Trådarna på forumet behöver förbättras

Medlem
Trådarna på forumet behöver förbättras

Börjar bli trött på att se 15 olika "hej ja ska köpa ny data för 10k hjääääällp plz!!!!111", x antal trådar om samma spel i valfritt Spelgenrer-forum osv, blir jobbigt att svamla igenom och de mer intressanta trådarna trycks bakåt. Lösningen på detta är rätt enkel faktiskt, ha en specifik tråd för varje spel och håll snacket där. Det blir mer koncentrerat och det är betydligt enklare att hitta rätt tråd.
Likadant kan göras med hårdvaruforumet, ha en tråd om uppgraderingar och datorköp, en tråd kan behandla möss/tangentbord osv.

Tror forumet hade tjänat rätt rejält på att gå den här approachen, känns betydligt mer strukturerat.

Kommentarer?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ska man skapa en egen sektion till alla spel som finns så blir forumet alldeles för stort. Det ska vara så få sektioner som möjligt.

Jag hatar att ha en massa filer, genvägar och ikoner utspritt över hela skrivbordet. Så jag skapar en mapp och stoppar in allting där istället. Så vill jag att FZ också ska fungera.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det är ju precis det jag föreslår, ta bort alla överflödiga trådar och kläm in det i en tråd om spelet, ungefär som din Gears of War 2-tråd.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Redaktör

Kör man en tråd för allt om ett visst ämne blir den snabbt brutalt lång och därmed väldigt oöverskådlig. Om det är bättre eller sämre är en smaksak, vi har valt en annan lösning och du får nog stå ut med en del upprepande inlägg är jag rädd.


signatur
Medlem

Och forumdelen blir lika oöverskådlig med FZ's modell.
Och om man märker att en tråd blir sjukt lång kan man dela upp den. Säg att ARMA2-tråden blir väldigt populär och stor, då kan man ha en för SP/allmänna frågor och en för MP.

Dessutom saknas det en Veckans/Månadens tråd också. :3


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

skapa en veckans/månadens tråd då?

Medlem

Dålig ide. Forumet skulle kännas dött.
Ta Battlefield forumet som exempel, den samlar alla spel i serien (och serien är STOR) men ändå så läggs det bara en kommentar i veckan typ

Usch, nej. Skulle inte vilja ser gensamma trådar för olika ämnen.
En tråd för uppgradering i hårdvara skulle bara jäkligt rörigt fort. Där det många som ska ha hjälp samtidigt så måste kanske läsa igenom flera sidor helt i onödan. Som ett exempel.

Medlem
Skrivet av reVVe:

Dålig ide. Forumet skulle kännas dött.
Ta Battlefield forumet som exempel, den samlar alla spel i serien (och serien är STOR) men ändå så läggs det bara en kommentar i veckan typ

Forumet skulle inte alls kännas dött, snarare oerhört mycket mer aktivt.

Confused_One: Nåja, du kan ha rätt där men PCG-forumet sköter det utmärkt och ett helt överflöd med likadana trådar försvinner.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

så 2 trådar med 1000 inlägg var.
Dessa 1000 inlägg skulle antagligen 500 av dem vara av samma frågor ändå bara att man inte orkar leta igenom tråden.

Medlem

Ehh, va?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jo, om trådarna blir för långa så kommer samma fråga om och om igen pga att folk inte läser igenom hela tråden innan de ställer sin fråga. Samma sak som om det finns många trådar - istället för att bläddra eller söka efter trådar med samma fråga mer än 3-4 sidor i forumet så skapar dom en ny tråd.

Ingen förändrig alltså, bara 2 olika sätt. Jag föredrar att ha flera trådar, för då är aktuella frågor alltid främst på forumet och inaktuella trådar hamnar på sida 2+ och de äldre sidorna blir automatiskt ett slags arkiv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar