Jämn kamp mellan PS3 och 360

Medlem

SKa ju sägas att jag haft ps3:an i typ 3 år sedan så bytte jag till 360 för 2 veckor sen så jag har ägt båda kan man säga även om jag la mitt på 360. Riktigt nöjd med bytet 360 slim är väldigt bra även om ps3:an är bättre generellt så gillar jag fortfarande 360 mer.

Medlem

Vart ligger Wii på listan?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har själv en 360 och är nöjd med den, spelutbudet, kontrollen och möjligheten att spela med polare som inte har råd med en dyr gamer-dator avgjorde. Efter jag köpte min 360 har min f.d. gamerdator för 15k mest stått och konverterat filmer ^^
Dock ska jag nog plocka upp en Ps3 när nästa generation kommer så man kan få uppleva de exklusiva spelen iaf

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Har själv en 360 och är nöjd med den, spelutbudet, kontrollen och möjligheten att spela med polare som inte har råd med en dyr gamer-dator avgjorde. Efter jag köpte min 360 har min f.d. gamerdator för 15k mest stått och konverterat filmer ^^
Dock ska jag nog plocka upp en Ps3 när nästa generation kommer så man kan få uppleva de exklusiva spelen iaf

Xbox360 är en bra konsol.. men jag verkligen hatar att man i de flesta multiplayer spel bara kan spela 1-2 per konsol.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har en PS3 som jag spelar på ibland.
PC >

Medlem

360 all the way, bättre handkontroller, bättre exklusiva spel, och med bättre handkontroll menar jag att jag knappt kan spela på en ps3 för att kontrollen är kass.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Konung:

Båda konsolerna är ju väldigt likvärdiga grafikmässigt. Har själv Xbox360 för jag tycker att kontrollen är skönare i handen, PS3-kontrollen känns för liten. Xbox har också bättre exklusiva titlar så som Halo-serien och gears of war-serien

ägde du aldrig ps1 & 2 pöjk.
ps-handkontrollen är lika awesome som den var för ca 12år sen!
dom som har haft playstation sedan ps1 tycker nog att ps-kontrollen är 1000x bättre

Nope. Jag har haft samtliga och tycker DualShock är helt bedrövlig.

Medlem

Jag e en PC nörd som faktiskt köpte ett PS3 för ca 1 månad sen. Mycket p.g.a prissänkningen samt gratis online lir, och de exklusiva spelen. Sonys exklusiva avtal har alltid lockat mer.

Medlem

Har aldrig haft en ps3 pga att de exklusiva titlarna på andra konsoler i mitt tycke alltid varit bättre, när ps1 fanns hade jag N64, sen struntade jag i konsolgenerationen efter, jag hade en PC-spelandeperiod (jag skäms), nu är det 360 som gäller, Fable, Gears of War, Bioshock, Mass Effect, Bayonetta (jag vet att det finns på ps men aldrig hört något bra om den versionen, ungefär som fallout 3). Besviken på Sony för att de två konsoler efter fortfarande inte ändrat sin bedrövliga handkontroll, Microsoft lärde sig efter sitt misstag på första xboxen i alla fall och jag hoppas wii u kommer ha bra kontroll efter vad jag tyckte var en bedrövlig kontroll på wii.

Medlem
Skrivet av purjo:

Har aldrig haft en ps3 pga att de exklusiva titlarna på andra konsoler i mitt tycke alltid varit bättre, när ps1 fanns hade jag N64, sen struntade jag i konsolgenerationen efter, jag hade en PC-spelandeperiod (jag skäms), nu är det 360 som gäller, Fable, Gears of War, Bioshock, Mass Effect, Bayonetta (jag vet att det finns på ps men aldrig hört något bra om den versionen, ungefär som fallout 3). Besviken på Sony för att de två konsoler efter fortfarande inte ändrat sin bedrövliga handkontroll, Microsoft lärde sig efter sitt misstag på första xboxen i alla fall och jag hoppas wii u kommer ha bra kontroll efter vad jag tyckte var en bedrövlig kontroll på wii.

"(jag skäms)" Löjligt sagt.

