Porrstjärna fick inte spela Modern Warfare 3

Skrivet av StrongBad:

Just det, ni som är intresserade av livestreamen i efterhand kan se den här.

https://www.youtube.com/embed/1dI_4Eww94M

Det börjar ca 7 minuter in.

Förhoppningsvis kommer det i högre upplösning senare.

WoW, det är ju väääääääldigt likt MW2 och BO.

OT:
Som många andra sagt, varför är de så korkade att de bjuder in henne från början när de vet vad hon sysslat med? Folk med noll koll...

Medlem

Jag hatar att gnälla på FZ, men det här med "Aftonbladetrubrik" börjar faktiskt få någon sorts substans...

Medlem

Call of Duty, Activision fester och en porrstjärna. Allt i en och samma nyhet? ...jag vet inte hur jag ska reagera.

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av rysssen:

Vem fan bryr sig om vad hon håller på med? Helt ovidkommande. lågt av activision.

Föräldrarna till alla barn som är 10-15 år gamla kanske? De representerar minst 20% av alla konsumenter av MW-serien om jag får gissa lite grovt. Det skulle kunna bli skandallöpsedlar som dessa föräldrar läser och sedan vägrar köpa detta spel till sina små ögonstenar.

Nu har ju spelet redan fått en +18-märkning så det skall inte spela någon roll egentligen. Sedan ser jag inte vad "skandallöpsedlarna" skulle säga; "Porrstjärna spelar CoD", "Porrstjärna inbjuden till event"? Det har inte så mycket skandal över sig.

Påverkades för övrigt Saint's Row 2-försäljningen negativt av att Tera Patrick inkluderades genom dlc? Tror du att The Third-försäljningen kommer att påverkas negativt av att Sasha Grey står för en röst? Var är skandalrubrikerna kring det sistnämnda och för den sakens skull, var är skandalrubrikerna kring de explicita sexinslagen i The Witcher 2?

Jag undrar mest hur det kommer sig att hon blev inbjuden från början om hennes yrke ansågs olämpligt. Bjuder de in folk på måfå och kollar upp om de är "värdiga" Activisions ryggdunk-event efterhand?

FM-guru
F.d. Sisyr

Hahaha. Oerhört patetiskt agerat av Activision, men jag kan inte påstå att jag är förvånad...

Medlem

Sicket stolpskott... Tanten alltså... is it a she or a he?

Medlem

Planerade hon att köra en live sex-show eller något liknande kan jag förstå att hon portas. Var hon bara inbjuden som en spelintresserad privatperson känns det lite "moralpanik" över det hela. Men visst, det är ju en ganska kontroversiell yrkesbana hon valt iofs.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Hmm. Activision kn*llar ju oxå folk hej vilt?

Medlem
Skrivet av eXile:

Vadå, spelar roll om det är riktigt eller inte. Du dödar ju och det är blod o skit överallt.

Så jag har utfört ett terrorattentat på en flygplats på riktigt? Om du seriöst inte förstår skillnaden på vad som är på riktigt och inte så bör du nog uppsöka hjälp så snart som möjligt.

Skrivet av T.Mani:

Varför bjöd de in henne som VIP då? Är hon berättigad som VIP måste man väl ha lite koll på vem människan är? Varför var hon bjuden från första början?

Jag gissar på att "inbjudningar" skickas ut till agenturer vilka i sin tur skickar ut till sina klienter, för att sedan skicka listorna till Activision. Därför kan det bli knastigt ibland.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ni förstår att COD inte är på riktigt va? Just sayin'.

Porr är inte på riktigt heller.

Vilken dubbelmoral i samhället. Jisses. Det är reliker från världens religiösa fanatism. Döda går bra - men akta dig för att ha sex!

Argumentet att många som spelar Modern Warfare är tonåringar och att det därför att fel att bjuda in en porrstjärna är patetiskt. Modern Warfare har åldersmärkningen 18+ och vilken tonåring kollar inte på porr?

Om det är något som upprör mig så är det onödig moralism. Än värre är dubbelmoral.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Är det bara jag som inser att det är självklart att de inte kan ha en porrstjärna på ett sådant event som kommer vara övervakat av press etc. Modern Warfare serien har en målgrupp som sträcker sig så lågt som 12 år och sedan upp till övre medelåldern. Det är ett varumärke som ska vara household-name, då kan de inte bli förknippade med porrbranchen och annat som inte hör hemma bland barnfamiljer.

