3DS på väg att slå DS debutår

Robot
3DS på väg att slå DS debutår

Nintendo 3DS är på god väg att knäcka den framgångsrika DS-konsolens svårslagna debutår i USA.

#super-mario-3d, #mario-kart-7


Medlem
3DS på väg att slå DS debutår

ds började väl sälja på allvar när lite versionen kom. Jag nog ingen av vänner och bekanta som satt/sitter på den gamla stora och fula versionen i "rostfritt stål" färg. Blir nog svårt för dem att sälja 150 miljoner igen.. men den kommer nog sälja ganska skapligt ändå.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Tja, skapar de några nya intressanta spelserier så kanske det går bra. Fortsätter man att enbart porta N64-titlar samt göra oändligt många uppföljare på 20-25 år gamla spel så är det nog tveksamt.

Medlem

Lite oväntat. Har bara hört att försäljningen gått dåligt. Antar att prisminskningen de gjorde har bidragit en del, + "bra" spelsläpp . Har själv bara testat 3ds i en affär, ville bara stänga av 3D funktionen, och jag brukar annars gilla 3D.

Medlem

1,65 miljoner är bra mycket mindre än 16 miljoner som Nintendo hade beräknat sälja. Däremot glöms det ofta bort att Wii fortfarande säljer mycket bra, 12 miljoner ser de ut som de kommer sälja i år.

Hmm, mitt inlägg är jättetråkigt om man inte är intresserad av företagsekonomi, aktier eller liknande

Medlem

Tycker det är märkligt att den säljer så pass bra som den gör med den batteritid den har.

Jaja, mig gör det inget


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skrivet av LantisBo:

1,65 miljoner är bra mycket mindre än 16 miljoner som Nintendo hade beräknat sälja. Däremot glöms det ofta bort att Wii fortfarande säljer mycket bra, 12 miljoner ser de ut som de kommer sälja i år.

Hmm, mitt inlägg är jättetråkigt om man inte är intresserad av företagsekonomi, aktier eller liknande

16 miljoner!?!? När har Nintendo sagt att de räknade med att sälja 16 mille första året!? Det låter ytterst osannolikt och helt crazy...

Sen är det värt att poängtera att dagens succémaskin DS knappast var en så gjuten hit från början, utan den hade en rätt lång startsträcka den med.

Medlem

3Ds hade inga spel, alltså ingen anledning att köpa en. Släpp ett mario eller två, hinta om zelda/metroid/pokémon, och kunderna strömmar in i butikerna

1
Skriv svar