Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3

Medlem
Skrivet av xiriya:

Skyrim har inte kommit ut ännu? Utvecklingen av datorer har gått långsamt de senaste åren mot vad det har gjort tidigare. De flesta spel utvecklas främst till konsoll idag. Windows 8 kommer att utvecklas främst som OS för telefoner. Konsoll-spel säljer mycket bättre än PC-spel generellt, så jag är fortfarande övertygad om att PC kommer försvinna mer och mer som plattform för spel. Men jag hoppas att jag har fel och du rätt Nils45, eftersom jag inte gillar konsoll

Utveckling av datorer har inte gått långsammare , det är spelutvecklingen som står och stampar på konsol-nivå. Det vanliga ljugeriet om att PC är död som plattform känns lite gammalt idag, fanboys av andra format, indoktrinerade av reklam, har ju tjutit om det i över 20 år.

PC är ju fortfarande det enda formatet du har lite makt över själv. Att det sen ser så mycket bättre ut och flyter på våldsamt mycket bättre är ju bara en bonus.

PC kommer inte att försvinna, har faktiskt ökat på sistonde. Men visst konsoller ökar också. Men det ena utesluter inte det andra. ( vissa människor vill ha det bästa, helt enkelt )
Jag vill i alla fall inte betala en massa extra pengar till företag som inte gjort spelet jag vill spela, som Sony och MS. Än så länge släpps det massvis med bra PC-spel, så helt dött är det inte

Konsol är något man börjar spela på, när man väl har råd till en PC så behåller man den/dom kanske för exklusiva titlar...

BF3 är ju överlägset bäst på PC på så många plan, även om dom fokuserade på konsoler i sluttampen... ( dom programerar ju knappast spelet via en handkontroll dock :)... )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Då kom nya ps3:et och blf 3 äntligen till uthämtningsstället, dax att packa upp tvn, ps3:et och låta skivan jobba hela kvällen och natten!

Medlem

Till alla er som tycker att pc mm spel blir sämre å sämre kan det vara så att ni blir äldre å växer ifrån spelen som kommer ut på marknaden? För jag tycker bara att spelen blir bättre å bättre(dom flesta)!

Skriv svar