I Modern Warfare 3 går dina vapen upp i nivå

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

COD var bra till COD4 sen har det varit blaha.

Håller med!


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem

Warning: Wall of Text.

CoD är ett prima exempel på en serie som är förstöd.
Jag har köpt BF3 och är bra på spelet, tycker om spelet. Men jag kan erkänna att jag tycker Conquest 64 är jävligt tråkigt om man inte lirar med kompisar man känner eller en klan in-game, därför att folk inte samarbetar. Spelade Kharg Island häromdagen. Man transporterade sig typ 1 och en halv minut, kom fram, sen blev man skjuten av en sniper som gömde sig i en buske på ett högt berg typ 550 meter bortom där man själv fanns. Rinse, repeat.

Conquest 64 på public kan vara gräsligt tråkigt. När det är bra är det riktigt bra, men det finns en ojämnhet där. Rush föredrar jag iaf på Public, det blir mer fokuserat.

Men sen är det roligt att lira Conquest på mindre kartor, Rush som jag nämnde, men även TDM kan vara avkopplande ibland. Battlefield ger variation som CoD inte gör, men jag tycker man är mer beroende av en klan för en bra spelupplevelse på Battlefield än CoD. Jag har jävligt kul nu, jag fick nyss med en klan och började lira igår. Helt annan upplevelse. På CoD(när det var bra, alltså på CoD 4) så kunde man lira public och alltid få ut något av det. Battlefield på public är mer svajigt, ibland riktigt bra ibland jävligt dåligt.

Hur som haver så har Battlefield framtiden för sig.

Problemet med CoD är den klassiska penningfrågan. CoD 4 var så bra för att man gav PC-communityt helt fria vägar att gå. Man släppte mod-verktyg, man lät folk ha dedikerade servrar både som Public och som Private(viktigt med båda). På det sättet så växte en stark pro-gaming scen fram väldigt snabbt där man rensade bort alla killstreaks, åtgärdade vapeneffekter och annat som hindrade en ren spelupplevelse och så vidare.

Men när man kan släppa mods så kan ju folk göra sina egna kartor etc. Man kan inte släppa DLC = man kan inte tjäna pengar på samma sätt. CoD 4 dagarna kommer aldrig tillbaka. Skulle jag köpa ett CoD-spel idag så borde de först och främst uppgradera grafiken. Jag är ingen grafikhora så jag nöjer mig med en bra och fräscht grafik, som passar i serien och känns nyskapande. Den måste inte innehålla alla de nyaste effekterna för att jag ska vara nöjd. Därefter ska de rensa som fan bland killstreaks alternativt släppa modverktyg och dedikerade servrar(även för public rankade) så att man slipper lira med p12 helikopterservrar, därefter ska spelmekaniken sitta kvar, men putsas och förbättras.

Då hade jag kanske - kanske - köpt spelet. Men nu är det bara mjölkning på gång. Och jag är själv en gammal CoD-spelare som inser att många BF-fanboys inte vet vad de pratar om när de säger att 'CoD aldrig var skill'. CoD var skill en gång i tiden och CoD 4-scenen lever kvar, även CoD 2-scenen till en viss del, men mina förhoppningar på MW3 är svaga. Trots det så kommer man kunna köra dedikerade privata servrar, men orankade, så klanspel kan bli bättre än många tror. Men spelet är fortfarande i starkt behov av en förbättring på alla fronter.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av pill:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av xector:

Skill? I MW? Har aldrig funnits, förstår verkligen inte varför dom tidigare sålt bra. Men smaken är som baken, kommer dock aldrig köpa det.

Säg det till de som tävlar i MLG och försök att inte bli utskrattad.

Säg det till dom som spelar Q3 på pro nivå o försök inte att bli utskrattad

Jag har aldrig någonsin påstått att Q3-spelarna inte har skills, snarare tvärtom. Jag svarade på xectors påstående om att de som spelar Call of Duty på pro nivå inte har skills.

Påståendet var väl snarare att spelet inte krävde skill, vilket inte betyder att det inte finns skill

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Javas:
Skrivet av enboomer:

Vad exakt har de tagit från bf3? Vapnen går väl inte upp i level i bf3?

