Världens första Skyrim-bebis född – säg hej till Dovahkiin!

Ett av de konstigaste, mest meningslösa namn och fulaste namn är Ejnar.

Medlem

Han får väl vara glad att namnet inte var Jabba the Hut, eller liknande.

Känner en tjej som döpte sin till Neo... Gissa filmen?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skrivet av helium9100:

Föräldrarna skrev ju att om det blir för stora problem med namnet så har han ett andra namn att gå på istället vet inte hur det blir på pappret dock.

Nu vet jag inte var detta var någonstans. Men mamma använder sitt andranamn som tilltalsnamn, inga problem här mer än att en och en annan reklamnisse ringer och frågar efter förstanamnet.

Zax
Medlem
Medlem

är det bara jag eller påminner barnet lite om gaddafi? är det draken återfödd?

Medlem

Tycker detta är ganska coolt... och till alla er som tycker det är sorgligt, jag tror faktist ungens tilltalsnamn kommer vara Tom, altenativt kommer han få välja själv senare i livet om han vill bli kallad för Dovahkiin eller inte. Min personliga åsikt är ju att Dovahkiin är skitcoolt, men hade nog föredragit att ha tom som tilltalsnamn i skola,arbete, osv.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

AWESOME! och fattar ni inte att han kommer kallas Tom? hur ofta brukar du behöva säga till mellannamn till folk liksom? om han inte vill heta det så kan han ju ändra sig sen, det är då fan så mycket värre med dop tycker jag.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av totte1015:

Sjukt.

Någon som tävlar om sådant här borde avrättas.

Jag hoppas att du är oseriös.

Jag hoppas att du är oseriös om att jag är oseriös.

Jag hoppas du är oseriös om att han skulle vara oseriös om att du är oseriös... och nu är jag faktiskt seriös

Inte lika seriös som mig!

Medlem

fantastiskt! kan bara föreställa mig hur mamman låg där på förlossningen och knep påhejad av fadern - "..det är bara 9/11, tänk på alla Bethesda spel vi kan få om du bara kniper igen två dagar till!!"

Medlem

Men människor, lugna sig lite nu va
Det är en kille, när han e 15 kommer han få berätta om och om igen hur han fick sitt andra namn och antaglien kommer han få ligga ett par ggr pga det också

Medlem

Är väl inte sorgligt att ha ett unikt andranamn? Han kommer ju självklart vara skriven under Tom.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Var morsan tomat eller?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem

Vad är problemet med att heta Dovahkiin? Folk beter sig som att de döpt ungen till Hitler.

Medlem

Han kommer ju i alla fall inte behöva gå runt och undra vad hans syfte i livet är. Han har redan uppfyllt det. Han är "Dovahkiin", och behövdes för att hans föräldrar skulle vinna en tävling och få Skyrim gratis.

Skulle inte förvåna mig om han hittas död om några veckor, då hans föräldrar suttit och spelat och skitit i att mata honom.

Medlem

Vilka konstiga kommentarer och åsikter folk har ibland, varför inte bara glädjas av att ha en drakdräpare i världen? Tänk om det någon gång skulle framkomma drakar genom evolutionen, vad ska vi göra då? Ska vi bara titta på när han bränner ner våra "byar" och gör kolbullar av oss?
Nej vi ringer väl Dovahkiin såklart!

OT: Själv har jag barn och jag vill då inte döpa mina ungar till något så mediokert som "Anders", "Sven" eller "Lena". Ju mer unikt det är, desto bättre tycker jag! Coolt namn!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Vad är det för fel på Dovahkiin? Varför är det synd om ungen? Detta låter mest som ett gäng avundsjuka fjortisar som inte vet vad de pratar om och bara följer med strömmen. Som om att bara för att man har ett vanligt namn så blir man inte mobbad? Om jag hade hetat Conan i andra namn skulle jag vara stolt! Nu har jag ett efternamn som ingen kan uttala eller stava till och oj oj oj oj oj oj oj vad mycket problem jag inte har haft i mitt liv pga det. lol.... seriously.....

Medlem

Jävlar vad röd ungen var i huvudet då ser ut som en dansk pölsekorv men ganska coolt ändå asså tävlingen

Medlem

Med tanke på att det finns sjukare saker som händer i världen är väl detta inget..
Lever man i en värld där spel och film är en vardagsgrejj så är det väl inget ovanligt att man ger sitt barn ett namn från en karaktär som är "bra".
Inte för att jag skulle göra det pga en tävling....


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Sarkhan:

Det går juh faktiskt att heta något märkligt i andranamn, nästan alla har juh ett fult släkt namn som alla av respektive kön ska ha...

Finner det skrattretande att du jämför riktiga släktnamn med ett nördigt hjältenamn från ett fantasy-datorspel... O vad menar du med ett släktnamn (eller släkt namn som du skriver) som båda könen skall ha? Efternamnet? :S

PS. Och sluta skriv "juh" är du snäll

Någon som vaknat på fel sida idag eller?
Jag gjorde ingen jämförelse, konstaterade bara att det går att heta saker i andranamn - en plats som vanligen upptas av ett fult släknamn.

P.S. Nej, tycker det ser trevligare ut än "ju".

P.P.S. Kan du innan du skriver något i framtiden ta några djupa andetag och titta lite på världen. Hur orkar du ens bli så upprörd över i stort sett ingenting. Tycker du inte det finns viktigare saker att vara upprörd över? Slutligen, när du pratar med helt okända personer över internet tjänar du ingenting på att vara otrevlig, försök läsa igenom det du skriver och tänka igenom hur du skulle reagera om det var vänt mot dig.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Jävlar va ni klagar på namnet, skulle ni hellre vilja heta Kit?

