Need for Speed: The Run
Resan genom det väldiga landet i väst är storslagen, ändå har nya Need for Speed svårt att nå i mål.
#ea, #nintendo, #need-for-speed-nitro, #need-for-speed-world, #shift-2-unleashed, #need-for-speed-the-run, #need-for-speed-hot-pursuit, #battlefield-3
Gummisnoddseffekten
Enerverande långa laddtider
Levlandet borde ha betytt något
Vill NÅN ha quick time events...?
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Gummisnoddseffekten
Enerverande långa laddtider
Levlandet borde ha betytt något
Vill NÅN ha quick time events...?
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Måste hålla med ovanstående...
Som långvarig BF fan, så såg jag väldigt mycket fram emot att få spela BF3. Och visst är BF3 bra på många punkter, men det är långt från den 5/5 betyg som den fått på FZ.se. Om ett halvår eller så, när PC versionen fått vad den borde haft från start, så kanske den börjar närma sig perfektion.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Gummisnoddseffekten
Enerverande långa laddtider
Levlandet borde ha betytt något
Vill NÅN ha quick time events...?
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Vissa spel är så bra så man har överseende med vissa buggar och tråkigheter - medans andra spel är så dålig så alla fel syns ännu mer.
Med tanke på ALL reklam om NFS: The Run på FZ's hemsida så tycker jag att denna recension verkar 100% ärlig faktiskt. D.v.s. FZ är inte "köpt"
GJ FZ!
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt.
Du får det att låta som att vi medvetet struntar i tekniska problem, vilket verkligen inte är fallet. Inte ens utvecklarna själva märker ju alla brister innan spelet testats skarpt ett tag, då kan du inte gärna begära att vi recensenter ska pricka varje tekniskt problem under ett par dagars hektiskt spelande på speciella recensionsservrar. Det kan vara ett problem att vi inte får med allt sånt, men det är svårt att komma ifrån utan att släppa recensionen senare (inget alternativ) eller skriva en till (kostar resurser vi inte alltid har).
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt.
Du får det att låta som att vi medvetet struntar i tekniska problem, vilket verkligen inte är fallet. Inte ens utvecklarna själva märker ju alla brister innan spelet testats skarpt ett tag, då kan du inte gärna begära att vi recensenter ska pricka varje tekniskt problem under ett par dagars hektiskt spelande på speciella recensionsservrar. Det kan vara ett problem att vi inte får med allt sånt, men det är svårt att komma ifrån utan att släppa recensionen senare (inget alternativ) eller skriva en till (kostar resurser vi inte alltid har).
Tompa, Teamplay i BF3 är avgörande för hela spelet!
Ni tar upp väsentliga saker i andra recensioner som man tänker på, men inte ett enda i BF. How come?
Ni tar inte upp vad BF handlade om, teamplay.
Command rose är i princip helt useless. Det dyker inte upp något ifrån mitt "huvud" i striden så jag kan se vad han sa eller ville.
Ingen strategi som squad leadern kan hantera vid maps t.ex.
Säg inte att ni missade detta för det var de första jag såg, samt tusentals andra.
Jag ber om ursäkt för min okunskap men jag får inte riktigt grepp om vad denna "Gummisnoddseffekt" faktiskt är? Kanske någon kan definiera lite närmare på hela principen? Tackar på förhand!
Om du är mycket långsammare än de andra kommer du automatiskt komma ikapp dem. Detta för att folk som är sämre inte ska åka själva och för att de blir mer action för alla.
Köpte spelet i USA, och har nu spelat någon dag. Tycker det är riktigt roligt. Utmaningarna är min favorit, och det finns många sådan. Miljöerna är mäktiga och bilfysiken är bra när man vant sig. Online är riktigt skoj, med mycket att låsa upp, multisession lopp med voting. Autologgen gör sitt för att skapa ett levande spel. Tyvärr är det lockat till 30 fps även på PC. Och jag får ingen aa, kanske funkar med ett DX11 kort... Men är postivt överraskad och tycker det är synd att det blir så dissat av många sajter. Dessutom är ljudet ruggigt mäktigt med 2 olika mixar beroende på preference.
Ni tar upp väsentliga saker i andra recensioner som man tänker på, men inte ett enda i BF. How come?
Ni tar inte upp vad BF handlade om, teamplay.
Command rose är i princip helt useless. Det dyker inte upp något ifrån mitt "huvud" i striden så jag kan se vad han sa eller ville.
Ingen strategi som squad leadern kan hantera vid maps t.ex.
Säg inte att ni missade detta för det var de första jag såg, samt tusentals andra.
