SVT gör bort sig på Gamex!

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:

Det är inte det den här tråden handlar om -.-

Skrivet av shadoozle:

Hörde du inte när de sa att CoD:MW3 har sålt 100 miljoner ex?

Läs min ursprungliga post.

vad har de sålt då?
faktafel händer hela tiden, det är väl inte nån stor grej om försäljningssiffror inte stämmer om det inte rapporteras på a-ekonomi?

Det har sålt 0 exemplar! Det är inte ute än!

Edit: Och 100 miljoner är ju en helt absurd siffra. Jag menar, finns det något spel i historien som sålt så mycket? Jag tror inte det faktiskt. Och om de ändå ska ta slumpartade siffror ur luften kan de ju lika gärna hålla tyst, tycker du inte?

Fast, nu är det så att du inte har pluggat angående Cod:MW3.
I en artikel i FZ står det att en viss butikskedja (som jag har uppfattat det) har sålt några ynka exemplar. Vi säger max 100. Jag gissade nyss. Svt har nog fått reda på det innan hon sa att de sålt 100 milj exemplar. Fast mot alla odds, sa hon fel.:(

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:

Det är inte det den här tråden handlar om -.-

Skrivet av shadoozle:

Hörde du inte när de sa att CoD:MW3 har sålt 100 miljoner ex?

Läs min ursprungliga post.

vad har de sålt då?
faktafel händer hela tiden, det är väl inte nån stor grej om försäljningssiffror inte stämmer om det inte rapporteras på a-ekonomi?

Det har sålt 0 exemplar! Det är inte ute än!

Edit: Och 100 miljoner är ju en helt absurd siffra. Jag menar, finns det något spel i historien som sålt så mycket? Jag tror inte det faktiskt. Och om de ändå ska ta slumpartade siffror ur luften kan de ju lika gärna hålla tyst, tycker du inte?

aaw, aja, tråkigt att spelet inte sålde mer än så bättre lycka till nästa gång!


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:

Det är inte det den här tråden handlar om -.-

Skrivet av shadoozle:

Hörde du inte när de sa att CoD:MW3 har sålt 100 miljoner ex?

Läs min ursprungliga post.

vad har de sålt då?
faktafel händer hela tiden, det är väl inte nån stor grej om försäljningssiffror inte stämmer om det inte rapporteras på a-ekonomi?

Det har sålt 0 exemplar! Det är inte ute än!

Edit: Och 100 miljoner är ju en helt absurd siffra. Jag menar, finns det något spel i historien som sålt så mycket? Jag tror inte det faktiskt. Och om de ändå ska ta slumpartade siffror ur luften kan de ju lika gärna hålla tyst, tycker du inte?

aaw, aja, tråkigt att spelet inte sålde mer än så bättre lycka till nästa gång!

Det har förbokats 7,5 miljoner exemplar så 100 miljoner är rätt fel.

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:

Det är inte det den här tråden handlar om -.-

Skrivet av shadoozle:

Hörde du inte när de sa att CoD:MW3 har sålt 100 miljoner ex?

Läs min ursprungliga post.

vad har de sålt då?
faktafel händer hela tiden, det är väl inte nån stor grej om försäljningssiffror inte stämmer om det inte rapporteras på a-ekonomi?

Det har sålt 0 exemplar! Det är inte ute än!

Edit: Och 100 miljoner är ju en helt absurd siffra. Jag menar, finns det något spel i historien som sålt så mycket? Jag tror inte det faktiskt. Och om de ändå ska ta slumpartade siffror ur luften kan de ju lika gärna hålla tyst, tycker du inte?

visst, de siffrorna var galna, lite analys hade varit bra...

läste att de ska rätta till siffrorna ikväll: http://www.sweclockers.com/nyhet/14689-svt-ser-valdsspel-pa-g...


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:

Det är inte det den här tråden handlar om -.-

Skrivet av shadoozle:

Hörde du inte när de sa att CoD:MW3 har sålt 100 miljoner ex?

Läs min ursprungliga post.

vad har de sålt då?
faktafel händer hela tiden, det är väl inte nån stor grej om försäljningssiffror inte stämmer om det inte rapporteras på a-ekonomi?

