Skyrims PS3-buggar gör äventyret ospelbart

Robot
Skyrims PS3-buggar gör äventyret ospelbart

Skyrim-spelare som har PS3-versionen rapporterar att spelet hackar och att det är omöjligt att interagera med NPC-karaktärer – Bethesda utlovar patch.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrims PS3-buggar gör äventyret ospelbart

funkar felfritt för mig, allt flyter på max med stadig fps och ja.. Spelet är svinbra

(Pc)

Medlem

De har gnällt på att PC med alla sina olika hårdvara var svår att koda till men att misslyckas så totalt på alla fronter hintar ju om att de hastade ut det bara för 2011.11.11...

Medlem

Har fastnat vid ett main story-quest där jag ska prata med en person. Nämnda person säger åt mig att prata med en annan person. Tyvärr upprepar den andra personen samma sak om och om igen så jag kan inte gå vidare med questet. Nu glider jag bara omkring och går med i alla guilder som finns.

Medlem

Förutom flygande hästar, undervattenrenar och galna jättar har det varit lugnt för mig!

Ingenting som inte hör till Elder scrollsvärlden att rapportera alltså. Börjar till och med vänja mig vid UI't!

Medlem

Spelar det på PC funkar relativt felfritt förutom att det kan börja bli segt efter ett tag bara för att crasha.. Annars lite smått hit o dit men inget som påverkat spelet i större bemärkelse.

Medlem

Bethesda kommer släppa massiva patcher snart. Jag jobbar sen i fredags ihop med USP-teamet med att producera en bugglista åt Bethesda. Deadlinen är till på söndag.

Hjälp gärna till med era egna submissions - listan går direkt till Bethesdas patchteam.

https://unofficialskyrimpatch.16bugs.com/projects/7078

Inaktiv

Men konsol var ju bästa plattformen att utveckla för enligt Bethesda?

Är ganska nöjd på PC, men frameratesen varierar enormt mellan städer och övriga områden. Har fastnat på main questen, det är en gubbe som inte har någon audio och undertexten försvinner efter en halvsekund. Därefter öppnar han inte en dörr som han ska. Spelar andra delar av spelet så länge.

Att menyerna är konsoliga är synd, och att de lagt ut skuggorna på CPU för att det ska fungera med konsoler är också dåligt.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

A Bug's Life 2


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Men konsol var ju bästa plattformen att utveckla för enligt Bethesda?

Är ganska nöjd på PC, men frameratesen varierar enormt mellan städer och övriga områden. Har fastnat på main questen, det är en gubbe som inte har någon audio och undertexten försvinner efter en halvsekund. Därefter öppnar han inte en dörr som han ska. Spelar andra delar av spelet så länge.

Att menyerna är konsoliga är synd, och att de lagt ut skuggorna på CPU för att det ska fungera med konsoler är också dåligt.

Esbern Quest Fix
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=78

Medlem

Enkelt sagt är problemet alltså då att sparfilen växer?

Borde väl vara enkelt o fixa till så den har en bestämd fast storlek?

Hur många andra spel som helst fungerar ju så.

Medlem

kör på 360 och det enda dåliga jag stött på är att det ibland fryser under laodscreen


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Exxo:

Enkelt sagt är problemet alltså då att sparfilen växer?

Borde väl vara enkelt o fixa till så den har en bestämd fast storlek?

Hur många andra spel som helst fungerar ju så.

Inte nödvändigtvis. Frågan är hur mycket data som kan optimeras bort från sparfilen. Annars kunde en patch från antingen Sony eller Bethesda göra så hur stora sparfiler som helst kan läsas.

Medlem

Inga problem för mig, lirar PC. Klarat ut main questen och gjort diverse guild quests och misc.

Lvl 29 atm.

Medlem

Var det inte Bethesda som publicerade Brink också? Verkar vara återkommande tema på deras spel.. samma med New Vegas va?

