Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3
Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3
PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.
Dags att växa upp.
Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.
// Bacon <3
Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3
PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.
Dags att växa upp.
Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.
Du som vuxen borde väl inse vikten av falsk marknadsföring eller? Säg att du går in och köper en Ferrari med deras nya motor på 1000hk. Allting är frid och fröjd tills du öppnar motorhuven och inser att det sitter en saabmotor på 200hk i den. Inte fan hade du sagt "äsch, jag har väl kul ändå". Det här är ett allvarligt problem som enligt konsumentverket är olagligt.
Sista gången jag köper något från Dice. Uppskattar en stor del av BF3 men konsolskadorna finns där och att luras till ett köp genom falsk marknadsföring är något jag som konsument finner oacceptabelt.
Lägg för övrigt märke till att alla de "stora" kartorna i conquest egentligen består av ett litet område kontrollpunkter medan resten är utfyllnad.. Jämfört med kartorna i de PC-exklusiva spelen är dessa dessutom inte speciellt stora.
Vilka små horungar. Nå spelet fungerar bra, so it's all good.
Så du är fullständigt nöjd med "falsk marknadsföring" (som dessutom är olagligt i Sverige, och stora delar av världen) ?
Jag är ingen siare, men jag spår att det kommer en hel drös med anmälningar mot DICE, till Konsumentverket inom en inte alltför avlägsen framtid.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Så du är fullständigt nöjd med "falsk marknadsföring" (som dessutom är olagligt i Sverige, och stora delar av världen) ?
Jag är ingen siare, men jag spår att det kommer en hel drös med anmälningar mot DICE, till Konsumentverket inom en inte alltför avlägsen framtid.
Som du ser i mitt utlåtande så är jag inte fullständigt nöjd, men jag fick en bra produkt i slutändan.
Hoppas verkligen att du har rätt angående anmälningarna mot dem, falsk marknadsföring är inte OK!
Hahaha! Var det inte rätt uppenbart att hela det här "PC som lead platform" bara var ren marknadsföring? De föredrar ju att utveckla spelen på konsol för maximal inkomst. Som alltid i dessa moderna tider.
Jag skulle tro att spelet sålt mer på pc än konsolerna tillsammans, iaf enligt grafen jag länkade i recensionen. Då låg pc aktiviteten 3-4 ggr fler än konsolerna. Tyvärr är den grafen offline nu, men det säger en del. (orkar inte länka den nu, sitter på mobilen).
Jag ska verkligen försöka nu att inte gå in med några personangrepp.
För det första, läs nyheten igen. Särskilt detta stycke " Vi sade i början att pc var huvudplattformen för spelet, men mitt i produktionen bytte vi till konsolerna som lead platform för att vi skulle vara säkra på att få alla versionerna färdiga till lanseringen".
Som jag tolkar det, så slutade dom inte direkt utveckla spelet till PC, utan lade bara över mer resurser på att få spelet bra även till konsollerna. Kan man klandra DICE för detta?! Knappast.
För det andra så finns det inget som säger att DICE har brytit mot någon jävla konsumentlag. På vilket sätt har dom påstått att du ska få något som du sedan inte fått? Du har inte en jävla aning om hur spelet var tänkt att se ut, eller hur det hade sett ut om dom hade fokuserat på PC under hela utvecklingen. Det kan du endast spekulera i.
Och medan du gör det så spelar vi andra ett jävligt bra spel.
Har spelat bf sen bf2 och gick sedan över til bfbc2 som förvisso är konsol men var ändå jävligt kul på pc, bra ljud, effekter, banor och det faktum att det gick o hacka upp byggnader gjorde det ändå roligt att spela även om det var stelt. Jag är ett troget bf fan men ska tillägass har lirat en del cod oxå i 4-5 an som jag tycker vart bra! Men BF är bf och det var det som fick mig att beställa en ihopplockad dator från inet för nästan 12 papp trots att ja inte ens testat spelet! Jag hoppas och tror inte jag blir besviken eftersom bf har alltid vart den perfekta balansen av ett fps spel än så länge mellan intensiviteten i cod och realismen i arma skulle iallafall ja säga! (Teamplay) Oftast!
Sen, bara för att man älskar bf så behöver man inte va anti cod, cs eller andra till skjutspel det är värt o testa nästan allt tycker jag om man har råd, Jag har spelat allt ifrån, cs, css, cod, bf, crysis, arma2 o mm till skjutspel och tycker att alla är roliga på sitt egna sätt!
Men för mig är BF ändå BF och jag hoppas inte att jag blir besviken på det nya!
Kalla mig naiv, men jag trodde faktist dem när de lovade att det var utvecklat PC-exklusivt och sedan portat. Nu ser vi varför:
* Ingen fullständig förstöring. Konsollerna klarar det helt enkelt inte och det blev för mycket jobb att behålla på PC
* Kontrollerna är ju det som är sjukast med konsollskadat. Betan var OK, men detta är ju helt rubbat. Jag får hoppa mellan DPI-lägena på min mus för att kunna röra mig obehindrat. Det som funkar i Iron sight läge går inte att använda när man springer e t c.
* Jag kan ge mig fan på att det som man tror är lag-kills i verkligheten är autolockon från de handikappade konsollerna.
Ja, ja.. I Mirrors Edge så ljög ni ju inte om i vilken ordning prioteringen kom.. Men kom inte och gråt krokodiltårar nästa gång när folk sitter och tankar ner istället. Ni bad om det själva.
I came here to ruin your day. God sent me.
Heder till FZ för att ni publicerar detta trots att EA verkar vara en stor annonsör. Orkar inte ens bli upprörd längre, man har i alla intervjuer sagt att PC är huvudfokus, nu överdriver jag inte ett dugg. Nu när man sålt 5 miljoner så säger KM Troedsson att så inte är fallet, när är "mitt i produktionen"?, eftersom spelet började utvecklas 2006-2008, kanske till och med innan BC2 släpptes eller strax efteråt???? Då har man ju medvetet ljugit alla PC-spelare rakt upp i ansiktet, konstigt att han erkänner detta i en intervju han borde ju veta vad reaktionerna blir.