Medlem
Skrivet av kendo:

Avrätta föräldrar och omhänderta barn, vad är detta?
Hur gör vi med barn som är namngivna efter diverse "hjältar" i religösa skrifter?
Vi kanske skall samla ihop föräldrarna till alla som heter Tor och slå ihjäl dem med en hammare?
För övrigt så låter Dovakiin mest som ett namn från öst och jag gissar att de flesta inte kommer att ha en aning om att det är taget ifrån ett datorspel.

Ha. Första gången jag fått mina föräldrar mordhotade på internet.

Medlem

När jag tänker på det, så är namnet jävligt coolt! ^^
Att det är unikt och nytt som inte har sitt ursprung från Bibeln osv. som våra dagliga förnamn. Tror det är därför folk klagar helt omedvetet för att det gått i så många generationer!

(För gissa vem som bestämde erat namn).
Peace och Creed!

Medlem

Förstår mig inte på alla som "vet bäst" på alla sidorna, om han nu inte tycker om namnet så kan han alltid kalla sig Tom. Sluta vara moralkärringar och låt folk döpa sina ungar till vad dem vill.

Medlem

Tycker det är löjligt hur starkt alla reagerar på detta. Det är ju som vilket annorlunda namn som helst! Jag själv har ett ganska udda namn, Zeb, efter Zeb Macahan, från den gamla vestern-serien, och det jag har märkt är väll att dem flesta bara tycker det är ett fräckt namn. En del äldre kanske påpekar "aha! som Zeb Macahan!" men aldrig någon i min egen ålder, tänk då hur det blir när han växer upp, dem enda som kommer veta att han är döpt efter en spelkaraktär är vi gamers som var aktiva just nu, vilket jag kan lova kommer vara mycket mindre än folk som känner till t.ex. Zeb Macahan, så dem flesta komemr antagligen bara tycka det är ett coolt namn.

Medlem
Skrivet av Zebzter:

Tycker det är löjligt hur starkt alla reagerar på detta. Det är ju som vilket annorlunda namn som helst! Jag själv har ett ganska udda namn, Zeb, efter Zeb Macahan, från den gamla vestern-serien, och det jag har märkt är väll att dem flesta bara tycker det är ett fräckt namn. En del äldre kanske påpekar "aha! som Zeb Macahan!" men aldrig någon i min egen ålder, tänk då hur det blir när han växer upp, dem enda som kommer veta att han är döpt efter en spelkaraktär är vi gamers som var aktiva just nu, vilket jag kan lova kommer vara mycket mindre än folk som känner till t.ex. Zeb Macahan, så dem flesta komemr antagligen bara tycka det är ett coolt namn.

Bryr mig inte om namnet. Men jag tycker att man borde ha en bättre anledning att kläcka ur sig en unge än att man vill vinna en tävling.

Kul för barnet att veta att han inte hade funnits om det inte var för att han behövdes som tävlingsbidrag.

Medlem
Skrivet av Sayton:
Skrivet av Zebzter:

Tycker det är löjligt hur starkt alla reagerar på detta. Det är ju som vilket annorlunda namn som helst! Jag själv har ett ganska udda namn, Zeb, efter Zeb Macahan, från den gamla vestern-serien, och det jag har märkt är väll att dem flesta bara tycker det är ett fräckt namn. En del äldre kanske påpekar "aha! som Zeb Macahan!" men aldrig någon i min egen ålder, tänk då hur det blir när han växer upp, dem enda som kommer veta att han är döpt efter en spelkaraktär är vi gamers som var aktiva just nu, vilket jag kan lova kommer vara mycket mindre än folk som känner till t.ex. Zeb Macahan, så dem flesta komemr antagligen bara tycka det är ett coolt namn.

Bryr mig inte om namnet. Men jag tycker att man borde ha en bättre anledning att kläcka ur sig en unge än att man vill vinna en tävling.

Kul för barnet att veta att han inte hade funnits om det inte var för att han behövdes som tävlingsbidrag.

Fast föräldrarna har ju själva sagt att dem har väntat barn sen innan tävlingen drog igång.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Sjukt.

Någon som tävlar om sådant här borde avrättas.

Jag skulle ju hellre heta Dovahkiin än totte eller torsten.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av totte1015:

Sjukt.

Någon som tävlar om sådant här borde avrättas.

Jag skulle ju hellre heta Dovahkiin än totte eller torsten.

Tur att jag inte heter det heller då.

Medlem
Skrivet av Sayton:
Skrivet av Zebzter:

Tycker det är löjligt hur starkt alla reagerar på detta. Det är ju som vilket annorlunda namn som helst! Jag själv har ett ganska udda namn, Zeb, efter Zeb Macahan, från den gamla vestern-serien, och det jag har märkt är väll att dem flesta bara tycker det är ett fräckt namn. En del äldre kanske påpekar "aha! som Zeb Macahan!" men aldrig någon i min egen ålder, tänk då hur det blir när han växer upp, dem enda som kommer veta att han är döpt efter en spelkaraktär är vi gamers som var aktiva just nu, vilket jag kan lova kommer vara mycket mindre än folk som känner till t.ex. Zeb Macahan, så dem flesta komemr antagligen bara tycka det är ett coolt namn.

Bryr mig inte om namnet. Men jag tycker att man borde ha en bättre anledning att kläcka ur sig en unge än att man vill vinna en tävling.

Kul för barnet att veta att han inte hade funnits om det inte var för att han behövdes som tävlingsbidrag.

Så du tror på fullaste allvar att den enda anledningen till att de skaffade barn var att få vinna ett gäng spel? Jag tror inte att de hade blivit så fruktansvärt besvikna om deras unge fötts innan eller efter 11/11/11. Har du inget vettigare att bry dig om?

Jag tycker förövrigt att Dovahkiin är ett tokhäftigt namn!

Skriv svar