Djurrättskämpar fördömer Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Jag ska försöka skriva ett vettigt svar som går emot lite av den generella masshysterin om att PETA är en idiotorganisation.
Det är väldigt vanligt bland datorspelare att hojta till snabbt och fördöma organisationer som påpekar vissa saker och sen ha en fullkomligt förvriden bild av allt dom gör. Att protestera får man nämligen inte göra enligt den vanliga uppfattningen, då anses man vara obstinat och orimlig. En typiskt pre-pubertal reaktion.
Visst, jag förstår att man kan tycka att det är löjligt att man klagar på att en digital råtta dödats. Det som dock nämns(som FZ så duktigt sarkastiskt påpekar att ingen källa finns) är att det funnits fall där unga män brukat våld där dom varit inspirerade av tidigare djurmisshandel och det är detta som PETA motsätter sig.
Jag tror många unga inte förstår konsekvensen av att ständigt utsätta sig för vissa beteenden. Alla friska blir säkerligen inte mördare, men man kan avtrubbas.
I början av internet så var gore-videos populärt och man kunde knappt titta på dom, nu kollar man utan att tveka. Gissa varför? Inte gör det mig till en mördare, men.... man skyr inte längre beteendet. Ditt sinne utvecklas ständigt, du är ingen konstant person.

Själv tyckte jag råttscenen var onödig och jag förstod den helt enkelt inte.

Håller med. Helt enkelt onödigt. Förstå det den som kan.

Medlem

Folk är överkänsliga, klarar ni det inte? Köp det inte. Fråga vänner, maila supporten läs på PEGI fråga i butiker vad de innehåller och klarar ni de inte håll er borta. Det finns faktiskt dom som klarar att spela sånna här spel utan att bli massmördare eller djur sadister eller vad ni nu vill kalla de.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Men om man inte klarar det så köp inte spelet? Vet man inte säkert vad spelet innehåller (PEGI 18 PEGI 18 ?!) så fråga i butik,polare,pegi.se, support m.m. Sen finns de ju då folk som kan spela sånt utan att bli seriemördare eller djursadister eller vad man nu vill kalla det. Tycker att du är överseriös när du borde förstå att folk är )(#&%(/ sarkastiska.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

(nu har min dator lackat sönder totalt på det här med forum så med risk för att de står samma sak i ett 3e inlägg...)
Men om man inte klarar det så köp inte spelet? Vet man inte säkert vad spelet innehåller (PEGI 18 PEGI 18 ?!) så fråga i butik,polare,pegi.se, support m.m. Sen finns de ju då folk som kan spela sånt utan att bli seriemördare eller djursadister eller vad man nu vill kalla det. Tycker att du är överseriös när du borde förstå att folk är )(#&%(/ sarkastiska.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Jag är vegetarian, men seriöst? Detta är väl ändå lite väl, om föräldrar är oroliga att ens barn ska börja sticka ner möss så ligger problemet i uppfostran och fan inte i spelet..

Medlem

Rôtta e gött, men mus är mumsigt

Får väl skriva varningstexter som dem gör på cigg och sprit, att i detta spelet förekommer mord på råttor, araber, kinamän, svarta, vita och fåglar, plus att det förekommer svordomar samt rasism.

Ungufär som att titta på nyheterna en fredagkväll, samma dravel och samma skit och det kallas kultur


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag visste att klagomålet skulle komma. Det kom ganska sent.

Medlem
Gen
Medlem

Hahahaha, jag gråter av skratt.

Medlem

De har tydligen inte noterat att spelet går ut på att skjuta/kniva/spränga MÄNNISKOR i drivor...

utan det är en liten pixelråttas död som upprör?! Jävla pretto amatörer.

Medlem

peta kan peta mig i röven

Medlem

Att dom ens orkar! jag menar, det borde ju finnas andra saker de kan hacka och gnälla på?? ett spel är det ju trots allt... riktigt skoj är det att resten av jordens befolkning skrattar åt trollen, eller jag menar PETA.. när de kommer med sånthär.. hahaha!

Skägg.
10 Chambers

Första gången jag mötte gnagaren försökte jag vara den rationella människan, sträcka ut en hand i vänskapens tecken. Visa att det finns plats för oss båda på denna jord. Men då blev jag ihjälbiten.


signatur
Medlem

Successful troll is successful

Medlem

men jävla fanskap.
sitter med jävla kaffelatte och letar efter klagomål

Medlem

Hahahahahah


signatur

Trust is for fools...

Medlem

........eh...alltså......erm.....ett ögonblick.....errr..... för bövelen! skärpning!


signatur

Retro.

