Steam utsatt för massivt hacker-intrång

Medlem

Alltså något skumt hände mig nyss !! Mitt kontonamn på steam är det gamla mailet jag använde för i tiden. Och nu från ingenstans så skrev någon från mitt gamla konto till mina nya på msn för några minuter sedan? Wtf?? Alltså har inte använt det kontot på vete fan... men han frågade efter modern warfare 2, om jag hade det men jag svarade nej och frågade vem fan och hur fan han kom in på mitt gamla konto så svarade han jag vet inte, ditt lösen är iaf ******** tjao...

Något jag borde bli rädd över??

Medlem

Har byt lösenord och så men kan jag logga in på steam och spela ändå?

Medlem

Ha! Rätt åt skit Valve. Hoppas de går under så man slipper deras bloatware, påtvingade tjänster.

Medlem
Skrivet av arma2:

Har byt lösenord och så men kan jag logga in på steam och spela ändå?

Det är bara Steams forum som haft "downtime", steam i sig fungerar utmärkt. Man får ju hoppas det fortsätter göra det också.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Wimp:
Skrivet av Starshiip:

Tacka vet jag att skivor. Ingen kommer någonsin kunna hacka mitt kort inne på Gamestop!

Att skimma kort är ju ovanligt va? Jo just de.

Antar att du är en såndär som är alltför flink i fingrarna för att kunna läsa av ironin i ett inlägg, eller hur?

Medlem

Kanske bor ses som en signal att det ar dags att lagga av med Steam och liknande tjanster, trots allt sa kan det jut inte bli sammre om man inte tvingar folk att vara uppkopplade for att spela vissa spel i multiplayer och liknande saker. Nej dags att ga tillbaka i tiden lite till da man kunde spela multiplayer over natet utan nagra problem.

Medlem

Jag tror det är "Anonymous" som också visats sig har hackat Ps3 före taget sony och sånt, men om mitt konto har blivit hackat så kommer min morsa att döda mej :{

Skriv svar