Den här tråden borde rimligen handla om NFS: The Run, BF3-recensionen avhandlas här. Men kort: se mitt svar ovan varför vi inte ser eller tar upp alla brister. Sen händer det att vi missar saker ibland, och ibland kan det vara så att vissa läsare tycker en specifk sak är vansinnigt viktig medan vi/andra utan problem kan leva med den. Jag kan inte svara på detaljerna ovan eftersom det inte var jag som recenserade, fråga i BF3-tråden istället.
Jag ber om ursäkt för min okunskap men jag får inte riktigt grepp om vad denna "Gummisnoddseffekt" faktiskt är? Kanske någon kan definiera lite närmare på hela principen? Tackar på förhand!
I racingspel: datorförarna anpassar farten till hur fort du kör, för att hålla loppen någorlunda tajta. Är den dåligt gjord spelar det ingen roll hur bra/dåligt du kör, datorn är hela tiden i närheten av dig. I The Run är det extremt tydligt ibland: poliser kör om mig i hög fart trots att jag själv ligger kring 300 blås.
I BF3: på grund av nätverksfördröjningar har det hänt att spelaren inte är synkad med vad som händer på servern. Man kan bli skjuten efter att man har gömt sig bakom ett hörn, för att det man själv ser inte synkar med vad som sker på spelservern. Jag är dåligt insatt i detta, någon som vet bättre får rätta mig om jag har fel.
Bara det att man får raca tvärs över landet gör att det blir game för min del!!!. Sen att laddnings tiderna tar 1min på xbox360 jaha ?, den måste väll läsa skivan eller är det 1min som installerat på disken ?
/mvh soyd
Minuten gäller läsning från skivan.
Kommer någon ihåg NFS II? Spelade på våran gamla Windows 98 när JAG var liten. Lobby musiken var och är en idag en av mina favoriter: http://www.youtube.com/watch?v=njBnKgvWxiY
Det där var ett underbart spel! Då hade Need for speed stil.
Kommer någon ihåg NFS II? Spelade på våran gamla Windows 98 när JAG var liten. Lobby musiken var och är en idag en av mina favoriter: http://www.youtube.com/watch?v=njBnKgvWxiY
Det där var ett underbart spel! Då hade Need for speed stil.
Haha ja direkt när man hör den musiken så kommer man ihåg spelet
Det, NFS: Porsche och NFS: U2 är helt klart de bästa i serien, enligt mig !
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt.
Du får det att låta som att vi medvetet struntar i tekniska problem, vilket verkligen inte är fallet. Inte ens utvecklarna själva märker ju alla brister innan spelet testats skarpt ett tag, då kan du inte gärna begära att vi recensenter ska pricka varje tekniskt problem under ett par dagars hektiskt spelande på speciella recensionsservrar. Det kan vara ett problem att vi inte får med allt sånt, men det är svårt att komma ifrån utan att släppa recensionen senare (inget alternativ) eller skriva en till (kostar resurser vi inte alltid har).
citat"
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt. "
Är den inte det i ett framtida esport spel då ???
Det viktigaste i ett fps spel är väll att det flyter på klockrent, både i uppkoppling som spelet i säg ?
Det gör inte bf3 men ändå får det en 5 av 5...... Medan ni hackar ner på NFS då nu skyller på "tekniska brister"
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt.
Du får det att låta som att vi medvetet struntar i tekniska problem, vilket verkligen inte är fallet. Inte ens utvecklarna själva märker ju alla brister innan spelet testats skarpt ett tag, då kan du inte gärna begära att vi recensenter ska pricka varje tekniskt problem under ett par dagars hektiskt spelande på speciella recensionsservrar. Det kan vara ett problem att vi inte får med allt sånt, men det är svårt att komma ifrån utan att släppa recensionen senare (inget alternativ) eller skriva en till (kostar resurser vi inte alltid har).
citat"
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt. "
Är den inte det i ett framtida esport spel då ???
Det viktigaste i ett fps spel är väll att det flyter på klockrent, både i uppkoppling som spelet i säg ?
Det gör inte bf3 men ändå får det en 5 av 5...... Medan ni hackar ner på NFS då nu skyller på "tekniska brister"
"Gummisnoddseffekten" i BF3 beror på din ping mot spelservern och inte på att spelet är byggt så. I esport trodde jag att man oftast spelade LAN eller i BF3 där LAN inte existerar sitter väl alla i alla fall i samma rum med samma anslutning vilket betyder lägre ping och mindre gummisnodd
Kommer någon ihåg NFS II? Spelade på våran gamla Windows 98 när JAG var liten. Lobby musiken var och är en idag en av mina favoriter: http://www.youtube.com/watch?v=njBnKgvWxiY
Det där var ett underbart spel! Då hade Need for speed stil.
Underbara nostalgi
ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4
citat" Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt. "
Är den inte det i ett framtida esport spel då ???
Det viktigaste i ett fps spel är väll att det flyter på klockrent, både i uppkoppling som spelet i säg ?