Medlem

Jag kör ps3 versionen och kunde ganska tidigt inte göra klart questen där man lär sig drakorden.
När jag ska prata med snubben som ska lära mig det sista ordet så bara ställer han sig och glor på mig en stund innan han sätter sig igen.

annars har det faktiskt varit ganska felfritt.

Medlem

Fungerar felfritt för mig förutom någon enstaka grej när något vatten blev utdraget lite, som om jag bryr mig efter att fightas mot en draken innan, eeeppiiik (pc)

Inaktiv

Det finns vissa ställen man fasnar på PC, går fixa om man vill.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag spelar PS3 versionen, och flera gånger har jag nu stött på att hela systemet låser sig. Det hände 2 ggr igår under 3 timmars spelande, och det enda som hjälper är att starta om PS3. Bägge gångerna skedde det då en händelse skulle inledas och det spelades upp ett avbrutet ljud. (En påbörjad konversation, och ett halvt vargtjut!)

Irriterande!

Medlem

Varför ska alla spel vara så här pass buggiga nu vid release? Jag ska sluta köpa spel vid släpp och vänta ett tag och höra vad communityn säger angående buggar. Som tur är så avstår jag från Skyrim just nu och önskar mig det till julen istället

Då måste de allvarliga buggarna vara fixade, det känns ändå som Bethesda tar spelet på allvar och fixar buggarna fort...och stämmer folk


signatur

Game long and prosper

Medlem

PS3... pfft!
Spela det på PC - Jag har då inga buggar som ör spelet ospelbart. Faktum är att jag har nästan inte sett några buggar alls. Spelade i 4timmar i sträck igår t ex och jag stötte inte på något mer än ett kraftigt FPS-drop som höll i sig en minut ungefär. Sen var det bara att njuta vidare


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

MFZ
Medlem
Skrivet av Javas:

Varför ska alla spel vara så här pass buggiga nu vid release? Jag ska sluta köpa spel vid släpp och vänta ett tag och höra vad communityn säger angående buggar. Som tur är så avstår jag från Skyrim just nu och önskar mig det till julen istället

Då måste de allvarliga buggarna vara fixade, det känns ändå som Bethesda tar spelet på allvar och fixar buggarna fort...och stämmer folk

gör som vettigt folk, köp bethesdaspel när goty-utgåvan kommer.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Har lirat PS3 versionen väldigt mycket och verkar bara hacka då man är i städerna, men det var efter man hadde klarat av main storyn. Har inge problem att snacka med NPC, spelet fungerar alldeles perfekt men hoppas att det kommer en patch snart så hackandet försvinner.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Inaktiv

Så om PC är en huvudvärk, är PS3 ont i benet?

Medlem

Som flera har sagt redan: fan helt otroligt att dom säger att dom prioriterar konsoler (dels) för att det är så mycket smidigare och (därmed) billigare att utveckla för än PC, sedan så fungerar PC-versionen (nåja) medans konsol-versionerna för värsta buggarna och i värsta fall inte ens är spelbart...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår faktiskt inte varför folk envisas med att använda konsoler, det är ju inte annat än problem med dem skräplådorna......


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Inga problem för mig, lirar PC. Klarat ut main questen och gjort diverse guild quests och misc.

Lvl 29 atm.

Kan man fortsätta i spelet efter att man klarat av main?

Medlem

Jag har haft problem på PC med random CTD. dock sker det väldigt sällan. Skyrim är jävligt grymt och värt att köpa.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Hannu:

Inga problem för mig, lirar PC. Klarat ut main questen och gjort diverse guild quests och misc.

Lvl 29 atm.

Kan man fortsätta i spelet efter att man klarat av main?

Ja, det kan du.

Medlem

det flyter sämre än bf3.. och jag kan lira bf3 på high med 60fps men skyrim på medel är runt 30 fps.. spelar det fortfarande dock.. men det är ju inte ett "jättebra" spel just pga alla buggar.

123
Skriv svar