"The content of this game is suitable for persons aged 18 years and over only.
It contains: Extreme violence - Multiple, motiveless killing - Violence towards defenceless people - Strong language
" - PEGI.info om Modern Warfare 2

Sånt som hör hemma bland barnfamiljer?

Medlem
Medlem
Skrivet av Remus:

Porrstjärna? Vadå på 80-talet eller?

ganska säker på att hon fortfarande är aktiv....

Skrivet av Araxnoid:

Hur fasen kan en sån ful kvinna bli "porrstjärna" ?

för att snygga kvinnor blir modeller kanske ??

Inaktiv

Skönt att höra att kristna värderingar fortfarande hemsöker den "civiliserade" världen..

Medlem

Man får ta säden dit man kommer,

Medlem

Porr är lika med att älska med varandra? Finns ju inte någon mer snuskig o vidrig bransch än porrindustrin. Prostitution framför en kamera.

Dock är det ju ändå helt fel att inte låta henne medverka, yrket ska inte spela någon roll.
Det skulle säkert ha gått bra med en soldat som sitter i USA o rattar en MQ-9 Reaper för att slakta talibaner.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av eXile:

Vadå, spelar roll om det är riktigt eller inte. Du dödar ju och det är blod o skit överallt.

Så jag har utfört ett terrorattentat på en flygplats på riktigt? Om du seriöst inte förstår skillnaden på vad som är på riktigt och inte så bör du nog uppsöka hjälp så snart som möjligt.

Skrivet av T.Mani:

Varför bjöd de in henne som VIP då? Är hon berättigad som VIP måste man väl ha lite koll på vem människan är? Varför var hon bjuden från första början?

Jag gissar på att "inbjudningar" skickas ut till agenturer vilka i sin tur skickar ut till sina klienter, för att sedan skicka listorna till Activision. Därför kan det bli knastigt ibland.

Är du dum eller? Sa jag att jag inte kan se skillnaden på verklighet eller inte? Allt jag menade va att enligt Amerikanare så är det okej att spela spel och kolla på filmer där blod och kroppsdelar flyger omkring överallt men så fort det handlar om något naket så är det censurerat. Allså för dom är det okej att barn kolla på sånt på TV men att råka se en bröstvåta i en film fy och skam. Sen går männen ner på en stripp klubb och kolla på kvinnor och sånt. Lite dubbelmoral i det hela

Medlem

MW3 läckte precis ut på nätet till PC och xbox 360... Måste crackas på PC först men på 360 så sitter en jävla massa folk och spelar just nu.

Från vad jag har hört så suger spelet, det är exakt som MW2 och storyn i SP skulle vara skit. De har lagt till uppdrag som inte har någonting med storyn att göra för att spelet ska vara längre än det egentligen är.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Jag gillar att skippa Bjosarn's kommentarer, just för att det oftast är en hög med skitsnack.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Porr är inte på riktigt heller.

Om kvinnan då inte finns på riktigt, vad är problemet?

Skrivet av eXile:

Är du dum eller? Sa jag att jag inte kan se skillnaden på verklighet eller inte? Allt jag menade va att enligt Amerikanare så är det okej att spela spel och kolla på filmer där blod och kroppsdelar flyger omkring överallt men så fort det handlar om något naket så är det censurerat.

Det handlar inte om en nakenscen, en "side boob" eller en "slip shot" - det är en porrfilmsskådespelerska. "Är du dum eller?"

Skrivet av Keza:

Jag gillar att skippa Bjosarn's kommentarer, just för att det oftast är en hög med skitsnack.

PS. Hade du något att bidra till tråden, eller vill du prata om mig istället?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

+1 comment #2

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Modern Warfare serien har en målgrupp som sträcker sig så lågt som 12 år och sedan upp till övre medelåldern. Det är ett varumärke som ska vara household-name, då kan de inte bli förknippade med porrbranchen och annat som inte hör hemma bland barnfamiljer.

Nu verkar jag ha missat något men har inte Modern Warfare 3 en 18-års gräns på de allra flesta ställena ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

MW3 läckte precis ut på nätet till PC och xbox 360... Måste crackas på PC först men på 360 så sitter en jävla massa folk och spelar just nu.

