Djurrättskämpar fördömer Battlefield 3
Ok, så det kan påverka alla unga pojkar som spelar Battlefield 3 som är 18+. Jag förstår inte riktigt hur det här går ihop. Alla klagar om att de här spelen är för våldsamma ser ut att veta att spelet INTE SKA spelas utav barn.
Nu är jag inte naiv nog att tro att alla som spelar Battlefield 3 är över 18 år, men det är väll ändå inte DICE fel? Battlefield 3 är ett spel som är gjort av vuxna människor för vuxna människor. Sen om barn får tag på och spelar spelet är precis lika lite DICE fel som det är James Wans fel om en 12-åring tittar på SAW.
GAH!
Hmm. Det enda jag tänkte på var att råttan försökte ha ihjäl mig, och det naturliga då är ju att försvara sig, att man sedan är överlägsen detta lilla djur gör ingen skillnad. Man kröp, han attackerade och sedan fick han bita i det sura äpplet, handlingar får konsekvenser... "liksom".
Out of everything I've lost, I miss my mind the most!
"Noterbart att man inte anger vilken forskning det rör sig om."
Lol, såklart!
Och som tidigare skrivet, varför bara män?
Detta kan beskrivas med ett ord; absurt!
Om vi antar att de faktiskt lutar sig mot någon sorts forskning (och det lär de väl göra, känns dumt att ljuga om en sån sak) har den förmodligen visat att just unga män är den grupp som påverkas mest. Om sen den forskarrapporten är något att hänga i granen är en annan sak.
PETA är ju som någon sa inte direkt kända för sina intelligenta uttalanden. PETA är motsvarande våra militanta veganer som släpper ut minkar o eldar scan-lastbilar. Kolla Penn&Teller's Bullshit, avsnittet om PETA är extremt underhållande om man tycker om att garva åt trångsynta människor.
Hmm. Det enda jag tänkte på var att råttan försökte ha ihjäl mig, och det naturliga då är ju att försvara sig, att man sedan är överlägsen detta lilla djur gör ingen skillnad. Man kröp, han attackerade och sedan fick han bita i det sura äpplet, handlingar får konsekvenser... "liksom".
mjo jag var livrädd att nån ryss/arab(vad det nu var) skulle höra den
"Noterbart att man inte anger vilken forskning det rör sig om."
Lol, såklart!
Och som tidigare skrivet, varför bara män?
Detta kan beskrivas med ett ord; absurt!
Om vi antar att de faktiskt lutar sig mot någon sorts forskning (och det lär de väl göra, känns dumt att ljuga om en sån sak) har den förmodligen visat att just unga män är den grupp som påverkas mest. Om sen den forskarrapporten är något att hänga i granen är en annan sak.
Jo jag förstår det men det känns ändå lite "lol". xD
Trodde jag drömde när jag såg nyheten. Geee mig styrka!!!
Alla dessa regissörer då som gör dessa heeemska filmer då??? Där man äter råttor bla bla bla. Förresten så kunde man inte styra manövern med lilla virtuella råttan ändå, så att man "gör det själv" finns ju inte, om man nu menar på att i datorspel styr man själv vad man gör el vill göra.
Jag hade tom. sett med gore i mp läget, lemmar som flyger och avskjutna huvuden och när man knivar, blodstänk på skärmen. Så så himla våldsamt är inte BF3 tycker jag, det är bara kul.
FÖR MASKENS SKULL
Musik: Fred Åkerström
Text: Stig Dagerman
C G
Det kröp en mask på en död soldat
G7 C
Den hade krupit ganska länge masken
C F
Så det till slut blev rätt ont om mat
G7 C
Tänk så synd om lilla masken
Am E7
Men när vår mask var beredd att dö
E7/G# Am
Så kom två damer dem att ändra min
C F
O, stackars mask, vilken skum miljö
G C
Du ska med i vår förening
C G C F G7 C
Tralala..
De snälla damerna grät en skur
Men masken tog ett glädjesprång på liket
För maskar är det en sabla tur
Att ordnat djurskydd finns i riket
Soldaten låg där i trist att se
Unga tankar och förorening
Men lycklig var han att kunna ge
Sitt bidrag till en maskförening
Trala
Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.
Haha. vad roligt^^.
Man tar ju livet av råttan snabbt och smärtfritt.
"..och att det kan ha en förråande effekt på unga manliga spelare" What about unga kvinnliga spelare?
"det kan leda till våld mot människor". Man är ju för fan i krig och dödar folk till höger och vänster hela tiden i spelet x). Att döda en elak jävla råtta påverkar oss inte
"Man menar att tidigare forskning pekar på att djurplågeri är det första steget mot brutalisering och att det kan leda till våld mot människor."
Intressant, men att man knivar människor och skjuter ihjäl andra människor är helt ok?
"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux
Säger en sak: det ÄR 18 års gräns på Battlefield 3. Nuff said. Moralkärringar håll nu käften va,
DICE kan inte hållas ansvarigt för att yngre människor får tag på spelet.
PETA är som AFA, men bara för djur då istället.
Jag och många andra har inget emot att döda ett gnagardjur som är i vägen, vad fan tror PETA att djur är ? gudar i miniformat? Gnagardjur är som insekter i större format, och pestspridande.
Jag föreslår att ALLA Battlefield 3 spelare runtom i världen fördömer PETA och kräver att de drar tillbaks sitt fördömande mot BF3!
The Year was 2027..