Det har sålt 0 exemplar! Det är inte ute än!

Edit: Och 100 miljoner är ju en helt absurd siffra. Jag menar, finns det något spel i historien som sålt så mycket? Jag tror inte det faktiskt. Och om de ändå ska ta slumpartade siffror ur luften kan de ju lika gärna hålla tyst, tycker du inte?

aaw, aja, tråkigt att spelet inte sålde mer än så bättre lycka till nästa gång!

Det har förbokats 7,5 miljoner exemplar så 100 miljoner är rätt fel.

Men förbokningar kan ju ändå inte räknas som sålda spel då de när som helst kan avbokas


signatur

Imperator

Inaktiv

Satt bara och skrattade och skakade på huvudet åt idioterna.

Skicka dit en malplacerad reporter utan koll, check.
Skit i spelen, check.
Fyll invandrarkvoten, check.
Ställ oroliga mammafrågor, check.
Spelmässa, intervjua därför bara minderåriga barn, check.
Vinkla allt så mässan handlar om våld och antifeminism, check.

Japp, det är SVT helt klart.

BE PARANOID PARENTS!

Medlem

Ojojo vad trött man blir, tråkigt att de fokuserade bara på the younglings istället för att hitta en äldre spelare som kunde svara något vettigt..


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Älskar att de sedan frågar sin spelexpert om det kan vara farligt för hjärnan, eftersom att en tolvårig unge sa det. Det här var det mest vinklade program jag sett på länge. Om nu en tolvåring blir rädd av att spela Call of Duty ska är det väl föräldrarnas uppgift att avgöra om han får det eller inte. Tolvåringar blir säkert rädda av att se skräckfilmer med 16årsgräns med men inte är det någon moralpanik över det.

Men det förstås, hade man intervjuat någon äldre som faktiskt spelar spel hade man kanske fått vettiga svar som det inte gick att få folk att oroa sig över. Och hur kul vore det?

Medlem

Kan det vara så att dom i själva verket menar samtliga BF-spel och samtliga CoD-spel?
Då kanske siffrorna är lite närmre kan jag tänkte. Nån som orkar slå ihop försäljningssiffrorna och posta?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

vafan..... interjuva personer som vet något om spel och inte massor av 12åringar som inte kan ett dug.
Sen borde dem anpassa reporten efter spelet... Detta är nyheter in bolibomba vi vuxna/äldre ungdomar vill inte höra 12åringars syn på spel.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

hmm men BF hade väll sålt 40mille? fast då ALLA bf. tyckte jag läste det/såg det på en intervju på fz om jag inte minns fel?


signatur

Rwa?

Avskyr media och deras lama försök till att visa upp spel. Vänta ni bara, om några år så är ni tvungna att lära er något.

Medlem

Riktigt tragiskt och inte bara för att de har helt fel fakta uppgifter, utan att de fortsätter att stämpla spelandet som ett pojk och tonårs fenomen. Man har chansen astt titta på alla indie utvecklare, alla kvinnor och tjejer som äntligen börjar höras. Att se ett fenomen som med Dreamhack bevisar att spelandet är en seriös tävlingsform tillika ett accepterat förströelse fenomen som starkt konkurerar med annan media. T.o.m storfilmer planerar premiärer så att de inte skall krocka med vissa spel släpp. Trist att när de har möjlighet att visa ett brett och fördjupat inslag så väljer svensk nyhets finaste att försöka göra ett nytt videovåld och rollspelsmonster. Grattis, ni har lyckats bevisa att svensk public relations inte fattar ett skvatt och inte tagit chansen att lära sig att se förbi sina egna fördommar. Sorgligt är vad det är och fördjävligt att vi betalar försådan rappakalja!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Vi får väl helt enkelt skita i att betala Radio och Teve-licensen, med motivation att vi inte vill medverka till vinklade program, vi vill ha samhällsnyttiga och bildande program, som faktiskt motsvarar våra förväntningar. Precis som som allt annat ska man inte behöva betala för något man inte vill ha.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Den Lille Grisen:

Avskyr media och deras lama försök till att visa upp spel. Vänta ni bara, om några år så är ni tvungna att lära er något.

Avskyr du FZ också?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dom måste ju mena hela serien Battlefield som sålt 40 miljoner (möjlig källa, näst sista stycket).

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Dom måste ju mena hela serien Battlefield som sålt 40 miljoner (möjlig källa, näst sista stycket).

Japp, dom gick ut och rättade till det

Medlem

Blev en het diskussion på Sweclockers.com angående detta inslag. De har skrivit svar som finns att läsa i en nyhet på siten.


signatur
Medlem

någon annan kanske redan postat men orkar inte lässa allt just nu.
iaf så svarar SVT på detta här:
http://www.sweclockers.com/nyhet/14693-svt-svarar-om-kritiser...


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

någon annan kanske redan postat men orkar inte lässa allt just nu.
iaf så svarar SVT på detta här:
http://www.sweclockers.com/nyhet/14693-svt-svarar-om-kritiser...

Bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Mistarfajlip:

Haha kolla i bakgrunden vid 22:43! Fan vad jag garvade

hahaha jag dör

klockrent!!

Medlem

Värdelöst. Dels pga den missberäkning som de gjorde men framförallt pga folket de valde att intervjua.

SVT gör bort sig igen.

Medlem

Snackar folk verkligen fortfarande om våldsamma spel? Debatten är över, jag har spelat Mortal Kombat i hela livet och har blivit helt normal! Om ni nu ursäktar mig så ska jag gå och slå tre huven av katten.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Reize:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:

Det är inte det den här tråden handlar om -.-

Skrivet av shadoozle:

Hörde du inte när de sa att CoD:MW3 har sålt 100 miljoner ex?

Läs min ursprungliga post.

vad har de sålt då?
faktafel händer hela tiden, det är väl inte nån stor grej om försäljningssiffror inte stämmer om det inte rapporteras på a-ekonomi?

Det har sålt 0 exemplar! Det är inte ute än!

Edit: Och 100 miljoner är ju en helt absurd siffra. Jag menar, finns det något spel i historien som sålt så mycket? Jag tror inte det faktiskt. Och om de ändå ska ta slumpartade siffror ur luften kan de ju lika gärna hålla tyst, tycker du inte?

Tror faktiskt dem menar HELA Cod serien för det skulle ändå vara högst troligt.

"As of November 27, 2009, Call Of Duty games had sold 55 million copies"

Så jo, det stämmer nog. Fail att dem säger "MW3 HAR SÅLT" när det är COD allt som allt som sålt så mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Reize:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av Reize:

Det är inte det den här tråden handlar om -.-

Skrivet av shadoozle:

Hörde du inte när de sa att CoD:MW3 har sålt 100 miljoner ex?

Läs min ursprungliga post.

vad har de sålt då?
faktafel händer hela tiden, det är väl inte nån stor grej om försäljningssiffror inte stämmer om det inte rapporteras på a-ekonomi?

Det har sålt 0 exemplar! Det är inte ute än!

Edit: Och 100 miljoner är ju en helt absurd siffra. Jag menar, finns det något spel i historien som sålt så mycket? Jag tror inte det faktiskt. Och om de ändå ska ta slumpartade siffror ur luften kan de ju lika gärna hålla tyst, tycker du inte?

Tror faktiskt dem menar HELA Cod serien för det skulle ändå vara högst troligt.

"As of November 27, 2009, Call Of Duty games had sold 55 million copies"

Så jo, det stämmer nog. Fail att dem säger "MW3 HAR SÅLT" när det är COD allt som allt som sålt så mycket.

Läs vad Annanaz postade.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är hur som helst PK-media ändå.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Men nu får ni ändå ge er, dom skickar ju den reportern som de har råd med.. jag menar de har det inte så lätt på SR/SVT.
De drar ju bara in 7.5 miljarder kronor om året på Radio/TV licens.

Medlem

Åhh! Då får jag verkligen be om ursäkt! Med de usla resurserna är det uräktat...NOT!!!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Videon du försöker nå saknas. Rättigheterna för videon har gått ut och därför har videon plockats bort.

då fick jag inte se vad som var så kul vid 22:43

EDIT: tur youtube finns


signatur
123
Skriv svar