Typ, du låser upp fler tillbehör till dina vapen efter ett x antal kills. T ex så låser du upp ditt första sikte till din assault rifle efter 20 kills.

Du tror på allvar att BF3 var först med det?

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

IW/Treyarch försöker bevara Call of Duty-känslan för det är det som fansen vill ha.

Nej, de slet ut hjärtat ur det som var Call of Duty och fyllde hålet med Harriers och tactical nukes. Call of Duty 2 och Call of Duty 4: Modern Warfare - det riktiga Modern Warfare - var två fantastiska spel med känsla och flyt som gjorde Infinity Ward till en respekterad studio. Jag minns att jag brukade tänka: "Fan, de där killarna vet vad de sysslar med."

Vad som gick snett sen har jag fortfarande inte en susning om, men någonstans gick känslan förlorad och IW tappade greppet om vad som var så bra med deras spel. Nu smetar de bara på 10 nya nivåer och hittar på fler sätt att tillkalla AI-styrda helikoptrar på för att behaga mejerifabriken som är Activision.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )

Infinity Ward hade det i Call of Duty 4. För 4 år sedan. Om någon har "tagit" det så är det nog DICE som tagit det från IW.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )

Infinity Ward hade det i Call of Duty 4. För 4 år sedan. Om någon har "tagit" det så är det nog DICE som tagit det från IW.

Varför bäddar du upp för en onödig diskussion när du vet att det inte var något nytt då heller?

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Problemet med CoD är den klassiska penningfrågan. CoD 4 var så bra för att man gav PC-communityt helt fria vägar att gå. Man släppte mod-verktyg, man lät folk ha dedikerade servrar både som Public och som Private(viktigt med båda).

Sen får man inte glömma bort en av de största anledningarna till att CoD 4 blev så populärt hos PC-spelare; det gick att pirata och spela gratis.

http://www.gamepro.com/article/news/156948/pc-piracy-levels-a...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )

Infinity Ward hade det i Call of Duty 4. För 4 år sedan. Om någon har "tagit" det så är det nog DICE som tagit det från IW.

Varför bäddar du upp för en onödig diskussion när du vet att det inte var något nytt då heller?

För han hade fel. Det är så många här som sprider okunskap och FUD så jag tycker det är inte mer en rätt att man påpekar detta.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Blir besviken så fort jag hör ordet "unlocks" eller något i stil med "Your gun gets XP". Publifiera inte spelen mer, utan mindre! Det som marknaden saknar nu och verkligen behöver är ett FPS som enbart handlar om att förbättra sina egna IRL-förmågor med musen och tangentbordet, inte fler upplåsningsmöjligheter och förenklingar

Jag vill ha ett spel värdigt att spelas i klansammanhang utan en massa publifierat skräp för kidsen! Verkar som att spelformen med klaner är snudd på utdöd. Vart vänder man sig nu? RTS? RPG? Det är ju årets skämt om BF3 blir det "bäst lämpade spelet" för klanlir. Hyste visst hopp om CoD:MW3 men jag börjar tvivla starkt.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )

Infinity Ward hade det i Call of Duty 4. För 4 år sedan. Om någon har "tagit" det så är det nog DICE som tagit det från IW.

Varför bäddar du upp för en onödig diskussion när du vet att det inte var något nytt då heller?

För han hade fel. Det är så många här som sprider okunskap och FUD så jag tycker det är inte mer en rätt att man påpekar detta.

True that, men det hade räckt med att påpeka det. Att spekulera om vem som har stulit idéer från vem ger bara syre åt elden.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )

Infinity Ward hade det i Call of Duty 4. För 4 år sedan. Om någon har "tagit" det så är det nog DICE som tagit det från IW.

Varför bäddar du upp för en onödig diskussion när du vet att det inte var något nytt då heller?

För han hade fel. Det är så många här som sprider okunskap och FUD så jag tycker det är inte mer en rätt att man påpekar detta.

Ursäkta mig, men hur sjutton vet du att jag hade fel?

Det spelar väl ingen roll vad CoD 4 hade för något?

Sluta välj ut några ord och läs hela meningar istället, annars finns det ingen mening att du ens ger dig in i en diskussion.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av pill:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av xector:
Skrivet av wingman92:

nja, skillen i spelet kommer att försvinna helt, dock kommer köpa det men inte förnämst det är nere i 200kr eller om jag får väldigt tråkigt.