Från vad jag har hört så suger spelet, det är exakt som MW2 och storyn i SP skulle vara skit. De har lagt till uppdrag som inte har någonting med storyn att göra för att spelet ska vara längre än det egentligen är.

Har funnits ett tag
"Call of Duty:Modern Warfare 3 [FULL STEAM RETAIL DVD|EN] No Crack (No RAR)"


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:

MW3 läckte precis ut på nätet till PC och xbox 360... Måste crackas på PC först men på 360 så sitter en jävla massa folk och spelar just nu.

Från vad jag har hört så suger spelet, det är exakt som MW2 och storyn i SP skulle vara skit. De har lagt till uppdrag som inte har någonting med storyn att göra för att spelet ska vara längre än det egentligen är.

Har funnits ett tag
"Call of Duty:Modern Warfare 3 [FULL STEAM RETAIL DVD|EN] No Crack (No RAR)"

Vet, men menade 360 som läckte IDAG.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Haha, humor. När IGN direktsände fyra timmar med MW3 igår kväll så fanns den nyheten inte någonstans att hitta på FZ. Men en sån här ickenyhet som lockar fram de IQ-fattiga trollen kan man lägga upp. Hade DICE visat upp fyra timmar BF3 en vecka innan release så hade FZ annonserat flera dagar i förväg.

Tipsa FZ nästa gång

Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:

MW3 läckte precis ut på nätet till PC och xbox 360... Måste crackas på PC först men på 360 så sitter en jävla massa folk och spelar just nu.

Från vad jag har hört så suger spelet, det är exakt som MW2 och storyn i SP skulle vara skit. De har lagt till uppdrag som inte har någonting med storyn att göra för att spelet ska vara längre än det egentligen är.

Har funnits ett tag
"Call of Duty:Modern Warfare 3 [FULL STEAM RETAIL DVD|EN] No Crack (No RAR)"

Vet, men menade 360 som läckte IDAG.

Jag vill minnas att FZ inte är så intresserade av piratsnack.

Inaktiv

Moralpanik, moralpanik, moralpanik. Fånigt av Activision, inte som att hon var där som representant för vuxenunderhållning, hon lär ju ha varit där som ett fan av spel-serien. Men tydligen får bara vissa sorters människor gilla deras spel, dom som passar in i Activisions smala lilla världsbild.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av StrongBad:

Haha, humor. När IGN direktsände fyra timmar med MW3 igår kväll så fanns den nyheten inte någonstans att hitta på FZ. Men en sån här ickenyhet som lockar fram de IQ-fattiga trollen kan man lägga upp. Hade DICE visat upp fyra timmar BF3 en vecka innan release så hade FZ annonserat flera dagar i förväg.

Tipsa FZ nästa gång

Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:

MW3 läckte precis ut på nätet till PC och xbox 360... Måste crackas på PC först men på 360 så sitter en jävla massa folk och spelar just nu.

Från vad jag har hört så suger spelet, det är exakt som MW2 och storyn i SP skulle vara skit. De har lagt till uppdrag som inte har någonting med storyn att göra för att spelet ska vara längre än det egentligen är.

Har funnits ett tag
"Call of Duty:Modern Warfare 3 [FULL STEAM RETAIL DVD|EN] No Crack (No RAR)"

Vet, men menade 360 som läckte IDAG.

Jag vill minnas att FZ inte är så intresserade av piratsnack.

Sant, just saying...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Spelet är ju för fan 18+ ändå


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tycker dom får kamma sig helt enkelt

Medlem
Skrivet av DAoG:

Porr är lika med att älska med varandra? Finns ju inte någon mer snuskig o vidrig bransch än porrindustrin. Prostitution framför en kamera.

Dock är det ju ändå helt fel att inte låta henne medverka, yrket ska inte spela någon roll.
Det skulle säkert ha gått bra med en soldat som sitter i USA o rattar en MQ-9 Reaper för att slakta talibaner.

Äh det säljer och i de flesta fall så tjänar de som gör filmen bra med pengar.

Är det någon vidrig branch så är det kemi företagen som har sina fabriker i indien där de som arbetar inte ens har skydd när dom hanterar giftiga kemikalier. Eller bananodlingarna i Sydamerika där arbetarna besprutas medan dom jobbar och får missbildade barn och har en genomsnittslivslängd på 30 år.

Skriv svar