Hatar FZ AoC eller?

Medlem
Hatar FZ AoC eller?

Tjena. För ett tag sedan skickade jag nyhets tips till FZ om att AoC låg nere för patchning av den stora patchen 1.05 och det tog de med som nyhet och de skrev att så fort det fanns mer information så skulle de skriva en ny nyhet.

Dagen efter så skickade jag ett nytt nyhets tips med länk till både kompletta patch notes och till Directors letter june 2009 som kom ut på patch dagen. Men nyheten har inte lagts upp på sidan ännu däremot så har de lagt upp en nyhet om lotro och deras patch som är ca hälften så omfattande som patch 1.05 till AoC.

Jag får en känsla av att FZ inte gillar AoC det minsta och därför undviker att ge spelet positiv uppmärksamhet här på sidan. Ett exempel kan ju vara nyheten om server merges då AoC gjorde det så var det tydligen ett tecken på att spelet var på väg att dö men då warhammer online gjorde samma sak då var det bara positivt verkade det som.

Jag tycker att ni på FZ borde göra en recension #3 av Age of Conan för spelet har blivit så otroligt mycket bättre nu. Sen avskyr jag sättet ni på FZ verkar sila bort nyheter ni inte gillar.


signatur

I got a Goldenshower.

Redaktör

Vi skrev en nyhet om uppdateringen i onsdags, jag vet inte varför skribenten inte har följt upp nyheten. En sak är dock säker - det beror inte på att vi har något emot Age of Conan.

Tänk så här: du är intresserad av spelet och har därmed ganska bra koll på det. Vi skriver tusentals nyheter om hundratals spel varje år, att ta upp varje enskild detalj om enskilda titlar är i det närmaste omöjligt, åtminstone så länge vi inte har en redaktion med tio heltidsarbetande nyhetsskribenter. Att Conan i ditt tycke fått fler negativa än positiva nyheter är en ren slump, vi har absolut ingenting att tjäna på att dissa ett specifikt spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi skrev en nyhet om uppdateringen i onsdags, jag vet inte varför skribenten inte har följt upp nyheten. En sak är dock säker - det beror inte på att vi har något emot Age of Conan.

Tänk så här: du är intresserad av spelet och har därmed ganska bra koll på det. Vi skriver tusentals nyheter om hundratals spel varje år, att ta upp varje enskild detalj om enskilda titlar är i det närmaste omöjligt, åtminstone så länge vi inte har en redaktion med tio heltidsarbetande nyhetsskribenter. Att Conan i ditt tycke fått fler negativa än positiva nyheter är en ren slump, vi har absolut ingenting att tjäna på att dissa ett specifikt spel.

Vadå varje enskild detalj? Det här är en väldigt stor patch och vadå? Ni tog ju med nyheter om både den nya War patchen och lotro patchen och de har inte lika stor omfattning som den här patchen och ändå så skriver ni ingen riktig nyhet om det?

Riktigt dåligt jag har ju skickat in länk till patch notes så hur svårt är det att göra en nyhet och posta patch notes? Känner mig väldigt ignorerad av er just nu. Om inte AoC får någon nyhet om deras GIGANTISKA patch så ska fan inte lotro eller War få någon nyhet om deras små skit patchar.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

de är inte supernyhetsgudar och därför kan de inte precis lägga ut en nyhet om allt.

Medlem
Skrivet av Aiek:

de är inte supernyhetsgudar och därför kan de inte precis lägga ut en nyhet om allt.

Vad pratar ni om? Ne det vet jag väll men jag skickade ju in allt de behövde veta och dessutom har de sagt att de ska skriva en riktig nyhet då de har fått alla information och det finns nu ute så varför ingen riktig nyhet?

Riktigt dåligt att de skriver om bla War och Lotro så fort de patchas och då postas patch notes! Men då AoC får en jätte patch då är det tydligen inte tillräckligt för att få en riktig nyhet. Det är ren bullshit bara för att de inte vill ge spelet någon som helst positiv uppmärksamhet.


signatur

I got a Goldenshower.

Hardboiled15:

Hallå!

Det är jag som skrivit nyheten och givetvis borde jag ha uppdaterat den när mer information blev tillgänglig eftersom jag lovat det. Att så inte skedde beror inte på något annat än att jag helt enkelt glömde -- inget svårare än så. Ber om ursäkt för det, och lovar bättring vid ev. liknande situationer i framtiden.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hardboiled15:

Hallå!

Det är jag som skrivit nyheten och givetvis borde jag ha uppdaterat den när mer information blev tillgänglig eftersom jag lovat det. Att så inte skedde beror inte på något annat än att jag helt enkelt glömde -- inget svårare än så. Ber om ursäkt för det, och lovar bättring vid ev. liknande situationer i framtiden.

ok så kommer du att uppdatera nyheten nu? Gör du det så kan vi glömma alla misstag.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag kan inte påstå att FZ som nyhetssajt är emot Age of Conan, men däremot att vissa nyhetsartiklar om spelet är lite mer vinklade än nödvändigt. En nyhetssajt ska posta information, egna åsikter hör till bloggar eller liknande vad jag förstått.

Det var nog jag som startade hela debatten om vad FZ tyckte om Age of Conan då ni skrev om server mergen som någonting negativt och någonting som var ett steg mot spelets slut, vilket var väldigt fel om du frågar mig och många andra som spelar spelet.

I det här fallet med patchen, tycker jag att det hade räckt med en post efter att patchen hade släppts istället för att skriva att en kommande nyhetsuppdatering är påväg (eftersom just sådant är lätt att glömma), dock är det inte alls försent att skriva den uppdatering nu Sebastian, bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Jag uppdaterade nyheten och stoppade in en snabb länk redan igår natt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag uppdaterade nyheten och stoppade in en snabb länk redan igår natt.

Ni borde ha repostat den helt för jag menar om du ska få tag i nyheten nu så måste du söka efter den så det lär ju inte vara några som ser den.


signatur

I got a Goldenshower.

Jag ser ingen anledning att re-posta gammalt material. Nyheten ifråga har uppdaterats och finns synlig för alla som vill läsa om AoC i nyhetsarkivet. Om Conan-spelet dyker upp på nyhetslöpet igen så är det när något stort och nytt händer, inte för att vi råkade glömma en patch note.

Medlem

Ni har re-postat många gånger med annat material, varför inte med denna?


signatur

Wai

Medlem

Ett bra spel reder sig själv, speciellt mmo som är långlivade,
är ett mmo lite dåligt i början men sen blir kraftigt förbättrat då sprids det ju av nöjda spelare som i sin tur lockar med nyfikna.
Så om Conan hela tiden förbättras så lär antalet spelare öka markant.
Den bästa reklamen för ett spel är ju nöjda spelare.

Redaktör
Skrivet av Godnoken:

Ni har re-postat många gånger med annat material, varför inte med denna?

Det gör vi väl inte? Hursomhelst, det väsentliga i denna fråga var att en patch släppts, vilket vi skrev en nyhet om. Vi glömde bort att följa upp med changeloggen direkt, vilket vi beklagar. Vi hatar inte Age of Conan. Trådskaparens frågor är således besvarade.


signatur
1
Skriv svar