Skill? I MW? Har aldrig funnits, förstår verkligen inte varför dom tidigare sålt bra. Men smaken är som baken, kommer dock aldrig köpa det.

Säg det till de som tävlar i MLG och försök att inte bli utskrattad.

Säg det till dom som spelar Q3 på pro nivå o försök inte att bli utskrattad

vad har quake med cod att` göra? du vet väl om att du lyckades redan bli utskrattad?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Sluta välj ut några ord och läs hela meningar istället, annars finns det ingen mening att du ens ger dig in i en diskussion.

Okej, då gör vi det. Här är en hel mening du skrev:

Skrivet av Dunder:

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )

Hur kan du ens påstå att du INTE hade fel här? CoD-serien har haft upplåsning av tillbehör till vapen sedan 2007 (i 5 stora speltitlar) men du påstår ändå att de fick idén till det 2011 när de såg det i BF3. Förklara gärna logiken här, för jag är intresserad av att veta hur du får det att gå ihop.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:

Sluta välj ut några ord och läs hela meningar istället, annars finns det ingen mening att du ens ger dig in i en diskussion.

Okej, då gör vi det. Här är en hel mening du skrev:

Skrivet av Newklear:

Nej, men jag tror att utvecklarna av MW3 såg det i BF3 och tänkte att dem måste ha något likadant, så att dem inte anklagas för att ha för lite saker i spelet (kom inte ihåg den riktiga termen... )

Hur kan du ens påstå att du INTE hade fel här? CoD-serien har haft upplåsning av tillbehör till vapen sedan 2007 (i 5 stora speltitlar) men du påstår ändå att de fick idén till det 2011 när de såg det i BF3. Förklara gärna logiken här, för jag är intresserad av att veta hur du får det att gå ihop.

Och du tror på allvar att dem inte tittar på sina konkurrenter och ser vad dem erbjuder?

Sen sa jag aldrig att dem fick idén till det 2011.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av StrongBad:

Hur kan du ens påstå att du INTE hade fel här? CoD-serien har haft upplåsning av tillbehör till vapen sedan 2007 (i 5 stora speltitlar) men du påstår ändå att de fick idén till det 2011 när de såg det i BF3. Förklara gärna logiken här, för jag är intresserad av att veta hur du får det att gå ihop.

Och du tror på allvar att dem inte tittar på sina konkurrenter och ser vad dem erbjuder?
Sen sa jag aldrig att dem fick idén till det 2011.

Tänk dig att du är en utvecklare år 2007, hur ska du få reda på detaljer ur ett spel som visas upp 2011? Tidsmaskin?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

"Och inte nog med att vi har tagit bort all nödvändighet med skills, vi har också lagt in samma killstreaks, vapen, texturer och andra dåliga idéer som i de två senaste spelen i serien!"

Medlem

Ett evigt ältande i tråden
Metallica var bra tills svarta skivan kom!! osv osv..

Jag har fått 4-5 sprays i bf3, blivit mer eller mindre quickscopead osv.

Det här med att alla vuxna spelar BF är bullshit allan..
Teamwork finns i båda spelen om man tillämpar det aktivt.

Själv är jag säkert smått förståndshandikappad, men de jag spelar mw2 med på nätet har en snittålder på över 30. Är själv 26, spelar med två på regelbunden basis som är över 40!!

Bara för att 12åringar med mildare tourettes är de som pratar mest aktivt i ingame kommunikationen betyder inte det att alla är som dem. Själva kör vi skype och pratar ytterst sällan i själva spelet.

Min kvalitetströskel går vid om jag har kul eller inte när jag spelar. Inte vilken serie, utvecklare eller förläggare som står för produkten.

Starcraft 2 t.ex är vansinnigt välgjort, svinbra och jag får så hiskeligt mycket spö online att det inte är kul för mig.
Spamma hagelgevär i trånga korridorer har varit kul sedan doom och jag kommer nog aldrig tröttna på det. Om folk dessutom dör när jag siktar där jag tycker att jag siktar så är det ett enormt plus.

