Jo glömde lite där men, folk get the point.

Jupp......eller ja jag hoppas det

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av adrii:

Ni som tycker att de är giriga osv

De är väl snarast be personer som har vett i huvudet och frågar vad deras pengar faktiskt går till. Server kostnad är ett skämt och är inte ens i närheten utav månadskostnaden, och den som skulle påstå att de får content till ett värde av ca 1 000kr om året i patcher med ett rakt ansikte skulle jag vilja se.

Det spelar ingen roll om det "bara" är si o så mycket, att betala för mer eller mindre ingenting är ju knappast någon intelligent manöver hur man än ser det. Månadskostnader är bara en gammal restvara från den tiden då det faktiskt kostade en del o hålla dessa saker uppe som finns för att vi i vår dumhet tillåter det.

Du missar poängen med ett fruktansvärt framgångsrikt företag.

Rolls Royce osv är motsvarigheter till blizzard, blizzard skapar magi i varje spel. Om de väljer att ta betalt per månad kommer folk betala för det oavsett vad "folk whinar om". Nej vi får säkert inte content värt 1000 kr men i slutändan får vi alltid jävligt bra spel från blizzard (den stora massans tycke inte allas). Du kan spela spel som är gratis men de kommer inte vara lika bra som spel man betalar för (guild wars2 har inte släpps ännu ^^). När GW2 släpps och man spelat det 2-3 månader kommer man kanske kunna ens tänka i tankarna "gratis kan fan vara bra", tills dess är det tyvärr inte så.

Skrivet av adrii:

Du missar poängen med ett fruktansvärt framgångsrikt företag.

Och du missar poängen med att vara en intelligent kund.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av adrii:

Du missar poängen med ett fruktansvärt framgångsrikt företag.

Och du missar poängen med att vara en intelligent kund.

Vad har intelligens med att göra ett spel gratis mot att ta månadsbetalning?

Du missar poängen med att försöka säga något smart när du bara framstår som dum.

Skrivet av adrii:

Vad har intelligens med att göra ett spel gratis mot att ta månadsbetalning?

Du missar poängen med att försöka säga något smart när du bara framstår som dum.

Hahaohwow, ja på tal om att framstå som dum, du kanske ska läsa posterna du kallar dumma ordentligt innan du börjar slänga käft.
Är du CEO eller har en stor mängd aktier i activision-blizzard? Nej jag antog väl det, då kanske man ska se efter sina egna fördelar som kund först och främst.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av adrii:

Vad har intelligens med att göra ett spel gratis mot att ta månadsbetalning?

Du missar poängen med att försöka säga något smart när du bara framstår som dum.

Hahaohwow, ja på tal om att framstå som dum, du kanske ska läsa posterna du kallar dumma ordentligt innan du börjar slänga käft.
Är du CEO eller har en stor mängd aktier i activision-blizzard? Nej jag antog väl det, då kanske man ska se efter sina egna fördelar som kund först och främst.

Du får ursäkta om jag gäspar men jag har ingen aning om vad du mummlar om nu, jag har sagt mitt tidigare på forumet. Du verkar jättebitter och arg, det får stå för dig. Jag tänker inte lägga ner mer energi på en sån person sry mate

Skrivet av adrii:

Du får ursäkta om jag gäspar men jag har ingen aning om vad du mummlar om nu, jag har sagt mitt tidigare på forumet. Du verkar jättebitter och arg, det får stå för dig. Jag tänker inte lägga ner mer energi på en sån person sry mate

Ja det var ju också ett sätt att kasta in handuken för att du inte kan argumentera för din ståndpunkt längre.

12
Skriv svar