Medlem

Måste säga det är väldigt starkt att Microsoft lyckats plocka så stor marknadsandel av Sony. I stort sett så bra det kan bli när de säljer ungefär lika mycket antar jag.

Medlem

Har en av varje, och en Wii samt en helt okej PC.

Istället för att fanboyya sönder sig som en p12 så spelar jag helt enkelt dom exklusiva titlarna på varje enhet..
T ex Uncharted på ps3, gears of war på x360, starcraft2 på PC och snart nya zelda på wii:n...

Hårdvara är ju inte ett problem, jag menar, man får en konsol för under 2000:-...
Jämfört med vad spel kostar så är ju hårdvaran den minsta investeringen man gör...
Jämfört med att man får en ps3+x360+wii för mindre pengar än vad folk lägger på sina SLI-setups så.... 2x gtx 580 går ju lätt på 8000:-

Eller en iphone 4s för 5,7k... det är fan en konsol av varje det oxå!

Förstår mig inte på folk som gnäller över att tvspel är dyrt, är ju fan _billigt_ jämfört med mycket annat i dagens samhälle.

Medlem

har ps3
fick använda xbox360 i 1år=)
p.s. älskar båda två

Inaktiv

Jag äger båda två, två gånger om.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

PS3, även om säg "xbox720" kommer ut först och erbjuder nya generationens spel så kommer jag ändå vänta in "PS4". PS<3


signatur
Medlem

pc, xbox, wii, ps3,,,,, man ska ignorera å skrika högt om sånt å säga stolt "I'm a GAMER" man ska hurra fram varje plattform som gör bra ifrån sig och sörja varje som gör dåligt ifrån sig. Som gamer är man inte låst i ett fack.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av purjo:

360 all the way, bättre handkontroller, bättre exklusiva spel, och med bättre handkontroll menar jag att jag knappt kan spela på en ps3 för att kontrollen är kass.

Jag upphör aldrig förvånas över vilka flickhänder många xbox spelare verkar ha. Dom får ont och ena med det andra. Det verkar vara väldigt besvärligt för dom att hålla i en annan typ av kontroll än xboxens.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av purjo:

360 all the way, bättre handkontroller, bättre exklusiva spel, och med bättre handkontroll menar jag att jag knappt kan spela på en ps3 för att kontrollen är kass.

Jag upphör aldrig förvånas över vilka flickhänder många xbox spelare verkar ha. Dom får ont och ena med det andra. Det verkar vara väldigt besvärligt för dom att hålla i en annan typ av kontroll än xboxens.

Om de hade haft "flickhänder" så hade de nog klagat mindre för då hade kontrollen passat dem bättre.

Inaktiv

Jag har en xbox360, dock köper jag bara spel till den som inte kommer på PC.

Medlem

Xbox360 såldes i ca 7 milj ex under det året som den var "ensam" på marknaden, undrar hur många utav de exemplaren som fortfarande 'lever". Jag tror att många kunder köpt flera st. 360s bara för den gamla burken gått sönder. En bekant har ex köpt 4 st efter dödsringen uppenbarat sig. Även om artikeln handlar om antal sålda enheter, så känns det ändå missvissande på något sätt. Tror själv att det finns fler 'aktiva' PS3or runt om världen, då det inte skiljer mer i sålda enheter...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Grumbledock:

Har själv en 360 och är nöjd med den, spelutbudet, kontrollen och möjligheten att spela med polare som inte har råd med en dyr gamer-dator avgjorde. Efter jag köpte min 360 har min f.d. gamerdator för 15k mest stått och konverterat filmer ^^
Dock ska jag nog plocka upp en Ps3 när nästa generation kommer så man kan få uppleva de exklusiva spelen iaf

Xbox360 är en bra konsol.. men jag verkligen hatar att man i de flesta multiplayer spel bara kan spela 1-2 per konsol.

Sant, men å andra sidan kunde man iaf på min tid bara lira 1 person/PC, såvida det inte var TBS som warlords eller heroes, eller Liero (gamla goda tiden). Halo har ju iaf alltid erbjudit 4 player splitscreen och 16 pers online, helt okej, men jag sätter gärna 2 pers splitscreen som ett krav, så man kan lira om en polare kommer förbi

123
Skriv svar