Kört BF3 nu i 2 dagar. Skitball, men verkligen ett helt annat spel än COD som jag ser fram emot ännu mer nu.

Som vanligt koffeinhöga funderingar här som säkert inte ger ens ett vagt intryck av vad jag egentligen försöker förmedla, men så får det vara!

Väl mött!

Medlem

trodde bf3 hade släppts så vad gör alla bf3 - p12or här och lipar ? gå och spela erat spel för i helvete !

Medlem
Skrivet av enboomer:

Ett evigt ältande i tråden
Metallica var bra tills svarta skivan kom!! osv osv..

Jag har fått 4-5 sprays i bf3, blivit mer eller mindre quickscopead osv.

Det här med att alla vuxna spelar BF är bullshit allan..
Teamwork finns i båda spelen om man tillämpar det aktivt.

Själv är jag säkert smått förståndshandikappad, men de jag spelar mw2 med på nätet har en snittålder på över 30. Är själv 26, spelar med två på regelbunden basis som är över 40!!

Bara för att 12åringar med mildare tourettes är de som pratar mest aktivt i ingame kommunikationen betyder inte det att alla är som dem. Själva kör vi skype och pratar ytterst sällan i själva spelet.

Min kvalitetströskel går vid om jag har kul eller inte när jag spelar. Inte vilken serie, utvecklare eller förläggare som står för produkten.

Starcraft 2 t.ex är vansinnigt välgjort, svinbra och jag får så hiskeligt mycket spö online att det inte är kul för mig.
Spamma hagelgevär i trånga korridorer har varit kul sedan doom och jag kommer nog aldrig tröttna på det. Om folk dessutom dör när jag siktar där jag tycker att jag siktar så är det ett enormt plus.

Kört BF3 nu i 2 dagar. Skitball, men verkligen ett helt annat spel än COD som jag ser fram emot ännu mer nu.

Som vanligt koffeinhöga funderingar här som säkert inte ger ens ett vagt intryck av vad jag egentligen försöker förmedla, men så får det vara!

Väl mött!

Det jag får utav din text är att cod är för casuals som inte har tiden att bli duktig men endå vill ha roligt när man spelar och bf3 är för folk med lite mer tid att lägga ner och sc2 för dom som har all tid i världen, am i right?

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av StrongBad:

Hur kan du ens påstå att du INTE hade fel här? CoD-serien har haft upplåsning av tillbehör till vapen sedan 2007 (i 5 stora speltitlar) men du påstår ändå att de fick idén till det 2011 när de såg det i BF3. Förklara gärna logiken här, för jag är intresserad av att veta hur du får det att gå ihop.

Och du tror på allvar att dem inte tittar på sina konkurrenter och ser vad dem erbjuder?
Sen sa jag aldrig att dem fick idén till det 2011.

Tänk dig att du är en utvecklare år 2007, hur ska du få reda på detaljer ur ett spel som visas upp 2011? Tidsmaskin?

Inte helt säker på vad du pratar om, men jag struntar i vilket, lägger inte ner mer energi på det här nu.

Ha det gött!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nog för att jag aldrig gillat CoD, men detta ser helt fucked up ut snabbare knivningar? mer anti recoil på recoilösa vapen haha.

"The lack of smiles in the video i made up for by laughing out loud IRL"

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:

Ett evigt ältande i tråden
Metallica var bra tills svarta skivan kom!! osv osv..

Jag har fått 4-5 sprays i bf3, blivit mer eller mindre quickscopead osv.

Det här med att alla vuxna spelar BF är bullshit allan..
Teamwork finns i båda spelen om man tillämpar det aktivt.

Själv är jag säkert smått förståndshandikappad, men de jag spelar mw2 med på nätet har en snittålder på över 30. Är själv 26, spelar med två på regelbunden basis som är över 40!!

Bara för att 12åringar med mildare tourettes är de som pratar mest aktivt i ingame kommunikationen betyder inte det att alla är som dem. Själva kör vi skype och pratar ytterst sällan i själva spelet.

Min kvalitetströskel går vid om jag har kul eller inte när jag spelar. Inte vilken serie, utvecklare eller förläggare som står för produkten.