Det gör inte bf3 men ändå får det en 5 av 5...... Medan ni hackar ner på NFS då nu skyller på "tekniska brister"
Det här är ju helt olika problem (som råkar kallas samma sak), för två totalt olika spel som recenserats av två personer. Betygen kunde ha jämförts om vi bara bedömt saker spelen har gemensamt (blir väl buggar i detta fall), men vi bedömer som bekant fler saker än så.
Ta BF3-frågorna där de hör hemma.
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt.
Du får det att låta som att vi medvetet struntar i tekniska problem, vilket verkligen inte är fallet. Inte ens utvecklarna själva märker ju alla brister innan spelet testats skarpt ett tag, då kan du inte gärna begära att vi recensenter ska pricka varje tekniskt problem under ett par dagars hektiskt spelande på speciella recensionsservrar. Det kan vara ett problem att vi inte får med allt sånt, men det är svårt att komma ifrån utan att släppa recensionen senare (inget alternativ) eller skriva en till (kostar resurser vi inte alltid har).
citat"
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt. "
Är den inte det i ett framtida esport spel då ???
Det viktigaste i ett fps spel är väll att det flyter på klockrent, både i uppkoppling som spelet i säg ?
Det gör inte bf3 men ändå får det en 5 av 5...... Medan ni hackar ner på NFS då nu skyller på "tekniska brister"
"Gummisnoddseffekten" i BF3 beror på din ping mot spelservern och inte på att spelet är byggt så. I esport trodde jag att man oftast spelade LAN eller i BF3 där LAN inte existerar sitter väl alla i alla fall i samma rum med samma anslutning vilket betyder lägre ping och mindre gummisnodd
Beror på uppbyggnaden i frostbite motorn.
Frostbite motorn är väldigt o stabil, exempelvis krascher med klockade kort. Detta skall inte förekomma år 2011!
Kommer någon ihåg NFS II? Spelade på våran gamla Windows 98 när JAG var liten. Lobby musiken var och är en idag en av mina favoriter: http://www.youtube.com/watch?v=njBnKgvWxiY
Det där var ett underbart spel! Då hade Need for speed stil.
Underbara nostalgi
Right? Ledsen jag inte kan installera och spela spelet. Aldrig lärt mig hur man får äldre spel att fukna på nya datorer.
Om ni ger Minus för Gummisnoddseffekten skulle ni ju ha givit battlefield 3 typ 4/5 lol.....
Gillar att de spel ni verkligen hypat för, struntar ni fullkompligt i de tekniska bister som finns. Ex Bf3
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt.
Du får det att låta som att vi medvetet struntar i tekniska problem, vilket verkligen inte är fallet. Inte ens utvecklarna själva märker ju alla brister innan spelet testats skarpt ett tag, då kan du inte gärna begära att vi recensenter ska pricka varje tekniskt problem under ett par dagars hektiskt spelande på speciella recensionsservrar. Det kan vara ett problem att vi inte får med allt sånt, men det är svårt att komma ifrån utan att släppa recensionen senare (inget alternativ) eller skriva en till (kostar resurser vi inte alltid har).
citat"
Gummisnoddseffekten i racingspel är direkt avgörande för resultatet, och det minskar betydelsen av din egen insats kraftigt. "
Är den inte det i ett framtida esport spel då ???
Det viktigaste i ett fps spel är väll att det flyter på klockrent, både i uppkoppling som spelet i säg ?
Det gör inte bf3 men ändå får det en 5 av 5...... Medan ni hackar ner på NFS då nu skyller på "tekniska brister"
"Gummisnoddseffekten" i BF3 beror på din ping mot spelservern och inte på att spelet är byggt så. I esport trodde jag att man oftast spelade LAN eller i BF3 där LAN inte existerar sitter väl alla i alla fall i samma rum med samma anslutning vilket betyder lägre ping och mindre gummisnodd
Beror på uppbyggnaden i frostbite motorn.
Frostbite motorn är väldigt o stabil, exempelvis krascher med klockade kort. Detta skall inte förekomma år 2011!
"ska inte hända" ? Varför inte? Ny teknik helatiden som man behöver bemästra precis som förut. Även om folk blir bättre på att göra spel som tiden går så blir det ändå nya grejjer helatiden. Precis som i vissa yrken man måste gå kurser för att uppdatera sig behöver du även uppdatera dig mycket inom spelbranchsen. Tro inte att om du jobbat på DICE och sedan ska hoppa till Bioware att det är gjort på en eftermiddag.
Andra har gett spelet klart godkänt. Inte för att det spelar någon roll när man ändå har det übergrymma Need For Speed: Hot Pursuit. Och sen Motorstorm Pacific Rift på det så är man "all set".
2/5 är godkänt. 3/5 är ett bra spel.
Så vad är felet?