Medlem

Well, dom har delvis rätt men lite märkligt att man bryr sig när man knivdödar och skjuter av huvudet på människor i spelet, känns mer som en rutin dom har. Problemet med, kanske inte just PETA men deras extremenister är att dom ser djuren som något större än sin egen ras, tycker jag är lite sjukligt beteende.

Medlem

Blir nog de "unga å lättpåverkade" som får förklara läget för PETA istället. Vem fan bryr sig, tyckte det var ett kul inslag

Medlem

Lustigt att PETA är intresserade av krigsspel... kan kanske ha att göra med att dom supportar terrorstämplade grupper?
Alltid kul med dessa personer som hela tiden har forskning och undersökningar och folket med sig, däremot aldrig någon forskning, undersökning eller folk som någon har hört talas om.

Växter känner smärta och empati för varandra, dom strävar efter en bättre tillvaro och lever i harmoni med naturen... ändå äts dom levande, rivs levande på rivjärn, hackas och kokas levande. Jag uppmanar till en politisk debatt för att ta reda på hur man skall avliva en morot på ett humant sätt och få ett slut på detta barbari som sker dagligen i dom flesta svenska hemmen. En ko lever, den får ett namn, den klappas, den kan förmedla sina känslor och den får ett slut innan man börjar karva i den, en morot kan aldrig skrika, aldrig säga ifrån, inte ens en blick av smärta och skräck kan den förmedla och därför är det helt okej att fortsätta med tortyren mot dessa oskyldiga varelser vars uppgift är att förmedla naturens frid, skönhet och prakt. Dessa uråldriga varelser som levt miljontals år längre än någon annan varelse på denna gröna jord, dessa fantastiska tingestar som säkert passerat oss på evolutionens tidlinje för eoner sedan och som nu med stor sannolikhet har funnit ett högre plan av intelligens.

Medlem

Jag plågade en jävla massa mindre djur när jag var liten. Jag har då aldrig gett mig på en enda människa och har inte något behov av att någonsin göra det heller.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag plågade en jävla massa mindre djur när jag var liten. Jag har då aldrig gett mig på en enda människa och har inte något behov av att någonsin göra det heller.

Det slutliga handlar bara om hur man är, vissa kan göra likadana saker som vissa mördare har gjort genom deras historia men med en helt annan utgång, tråden mellan fullt normal och skadad är minimal och näst intill osynlig. Däremot så är unga personer utsatta för grupptryck och andra liknande saker , och om det finns något som kan trigga detta unga folket till att göra vissa saker så är det allvarligt, att döda människor borde i detta fall vara det allvarliga, djur är det första vissa av oss lär oss att döda/skada, det tycker jag ligger i vår natur. Döda flugor, bränna myror, kasta saker in i myrstackar, you name it, vem har inte gjort det hur snäll man än är idag.

Råttor kan också bära på sjukdomar och bli allmänt farliga, tycker att BF3 mer eller mindre lär barn att vara vaksam när dom ser en. Eller hur, och att råttan var den som attackerade. PETAs påstående är lite skeva ibland.

Medlem

Inga problem med att döda människor då?

Tyskar och djurrättsaktivister är ett sjukt släkte.
PETA avlivar faktiskt djur själva. Jodå, de får in herrelösa hundar och andra övergivna djur. De djur som inte får nya ägare avlivas helt sonika. Fast de avlivas säkert på ett "humant" sätt. De gasas.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Medlem

Jäklar. Verkar som PETA lider av samma sinnesförvirring som SVT-reportern som besökte GAMEX


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Jag som tycker att vi har skjutit råttor i åtminstone tio år nu i spelen.

Medlem

Råttor är riktiga skitdjur. Har jagat en i källaren. Kom tyvärr aldrig åt med kniven.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Man får springa runt och döda människor, men när man dödar en liten skabbig råtta, då jävlar.

Medlem

Det är en djurrättsorginisation, självklart tar de upp fall där djur inte behandlas okey. Att ta upp fallet med att man dödar människor är till för människorättsorginisationer.

Jag tycker det är lustigt att så många blir arga. Att ha empati mot djur och människor och att inte vilja döda dem borde vara en självklarhet. Hade ni tyckt likadant om man hade bytt ut råttan mot en hund eller katt?

Medlem
Skrivet av kow:

Hade ni tyckt likadant om man hade bytt ut råttan mot en hund eller katt?

Om jag ska vara helt ärlig så hade jag skitit i vilket, ett spel är ett spel. Plus att råttor är skadedjur, ingen tycker om dom

Skriv svar