Starcraft 2 t.ex är vansinnigt välgjort, svinbra och jag får så hiskeligt mycket spö online att det inte är kul för mig.
Spamma hagelgevär i trånga korridorer har varit kul sedan doom och jag kommer nog aldrig tröttna på det. Om folk dessutom dör när jag siktar där jag tycker att jag siktar så är det ett enormt plus.

Kört BF3 nu i 2 dagar. Skitball, men verkligen ett helt annat spel än COD som jag ser fram emot ännu mer nu.

Som vanligt koffeinhöga funderingar här som säkert inte ger ens ett vagt intryck av vad jag egentligen försöker förmedla, men så får det vara!

Väl mött!

Det jag får utav din text är att cod är för casuals som inte har tiden att bli duktig men endå vill ha roligt när man spelar och bf3 är för folk med lite mer tid att lägga ner och sc2 för dom som har all tid i världen, am i right?

Kan vara åt det hållet Fast jag vet inte om det är pinsamt eller helt random, men jag leder ofta scoreboarden och får acepins osv och har inte spelat spelet(BF3) speciellt mycket. Kanske är tur eller rent av ett visst mått av grundskill, men så jävla svårt är inte spelet.

Kan man vara en Hardcore casual gamer?

Medlem
Skrivet av Droppz:

Nog för att jag aldrig gillat CoD, men detta ser helt fucked up ut snabbare knivningar? mer anti recoil på recoilösa vapen haha.

"The lack of smiles in the video i made up for by laughing out loud IRL"

om du nu aldrig gillat CoD varför bry dig ? inget liv eller ?

Medlem

Ranka upp vapen, det är precis som i verkligheten då ju.
Om du dödar 100 talibaner så får du bättre precision av löjtnanten.
Att göra såna här saker gör ju iaf en sak:
Det blir svårare och svårare för nya spelare att komma in i serien, det blir svårare och svårare att lägga spelet en stund på hyllan, kör nåt annat och komma in (för då har alla småbarn utan jobb rankat upp sina vapen 200 gånger och du står med slangbella).

Ska inte vapnen "återskapas" och inte hittas på, som de gör nu?

Det är väl för jävla tur att det finns bra alternativ (battlefield) om detta nu, som jag tror, inte fungerar

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:

Ett evigt ältande i tråden
Metallica var bra tills svarta skivan kom!! osv osv..

Jag har fått 4-5 sprays i bf3, blivit mer eller mindre quickscopead osv.

Det här med att alla vuxna spelar BF är bullshit allan..
Teamwork finns i båda spelen om man tillämpar det aktivt.

Själv är jag säkert smått förståndshandikappad, men de jag spelar mw2 med på nätet har en snittålder på över 30. Är själv 26, spelar med två på regelbunden basis som är över 40!!

Bara för att 12åringar med mildare tourettes är de som pratar mest aktivt i ingame kommunikationen betyder inte det att alla är som dem. Själva kör vi skype och pratar ytterst sällan i själva spelet.

Min kvalitetströskel går vid om jag har kul eller inte när jag spelar. Inte vilken serie, utvecklare eller förläggare som står för produkten.

Starcraft 2 t.ex är vansinnigt välgjort, svinbra och jag får så hiskeligt mycket spö online att det inte är kul för mig.
Spamma hagelgevär i trånga korridorer har varit kul sedan doom och jag kommer nog aldrig tröttna på det. Om folk dessutom dör när jag siktar där jag tycker att jag siktar så är det ett enormt plus.

Kört BF3 nu i 2 dagar. Skitball, men verkligen ett helt annat spel än COD som jag ser fram emot ännu mer nu.

Som vanligt koffeinhöga funderingar här som säkert inte ger ens ett vagt intryck av vad jag egentligen försöker förmedla, men så får det vara!

Väl mött!

Det jag får utav din text är att cod är för casuals som inte har tiden att bli duktig men endå vill ha roligt när man spelar och bf3 är för folk med lite mer tid att lägga ner och sc2 för dom som har all tid i världen, am i right?

Kan vara åt det hållet Fast jag vet inte om det är pinsamt eller helt random, men jag leder ofta scoreboarden och får acepins osv och har inte spelat spelet(BF3) speciellt mycket. Kanske är tur eller rent av ett visst mått av grundskill, men så jävla svårt är inte spelet.

Kan man vara en Hardcore casual gamer?

Jag skulle nog kalla dig en duktig casual spelare ^^. Jag lirar med 2 polare som kommit från cod träsket och vi ligger för det mesta på toppen av scoreboarden, jag är före dom såklart för jag har lirat cs 1.6 en hel del =P. Så beroende på vilket spel man kommer ifrån så kan man ha en mycket högre skillnivå än dom andra som lirar bf3.

Medlem

Har spelat call of duty serien sedan första spelet släpptes. Och jag kan bara säga en sak.. Activision har förstört cod serien.. Det har blivit ett consolexclusivt spel som leder till värdelösa portar till PC. Sedan att det är gjort för public ENBART är ju smått komiskt. Har varit ett fan av både BF serien och Cod serien (spelat BF sedan 1942 och Call of duty sedan release) dock ser det ut som att jag kommer att överge cod serien.

Medlem
Skrivet av enboomer:

Peace!

Det finns bara EN riktig Boomer! :evil:


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av shocker:
Skrivet av enboomer:

Ett evigt ältande i tråden
Metallica var bra tills svarta skivan kom!! osv osv..

Jag har fått 4-5 sprays i bf3, blivit mer eller mindre quickscopead osv.

Det här med att alla vuxna spelar BF är bullshit allan..
Teamwork finns i båda spelen om man tillämpar det aktivt.

Själv är jag säkert smått förståndshandikappad, men de jag spelar mw2 med på nätet har en snittålder på över 30. Är själv 26, spelar med två på regelbunden basis som är över 40!!

Bara för att 12åringar med mildare tourettes är de som pratar mest aktivt i ingame kommunikationen betyder inte det att alla är som dem. Själva kör vi skype och pratar ytterst sällan i själva spelet.

Min kvalitetströskel går vid om jag har kul eller inte när jag spelar. Inte vilken serie, utvecklare eller förläggare som står för produkten.

Starcraft 2 t.ex är vansinnigt välgjort, svinbra och jag får så hiskeligt mycket spö online att det inte är kul för mig.
Spamma hagelgevär i trånga korridorer har varit kul sedan doom och jag kommer nog aldrig tröttna på det. Om folk dessutom dör när jag siktar där jag tycker att jag siktar så är det ett enormt plus.

Kört BF3 nu i 2 dagar. Skitball, men verkligen ett helt annat spel än COD som jag ser fram emot ännu mer nu.

Som vanligt koffeinhöga funderingar här som säkert inte ger ens ett vagt intryck av vad jag egentligen försöker förmedla, men så får det vara!

Väl mött!

Det jag får utav din text är att cod är för casuals som inte har tiden att bli duktig men endå vill ha roligt när man spelar och bf3 är för folk med lite mer tid att lägga ner och sc2 för dom som har all tid i världen, am i right?

Kan vara åt det hållet Fast jag vet inte om det är pinsamt eller helt random, men jag leder ofta scoreboarden och får acepins osv och har inte spelat spelet(BF3) speciellt mycket. Kanske är tur eller rent av ett visst mått av grundskill, men så jävla svårt är inte spelet.

Kan man vara en Hardcore casual gamer?

Jag skulle nog kalla dig en duktig casual spelare ^^. Jag lirar med 2 polare som kommit från cod träsket och vi ligger för det mesta på toppen av scoreboarden, jag är före dom såklart för jag har lirat cs 1.6 en hel del =P. Så beroende på vilket spel man kommer ifrån så kan man ha en mycket högre skillnivå än dom andra som lirar bf3.

Det jag vill komma till är väl mest att jag på sistone helt och hållet byggt upp min "skill" i COD som ju inte kräver någon som helst skill, heter det och ändå toppar scoreboarden i BF. Mycket märkligt.

Inte riktat till dig btw.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av enboomer:

Peace!

Det finns bara EN riktig Boomer! :evil:

que? Haft detta nick sedan 97-98 nånstans. Är en blandning mellan mitt efternamn och "Doomer", världens bästa quakelirare på den tiden I ett svagt Fanboy-moment var man ju tvungen att vara nästan lika fräck som honom.

Skriv svar